2017-01-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Deras stackars lärare är nog glada bara de slipper se "ungdomarna". Undrar varför polisen lägger ner så mycket resurser, det var ju bara en Rosengårdare och de som borde hjälpa till att lösa avrättningen där ute är fullt upptagna med sin religion och berättar inget. Det borde läggas polisresurser där det ger resultat i stället.

Tror det kommer som en chock att inte ens föräldrarna (vad det verkar som) hjälper polisen. Hela fallet har blottat en avgrundsdjup klyfta mellan svennebananmentalitet och liv kontra invandrarna som uppger saker som "Malmö är jättebra, det är precis som Bagdad" , men sedan när det blir "för mycket Bagdad" så är det svenskarnas fel och man "strejkar".
Citera
2017-01-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Har denna Baraa någon Facebook?
Jag har gått igenom ett hundratal som gillat, kommenterat, delat men jag hittar ingen Ba*aa, varken på Facebook eller Instagram.
Citera
2017-01-17, 09:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Deras stackars lärare är nog glada bara de slipper se "ungdomarna". Undrar varför polisen lägger ner så mycket resurser, det var ju bara en Rosengårdare och de som borde hjälpa till att lösa avrättningen där ute är fullt upptagna med sin religion och berättar inget. Det borde läggas polisresurser där det ger resultat i stället.

Mord är allvarliga brott. Men ifall Polisen tog tag i alla andra brott och gav frikort till de som skjuter på varandra så skulle nog Malmö bli en säkrare plats.

Tänk ifall de skulle säga en vacker dag " Vi har en uppklarnings % på 90 %, morden undantaget "
Citera
2017-01-17, 09:50
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Min teori är att det läggs ner stora resurser på de mord och andra brott som får störst uppmärksamhet i media.
I det här fallet verkar det som om invällarna inte har för avsikt att vara behjälpliga med att vittna eller delge information, samtidigt som de får stor uppmärksamhet och använder avrättningen av Ahmed Obaid som slagträ mot politiker, polis, sociala myndigheter. De kräver av samhället men vill inte samarbeta
Därför kan man undra vad som händer om/när det framdagas att det är en boende i Rosengård eller kanske till och med landsman till Ahmed Obaid som avrättade honom
Skulle vilja få verifierat att manifestationen var tänkt att ligga i Rosengård men ändrades till Malmö stadshus för att man inte kunde garantera säkerheten för Morgan Johansson i Rosengård. Någon som vet hur det ligger till ?
Citera
2017-01-17, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
En grabb som blir skjuten i två omgångar och att någon tar ett kort på liket för att sprida vidare snabbt som attans i socialamedior?
Att han skulle vara en okänd duvunge för polisen tror jag inte ett skit på.
Okej jo det är sant. Jävligt äckligt att skicka runt bilden på liket. Fyfan.
Citera
2017-01-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Sannolikheten att han hade klarat av naturporgrammet med toppbetyg (som krävs till läkarantagning) är minimal.

Du förstår inte. När man är åtta vill man bli brandman. När man är tolv vill man bli astronaut. När man är 16 vill man bli läkare. Det viktiga är inte vad han skulle ha klarat av, det viktiga är att han själv ville. Att han har en bild i huvudet av ett mål. Han hade hittat något.
Citera
2017-01-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Någon skrev att omar saed var en bekant till BO. Inlägget togs snabbt bort. Vad är det med denna person du syftar på?

Fick veta att jag fått fel info nu.

Omar har varit på HÄFÖ.
Men en till MT har varit inne på förhör och denne har ett ruttet register.
En Abdulaziz....
Citera
2017-01-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Fick veta att jag fått fel info nu.

Omar har varit på HÄFÖ.
Men en till MT har varit inne på förhör och denne har ett ruttet register.
En Abdulaziz....

HÄFÖ gällande detta brott?
Citera
2017-01-17, 10:33
Medlem
Presidents avatar
Så går det när vilken snorunge som helst kan köpa vapen på nätet. Svenska folket och alla drabbade får skylla sig själva när ingen försöker stoppa vansinnet. Polisen har inte kunskap och resurser för att göra något speciellt förutom att vänta tills någon dör för att starta utredningar.

Inget görs proaktivt för att stoppa vapenimporten. När det hamnar i händerna på dessa empatilösa wannabe gangsters kommer de att använda det när någon inte visar respekt eller blåser dem.

Kan slå vad om att han blev mördad för att han stod upp för sig eller någon annan. Mördarna ville ge honom och andra killarna på orten en läxa och visa vem som är kungen. vem som äger orten. Samma killar som håller på med rån och knark. leta där så hittar ni GM.
Citera
2017-01-17, 10:33
Medlem
23-åringen besökte en restaurang i närheten när han hörde de kraftiga smällarna, 5-6 till antalet.

Hur kunde denne man lokalisera Ahmed när den närmaste restaurangen ligger omkring 10 min(?) från den plats som Ahmed mördades?

– Det var ingen tvekan om att det var skott. Jag såg killen ligga på sidan och blodet flöt ut från huvudet. Men jag upplevde det som att alla bara stod och tittade på.

23-åringen hävdar att han upplevde det som att alla bara stod och tittade på men samtidigt lägger han inte märke till att någon fotograferat bilden av hans mobiltelefon?

23-åringen beskriver sedan hur han kastade sig fram och påbörjade hjärt- och lungräddning på 16-åringen. Han säger också att han inledningsvis hade offrets mobiltelefon på sig. Den fick polisen först senare.

Inträffade detta före eller efter att han tog ett foto på Ahmed? Han hävdar tidigare att alla bara stod och tittade på men då hade väl alla som stod och tittade på reagerat på en okänd man som plötsligt tar ett foto på Ahmed för att därefter söka igenom hans kläder på värdesaker?
Citera
2017-01-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
HÄFÖ gällande detta brott?

Ja
Citera
2017-01-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Ja

Omar Saed, hur är han bekant med Ahmed, vet du det?
Och hur gick HÄFÖ? När var den? Släppt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in