Ja, det är vanligt i muslimska länder att brottsoffrets familj får bestämma straffet själva för GM. Om de vill ha blodshämnd, stening eller ekonomisk kompensation.
På sätt och vis har vi ju redan fått hit detta Sharia-system, i och med att familjen ej vill prata med polisen utan "sköta det på egen hand".
Det är bra att brottsofferfamiljen får bestämma straffet.
Däremot bör man nog överlåta utredningen till polisen.
Jag har pratat med tre personer som var på minnesstunden den kvällen och ingen av dem såg någon i mask. Kan personen ha burit masken tillfälligt, kanske sett kameran, därav ingen som la märke till det?
Mkt bra påpekande. Många av kommentarerna på Insta såg tydligt ut att vara från Ahmeds vänner/bekanta. Men varför har de en knarklangare på sin vänlista? Som de dessutom följer så frenetiskt att de ser inläggen nästan direkt.
Oavsett om bilden är relevant eller inte; så verkar Ahmeds vänner röra sig i kriminella kretsar.
Jag blir mer och mer övertygad om att Ahmed höll på med skumrask-saker.
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Även jag är övertygad om att Ahmed höll på med något, därav mordet. Jag undrar bl.a. varför familj går ut i media med lögner?
Jag hade gärna velat ha ett övertygande bevis på det, hittills har det ju mest kommit lite småsaker. Som typ fejk-jacka eller nån galen blatte i kommentarsfälten.. Kan ju enkelt vara en kompis kompis som kommenterar eller ligger som vän på fejjan. Folk har ju flera hundra pers på kontaktlistorna nu för tiden.
Det är ju oftast ganska träffsäkert att misstänka svartingar för brottslighet - men så, en gång vart annat skottår, så har man fel.