Citat:
Ursprungligen postat av
VoldsamKnarkare
Nej men du problematiserar att det här får uppståndelse. Även om det inte hör till vanligheterna så är det väl ändå[b] ganska bra att folk engagerar sig till slut.
Japp förädrarna måste ta sitt ansvar, håller med dig.
Som svar på dina frågor så tror jag det främst finns fyra olika anledningar till uppståndelsen.
Att han var 16 år: Hur mycket du ska ha det till att det är så vanligt att ungdomar dödar varandra så är det tack och lov inte så vanligt även om det händer några ggr per år.
Hände utanför mitt hus förra året, hans tråd fick 300 inlägg.
Att en närbild på ungen publiceras i sociala medier: Det hör inte till vanligheterna.
[/quote]
[/quote]
Här håller jag med dig, men det beror på att folk är efterblivna i allmänhet...folk som är skjutna i huvet är fett vidriga, killen i det här fallet va helt ok förr nån som blivit skjuten i aniktet...just saying.[/quote]
[/quote]
Grabbens
tillsynes laglydiga liv: Inga domar eller byskvaller som vittnar om att han var drogförsäljare eller rånare. I de andra fallen har det i trådarna snabbt konstaterats att det funnits kriminell koppling och därför lämnas det inte mycket att spekulera i.[/quote]
mm vi väntar på det, iom att han va så ung tar det längre tid
[/quote]
Samt att familjen går ut i media, att namn och bild publiceras och att politiker uppmärksammar händelsen.[/quote]
Precis vad jag skulle gjort som sörjande förälder; gå ut i media! äckel
[/quote]
Jag tycker inte det här är ett vanligt blattemord som vi sett många av de senaste åren. Det finns mycket som sticker ut.[/quote]
Nej inget alls sticker ut förutom ålder som är typ 1-2 år under medel om vi tänker dom yngre kretsarna.
fuck it, läs det som det blev