2017-01-17, 08:37
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
En länk till detta också.
http://www.expressen.se/kvallsposten/23-aring-tog-bilden-pa-mordade-ahmed/

Nu är 10 000 krsfrågan, vem är denna 23-åriga hjälte som snor mobilen från en döende, fotar och sprider bilderna.
Måste säga att det luktar MENA lång väg om detta beteende.
Vilken historia!
Man kan nästan tro att 23-åringen är i maskopi med mördarna som tog både "trofé" & fotobevis, att han sen fick kalla fötter beror nog mest på rädsla för att telefonen skulle kunna bli spårad, inte skam?

Kan se det framför mig;
-bror tog du hans telefon?
-ja, tog fet bild också!
-jalla jalla, tänk om dem spårar den?
#panik...

"Tog hand om den så den inte skulle försvinna", vilket skitsnack och så skamligt så det finns knappt.
Inte för BO behöver den något mer men de flesta personer förstår att polisen kommer lägga rätt stora resurser på att få tag i en mördad persons mobiltelefon av ett flertal skäl.
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-01-17 kl. 08:42.
Citera
2017-01-17, 08:45
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Av alla rykten och lösa antaganden som finns i tråden just nu. Så finner jag ryktet om ex-flickvännens nya kriminella pojkvän, som det mest intressanta spåret att följa upp. Då det ryktas att BO, pratat illa om henne. Sen är det en självklarhet, att polisen noga följer och läser den här tråden, minutiös.

BO sköts i ansiktet. Mycket ilska krävs för nåt sånt. Knappast business utan mer känslor än så. Eventuellt en varning men mer än business. BO måste ha sexat med exet. Sedan har pappan eller nya killen dödat. Är exet med BOs barn? Gjorde hon abort? Vad har framkallat skott i ansiktet?

Storebrorsan har nog en aning...
Senast redigerad av another-devil 2017-01-17 kl. 08:52.
Citera
2017-01-17, 08:45
Medlem
Citat:

Nu är 10 000 krsfrågan, vem är denna 23-åriga hjälte som snor mobilen från en döende, fotar och sprider bilderna.

Han är ju en vardagshjälte. Gör HRL räddning, omhändertar mobilen så den inte tappas bort och sedan tar en bild på grabben för att bearbeta sitt trauma efter denna chock.

Tyvärr va det som så att någon hade fotat hans mobil med bilden på grabben och sedan spridit vidare bilden å det va inte han eller hans vänner.
Dessutom är han så osjälvisk att inte gå ut med sig själv med bild och namn för att inte få medial uppmärksamhet som behövs till BO och jakten på GM.

En god samarit och en samhällshjälte är vad denna 23 åring är.
Citera
2017-01-17, 08:47
Bannlyst
Citat:

Njae, är nog en lågoddsare att gm finns inom någon av kategorierna hårdrockare eller dieselknackarmerca raggare?? CaseyR brukar ju alltid vara spot-on....så nu vill jag ha mina 10k
Citera
2017-01-17, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Jag förväntar mig att Morgan Johansson och Katrin Stjernfeldt Jammeh lämnar över sin lista med krav till demonstranterna.

1. Lämna över alla vapen ni har tillgång till.
2. Sluta kasta sten på blåljuspersonal.
3. De som vet något eller har sett något, ta kontakt med polisen.
4. Se till att era barn uppfostras till att följa svensk lag i första hand inte enligt traditioner och sharia lagar.

Dessa självklara punkter ska poängteras inifrån via imaner och andra med ledande ställning inom den muslimska sfären. För ska vi vara ärliga och inte pk så är både offer och förövare i dessa skjutningar som skett i Malmö i år och i december, muslimer.

Någonstans måste man inse att med krav så kommer skyldigheter, uppfyller inte den ena sidan dem så finns ingen anledning för den andre att göra det.

Det var en bra lista, om innevånarna i Rosengård följt dessa hade Ahmed levt idag.
Citera
2017-01-17, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Njae, är nog en lågoddsare att gm finns inom någon av kategorierna hårdrockare eller dieselknackarmerca raggare?? CaseyR brukar ju alltid vara spot-on....så nu vill jag ha mina 10k

Tidigare i tråden har denna eminenta hen CaseyR sagt att det kan vara en ny Mangs, Laserman alternativt högerextrema.
Så man kanske inte skall utesluta statister från estetiska programmet heller?
Citera
2017-01-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
BO sköts i ansiktet flera ggr. Mycket ilska krävs för nåt sånt. Knappast business utan mer känslor än så. Eventuellt en varning men mer än business. BO måste ha sexat med exet. Sedan har pappan eller nya killen dödat. Är exet med BOs barn? Gjorde hon abort? Vad har framkallat flera skott i ansiktet?

Storebrorsan har nog en aning...

Finns stark symbolik i att
1. Skjuta mot kroppen, orsaka svåra skador och hjälplöshet och dödsångest.
2. Gå fram och skjuta sönder ögonen = det sista du ser innan du dör är din mördares ansikte = den ultimata hämnden.

Vilken fasansfull kultur den muslimska religionen sprider i sina avarter.
Citera
2017-01-17, 08:57
Medlem
Jag hade kollat närmare på B*raas pappa
Citera
2017-01-17, 08:58
Medlem
Eftersom polisen inte har något motiv till mordet och brottsoffret är inte inte känd hos polisen sen tidigare får mig att misstänka att motivet kan ha något med religion att göra. Enligt min uppfattning så är Ahmed shia-muslim och de är oftast "utsatta" eller mindre omtyckta av sunni-sekten. Vad tror ni om den teorin? För sunni-shia har alltid haft en historia bakom sig. Sunni-sekten som inte accepterar shia (wahabister, extreminister m.m)
Citera
2017-01-17, 09:01
Medlem
Varför fick detta mord så mycket uppmärksamhet?

Bor man i Rosengård och har en Parajumper är man för fan inte oskyldig.
Citera
2017-01-17, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Svenskan är väl för att hedra Ahmeds kassa betyg i Svenska
Hur länge ska de hålla på? En vecka? En månad? Ett år?
"Det är viktigt att alla kommer" skriver de. Kom ihåg det nu! Allah ska med!
Man skriver bl.a. på Facebook.

Inga ungdomar bör gå till skolan förrän Malmö stad har gett ett svar på hur de ska lösa detta problem. Stanna hemma från skolan ett par veckor så kommer detta vara riksnyheter eller tom internationellt inom kort.
Citera
2017-01-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joyxer90
Varför fick detta mord så mycket uppmärksamhet?

Bor man i Rosengård och har en Parajumper är man för fan inte oskyldig.

En grabb som blir skjuten i två omgångar och att någon tar ett kort på liket för att sprida vidare snabbt som attans i socialamedior?
Att han skulle vara en okänd duvunge för polisen tror jag inte ett skit på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in