2017-01-17, 21:24
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Jaha?
Om en leverantör av en tjänst alltså säger att " du får lite mer än vad du beställt men du måste betala mer än vad vi kommit överens om" så tycker du att det är helt vanlig prisjustering?
Där hänger jag inte riktigt med i logiken längre.
Var hänger du inte med? Ett företag säljer en tjänst med tillhörande avtal och villkor. Tjänsten och priset förändras helt enligt villkoren. Var är problemet? Jag fattar att folk blir sura, men att säga att Viasat är i kris för att de höjer priset är att ta i. Det här sker i princip varje år.

För min del får gärna alla TV-kunder säga upp sina abonnemang. Folket hade mått bra av mindre TV-tittande.
Citera
2017-01-17, 21:31
Medlem
Intressant att folk år 2017 fortfarande betalar viasat flera hundralappar i månaden när man kan fixa IPTV för 125kr i månaden som fungerar felfritt där viasatkanalerna finns

Snacka om att bli lurad
Citera
2017-01-17, 22:04
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Intressant att folk år 2017 fortfarande betalar viasat flera hundralappar i månaden när man kan fixa IPTV för 125kr i månaden som fungerar felfritt där viasatkanalerna finns

Snacka om att bli lurad

Håna inte vi som betalar, vore det inte för oss skulle kanalerna inte finnas på pirat-IPTV heller.

Dock byter jag snart själv.
Citera
2017-01-17, 22:05
Medlem
bl1nks avatar
Det kanske har något med detta att göra: http://www.resume.se/nyheter/artikla...na-tv-kanaler/

MTG vill sälja sina traditionella tv-kanaler i Norden...
Citera
2017-01-17, 22:07
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Var hänger du inte med? Ett företag säljer en tjänst med tillhörande avtal och villkor. Tjänsten och priset förändras helt enligt villkoren. Var är problemet? Jag fattar att folk blir sura, men att säga att Viasat är i kris för att de höjer priset är att ta i. Det här sker i princip varje år.
......

Var i villkoren står det att Viasat har rätt att utan mitt medgivande utöka mitt abonnemang med sex extra kanaler och med hänvisning till detta höja månadsavgiften? Det är det jag är lite sur på vilket framgår av trådstarten.
Citera
2017-01-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttaner
Det är ju inget som Viasat bestämmer över.
Utgick ett påbud ifrån Premier Leauge att endast 1 match får sändas.
Var det inte sportbare/pubägarna som låg bakom och tryckte på beslutet

"I det nya avtalet med Premier League förbjuds Viasat att sända mer än en av matcherna klockan 16:00 på lördagar direkt.

– Från och med säsongen 2013/14 har vi ett förnyat avtal med Premier League. Det är en ny avtalsperiod som sträcker sig till 2016 och i den får vi endast visa en 16:00-match även på Viaplay, säger Viasats sportchef Erik Westberg till Sportbladet."

Ändå något som har förhandlats fram. Jänkarna sänder ju alla matcher, liksom asiaterna som jag förstår det. Så helt omöjligt borde det inte vara. I England sänder man ju ingen match kl 16, och har varit så ett bra tag. Viasat är veka. Enda de gör är att höja priserna och minska utbudet (på Premier League).
Citera
2017-01-17, 22:36
Medlem
Sunimods avatar
Viasat är ett vinstdrivande företag och passar det inte så behöver man inte använda dem.
Skogs TV finns. Upp med en antenn på taker och kör på bara.

Nej de är nog inte i kris men en hel del som skrivit i denna tråd verkar vara i kris.
Det finns ett liv utan TV.

Stäng av TV:n och umgås med er familj.
Har ni ingen familj så dra skinnet upp och ned och var glad.
Citera
2017-01-17, 23:35
Medlem
Ha, och dessa försökte bredbandsbolaget lura på mig. Alla deras kanaler för "bara" 200:- i x månader. Tack men nej tack.
Viaplay är i och för sig trevligt.
Citera
2017-01-17, 23:35
Medlem
Rätt åt dem, dyrare och dyrare samt sämre och sämre.
Citera
2017-01-18, 00:10
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Det är ju bara att ändra kreditkortsnummeret så är saken biff.

Detta råd måste ju bli ihågkommet som en klassiker på FB

Viasat är precis som de flesta "TV"-bolag i rejäl kris. Även CMore kommer behöva gå ut med nya "erbjudanden" till sina kunder inom en snar framtid.

Play-appar och YouTube (et. al.) förändrar TV-branchen för alltid...
Citera
2017-01-18, 00:35
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Jag sade upp mitt viaplay förra året då de höjde från 299 kr/mån till 449 kr / mån. De lät även äldre prenumeranter behålla priset 199 kr/ mån som de fått innan höjningen till 299 kr. Viaplay/viasat måste sänka priserna för att fler ska prenumerera och ej streama "olagligt".
JUST detta kan vara nyckeln till beteendet. Viasat sitter på en väldig massa avtal som helt enkelt inte går att prisreglera pga att nån jurist har fuckat upp. Man kan inte ens indexreglera från de 199kr som dessa abonnenter betalar. Detta betyder att de som tecknat senare avtal får ta hela smällen och "dra lasset" för de andra.

Detta blir en ond cirkel där de som betalar 449 säger upp sina abonnemang medan "gamlingarna" naturligtvis inte har en tanke på att säga upp när de sitter i en sån guldsits. Måste vara det största misstaget någonsin i branschen och kan väl bli ödesdigert om man inte kan "byta bolag" för det hela på något smidigt sätt
Citera
2017-01-18, 03:26
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Viasat har skickat ut information till sina kunder med (bland annat) följande text:
"Fler kanaler och utökat innehåll innebär att vi behöver höja priset. Från den 1 mars 2017 justerar vi därför upp kostnaden..."
Eftersom jag inte beställt några nya kanaler så kontaktade jag kundtjänst för att meddela att jag inte accepterar prishöjningen. Jag fick inte behålla ursprungsabonnemanget! När jag nu försöker att säga upp abonnemanget så är det svårt. Telefonsvararen meddelar att det är så många som ringer så jag uppmanas att ringa igen senare i veckan. Det går inte att maila Viasat.

Vad betyder detta? Är deras respekt för kunderna minimal? Är det så många fler än jag som gått i taket och kastar ut Viasat så att de inte hinner med att administera?

Du måste skicka brev. När vi skulle gå över till Canal Digital var de omöjliga att få tag på via telefon. Så de håller nog alltid på så där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in