2017-01-17, 14:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Ja, det är vanligt i muslimska länder att brottsoffrets familj får bestämma straffet själva för GM. Om de vill ha blodshämnd, stening eller ekonomisk kompensation.

På sätt och vis har vi ju redan fått hit detta Sharia-system, i och med att familjen ej vill prata med polisen utan "sköta det på egen hand".

Det är bra att brottsofferfamiljen får bestämma straffet.
Däremot bör man nog överlåta utredningen till polisen.
Citera
2017-01-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
"Han gola inte men han krita på saker".... tolkar jag som att han kritiserade saker. Kan räcka för att någon ska vilja plocka bort en i nya Malmö.
Krita = ta saker på redis = låna

Har inte med att kritisera nåt att göra.
Citera
2017-01-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
..där var den ja! Helt plötsligt blev mitt inlägg helt.. onödigt men iaf.
Men herregud det är ett skämt ju.. är en bild på random fotbollssupporters. Va tröga folk här e alltså.
Citera
2017-01-17, 14:31
Medlem
Ahmed adnan abdulaziz finns i Lexbase kan någon se för vad?
Citera
2017-01-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
https://hds.imgix.net/TCiY6pms06sI6KIdgPBdKC3Kkgk.jpeg?fit=crop&crop=fac es%2Centropy&w=1280&h=768&auto=format&q=60
Originalbilden publicerades i sydsvenskan i samband med en minnesstund som hölls för grabben dagen efter han skjutits. Vid mordplatsen. Snubben står i trappen till höger..
Det är mest märkligt att han tillåts gå omkring maskerad. Tror dock inte det är GM på bilden.
Jag har pratat med tre personer som var på minnesstunden den kvällen och ingen av dem såg någon i mask. Kan personen ha burit masken tillfälligt, kanske sett kameran, därav ingen som la märke till det?
Citera
2017-01-17, 14:34
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugballe
Men herregud det är ett skämt ju.. är en bild på random fotbollssupporters. Va tröga folk här e alltså.
Nej, det är ingen bild på några random fotbollssupportrar..
http://www.sydsvenskan.se/2017-01-13/kanslosam-minnesstund-for-mordad-16-aring
Citera
2017-01-17, 14:34
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Mkt bra påpekande. Många av kommentarerna på Insta såg tydligt ut att vara från Ahmeds vänner/bekanta. Men varför har de en knarklangare på sin vänlista? Som de dessutom följer så frenetiskt att de ser inläggen nästan direkt.

Oavsett om bilden är relevant eller inte; så verkar Ahmeds vänner röra sig i kriminella kretsar.

Jag blir mer och mer övertygad om att Ahmed höll på med skumrask-saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Även jag är övertygad om att Ahmed höll på med något, därav mordet. Jag undrar bl.a. varför familj går ut i media med lögner?

(FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård
(FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård

Jag hade gärna velat ha ett övertygande bevis på det, hittills har det ju mest kommit lite småsaker. Som typ fejk-jacka eller nån galen blatte i kommentarsfälten.. Kan ju enkelt vara en kompis kompis som kommenterar eller ligger som vän på fejjan. Folk har ju flera hundra pers på kontaktlistorna nu för tiden.

Det är ju oftast ganska träffsäkert att misstänka svartingar för brottslighet - men så, en gång vart annat skottår, så har man fel.
Citera
2017-01-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Ahmed adnan abdulaziz finns i Lexbase kan någon se för vad?

Bla rån, olaga hot, nark, försök till misshandel, osv.
Citera
2017-01-17, 14:36
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugballe
Nej.

https://hds.imgix.net/TCiY6pms06sI6KIdgPBdKC3Kkgk.jpeg?fit=crop&crop=fac es%2Centropy&w=1280&h=768&auto=format&q=60

Bilden är tagen i Malmö, från en minnesceremoni för Ahmed Obaid.

Gärningsmannen syns inte i bild.

Det är ett rykte som startats baserat på ingenting annat än att personen bär "mask".

Kan vi släppa bilden nu?
Citera
2017-01-17, 14:37
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej.

Bilden är tagen i Malmö, från en minnesceremoni för Ahmed Obaid.

Gärningsmannen syns inte i bild.

Det är ett rykte som startats baserat på ingenting annat än att personen bär "mask".

Kan vi släppa bilden nu?
Om GM är med på bilden vet varken du eller jag. Om du inte vet vem som är GM dvs.
Citera
2017-01-17, 14:38
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Om GM är med på bilden vet varken du eller jag. Om du inte vet vem som är GM dvs.
Precis. Så låt oss räkna på sannolikheten för att GM är personen i mask, ok?

Citera
2017-01-17, 14:39
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Precis. Så låt oss räkna på sannolikheten för att GM är personen i mask, ok?

Det var du som kom med påståendet att GM inte syns på bild. Akta så inte whoco:n ger dig huvudvärk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in