2017-01-17, 17:15
Medlem
splitfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
http://www.nordichardware.se/fildeln...-olagligt.html

Ja men då så! Undrar TS fortfarande varför Viasat höjer sina priser
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Efter x antal år med problem så fort det var en stormatch i PL eller CL så buffrade matcher sönder totalt. Och dom hade mage att höja då även till 299-399 :- så då var måttet rågat.

Har dom investerat något i sina servers nu eller samma problem fortfarande sen 2011-2012 ?
Senast (var iofs ett bra tag sedan) funkade det väl sådär men inte så illa som du beskriver
Citera
2017-01-17, 17:28
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Viasat har skickat ut information till sina kunder med (bland annat) följande text:
"Fler kanaler och utökat innehåll innebär att vi behöver höja priset. Från den 1 mars 2017 justerar vi därför upp kostnaden..."
Eftersom jag inte beställt några nya kanaler så kontaktade jag kundtjänst för att meddela att jag inte accepterar prishöjningen. Jag fick inte behålla ursprungsabonnemanget! När jag nu försöker att säga upp abonnemanget så är det svårt. Telefonsvararen meddelar att det är så många som ringer så jag uppmanas att ringa igen senare i veckan. Det går inte att maila Viasat.

Vad betyder detta? Är deras respekt för kunderna minimal? Är det så många fler än jag som gått i taket och kastar ut Viasat så att de inte hinner med att administera?

Har du någon fakta att referera till?
Vad betalade du tidigare och vilket paket samt vad ska nya kostnaden bli?

Hittar nämligen inget om det på deras hemsida

Edit:
Hittade det. De höjer med 24 kr/månad 24 spänn!!!

Sossarna höjde min skatt med 1000 kr/månad från januari i år och för det får jag INGENTING
Viasat ger åtminstone ett par kanaler till.
Senast redigerad av Sunimod 2017-01-17 kl. 17:43.
Citera
2017-01-17, 17:38
Medlem
profanum.vulguss avatar
Våååd? Jag får inte titta ramzi news på mina parabolish nu?
Citera
2017-01-17, 17:39
Medlem
jimmychrists avatar
Det är väl klart det går knackigt. Dom håller ju på och skickar digitalboxar och chip-kort och annan tramsig utrustning fram och tillbaks över hela landet.

En hemsida och ett par appar måste väl skala otroligt mycket bättre?
Citera
2017-01-17, 17:39
Medlem
foxtrouts avatar
Jag sade upp mitt viaplay förra året då de höjde från 299 kr/mån till 449 kr / mån. De lät även äldre prenumeranter behålla priset 199 kr/ mån som de fått innan höjningen till 299 kr. Viaplay/viasat måste sänka priserna för att fler ska prenumerera och ej streama "olagligt".
Citera
2017-01-17, 17:45
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Viasat har skickat ut information till sina kunder med (bland annat) följande text:
"Fler kanaler och utökat innehåll innebär att vi behöver höja priset. Från den 1 mars 2017 justerar vi därför upp kostnaden..."
Eftersom jag inte beställt några nya kanaler så kontaktade jag kundtjänst för att meddela att jag inte accepterar prishöjningen. Jag fick inte behålla ursprungsabonnemanget! När jag nu försöker att säga upp abonnemanget så är det svårt. Telefonsvararen meddelar att det är så många som ringer så jag uppmanas att ringa igen senare i veckan. Det går inte att maila Viasat.

Vad betyder detta? Är deras respekt för kunderna minimal? Är det så många fler än jag som gått i taket och kastar ut Viasat så att de inte hinner med att administera?
Det verkar vara en helt vanlig prisjustering. Har du aldrig haft ett TV-abonnemang förut? Om du tittar i ditt avtal så står det säkert något om förändringar i utbud och pris.
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Någonsin hört talas om inflationsjusterad prissättning?
Citera
2017-01-17, 17:51
Medlem
krinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kanske fått effekt av att en del sagt upp abonnemang pga av zlatan fokuset? Får mitt viasat gratis själv hade jag aldrig betalat för skiten så som dem håller på. Lägg därtill deras usla studior med äckel bojan med flera. Det roliga är ju att dem flesta zlatan fans är låginkomsttagare/blattar så dem kommer ju knappast ha råd med priset på viasat med höjningen. Och det är ju just dem dem riktar sig till nu. Hoppas dem faller helt.

Mitt i prick. Far betalar skiten så har det gratis men ful streamar hellre matcherna en att behöva höra allt Zlatan runk
Citera
2017-01-17, 18:29
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det verkar vara en helt vanlig prisjustering. Har du aldrig haft ett TV-abonnemang förut? Om du tittar i ditt avtal så står det säkert något om förändringar i utbud och pris.

Jaha?
Om en leverantör av en tjänst alltså säger att " du får lite mer än vad du beställt men du måste betala mer än vad vi kommit överens om" så tycker du att det är helt vanlig prisjustering?
Där hänger jag inte riktigt med i logiken längre.
Citera
2017-01-17, 18:34
Medlem
Citat:
Att ringa Viasat är en heltidssysselsättning,när jag försökte så var det 32 personer i kö på valet "Tryck 2 för att nedgradera eller säga upp abonnemanget". Men jag ska inte ge mig!
Enligt av ARN rekommenderat beslut skall uppsägning av ett tv-avtal via e-mail vara giltigt.
Hänvisning: ARN 2013-00490
Citera
2017-01-17, 18:56
Medlem
majkenofdooms avatar
Sitter på ett jävligt gammalt viaplay abonnemang som jag betalar klart mindre än vad man gjort om man beställt i nuläget. Säger upp abonnemanget på sekunden ifall jag ska betala det "nuvarande" priset. De har gått lite väl maniac på att köpa upp all existerande sport.
Citera
2017-01-17, 19:11
Medlem
Citat:

Vem kollar på VIaSat och deras skitutbud. Alla har dumpat allt vad media, tidningar och TV heter. När folk drar så får du och dina poolers dela notan efter de som dragit. Det är sådan aom du som är kvar som får betala skiten. Samma som med MAX. Ingen äter deras skitmat så de måste höja priset för att de ska kunna fortsätta leva som kungar. Att de kopplar in telefonsvarare är en klassiker. De vet att folk kommer att kasta ut deras skit så de förhalar och ljuger ihop stories.
Citera
2017-01-17, 19:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Avslutade mitt Viasat abonnemang för en vecka sedan. Nu funkar bara ryska nyhetskanalen RT. Betalar Putin för att den ska sändas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in