2017-01-16, 22:06
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Tror det är att han var en 16 årig till synes livsglad grabb, det gör att många genast kan relatera till sina söner och bröder.

Jag vet inte, men jag tycker det är synd

Jag kände inte Ahmed men har nästan skapat en relation till honom bara genom att läsa i sociala medier om grabben
Jag hade inte tyckt om honom då han hade en väldigt inskränkt kvinnosyn men samtidigt var han bara 16 år och antagligen uppväxt med den vilket är en tragedi i sig i Sverige 2016-2017
Citera
2017-01-16, 22:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Detta var ju inte det aktuella BO som gjorde. Det vill jag minnas var en helt annan person, som också hette Achmed. Länka gärna om jag har fel, affe.
Det är mycket möjligt, som jag skrev är detta något som påståtts i tråden och jag har själv ingen kunskap om vad BO har eller inte har gjort förutom vad jag läst här. Ett annat påstående i tråden är att det finns en släktfejd mellan BOs familj och någon annan där det fanns uppgift om någon bilbomb/brand för ett antal år sedan. Är det också en annan Ahmed?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Jo det får man absolut, men shia muslimer vill helst bli begravda i just Najaf i Irak.

Kan inflika: Muslimerna har egna områden på våra kyrkogårdar (bara på vissa), då de inte vill/får blandas med oss orena. De ska begravas på orörd mark. De har så att säga en egen gräddfil även på detta området och har så haft under lång tid.
Citera
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Killen som tog fotot talar skit, han hävdar att någon tog ett foto på hans foto men originalet som spreds på Snapchat är inte ett foto på hans foto.
Då var det säkert den som fotograferade av skärmen som även skickade originalbilden på Snapchat till någon på hans kontaktlista.
Citera
2017-01-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Om inte hans uppgift var att just fotografera BO och se till att denna skrämmande bild spreds på sociala medier. Jag påstår inte att det var så men det är en möjlighet om man funderar på att detta kan ha varit ett planerat mord som syftade att sprida skräck i de som är emot IS. BO är skjuten i ansiktet och bilden som spridits har ett tydligt budskap, om man vill se det så. BO har tidigare på sociala medier tagit avstånd från IS. IS-anhängare är nog med och vill ha en avsevärd del av vad som finns att tjäna genom kriminalitet i södra Sverige. Men det kan också vara så att kamerakillen inte har med mordet att göra.I så fall förstod han inte bättre och det blev som det blev.

Ja det kan inte uteslutas att kameran är i maskopi med GM. Jag var själv inne på att det kunde vara GM som hade tagit bilden. En kille var inne här och skrev igår att det var han som tog bilden och att han visste vem mördaren var. Han skrev senare att han respekterade GM för vad han hade gjort och att det var helt galna killar, vilket jag tycker är minst sagt konstigt.
Citera
2017-01-16, 22:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs-me
Kan inflika: Muslimerna har egna områden på våra kyrkogårdar (bara på vissa), då de inte vill/får blandas med oss orena. De ska begravas på orörd mark. De har så att säga en egen gräddfil även på detta området och har så haft under lång tid.

"Gräddfil" ... Vill du bli begravd i muslimska delen? Judiska delen (vilken för övrigt funnits långt längre än "muslimska")

Alldeles självklart skall man kunna välja viloplats utifrån vad man har för övertygelse.
Citera
2017-01-16, 22:10
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nej men du problematiserar att det här får uppståndelse. Även om det inte hör till vanligheterna så är det väl ändå[b] ganska bra att folk engagerar sig till slut.
Japp förädrarna måste ta sitt ansvar, håller med dig.

Som svar på dina frågor så tror jag det främst finns fyra olika anledningar till uppståndelsen.

Att han var 16 år: Hur mycket du ska ha det till att det är så vanligt att ungdomar dödar varandra så är det tack och lov inte så vanligt även om det händer några ggr per år.
Hände utanför mitt hus förra året, hans tråd fick 300 inlägg.

Att en närbild på ungen publiceras i sociala medier: Det hör inte till vanligheterna.
[/quote]
[/quote]
Här håller jag med dig, men det beror på att folk är efterblivna i allmänhet...folk som är skjutna i huvet är fett vidriga, killen i det här fallet va helt ok förr nån som blivit skjuten i aniktet...just saying.[/quote]
[/quote]
Grabbens tillsynes laglydiga liv: Inga domar eller byskvaller som vittnar om att han var drogförsäljare eller rånare. I de andra fallen har det i trådarna snabbt konstaterats att det funnits kriminell koppling och därför lämnas det inte mycket att spekulera i.[/quote]

mm vi väntar på det, iom att han va så ung tar det längre tid
[/quote]
Samt att familjen går ut i media, att namn och bild publiceras och att politiker uppmärksammar händelsen.[/quote]

Precis vad jag skulle gjort som sörjande förälder; gå ut i media! äckel

[/quote]
Jag tycker inte det här är ett vanligt blattemord som vi sett många av de senaste åren. Det finns mycket som sticker ut.[/quote]

Nej inget alls sticker ut förutom ålder som är typ 1-2 år under medel om vi tänker dom yngre kretsarna.

fuck it, läs det som det blev
Senast redigerad av shponglad 2017-01-16 kl. 22:14.
Citera
2017-01-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensi76
Nej det är det du skriver som är rent bullshit din dumma pundare. Det går knappt att komma in på läkarlinjen med komvux betyg. Det har varit mycket skriverier om det i många år nu. Det krävs nästan A i alla ämnen för att ens ha en chans att komma in.
Gör om gör rätt och sluta snacka som du vet allt. Med det du skrivit hittills framgår det rätt snabbt att du förmodligen är precis som ditt namn här.

Hade Ahmed fått leva hade han med rätt vilja kunnat bli tandläkare i framtiden. Nu får vi aldrig veta.
Citera
2017-01-16, 22:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
23 åringen stal mobilen från ett barn som dött minuterna innan och innan han lämnade platsen vänder han offret om och tar foto på hans sönderskjutna ansikte. Nu går 23 åringen ut i media och påstår sig ha gjort HLR och vill framstå som en hjälte? Har jag förstått det hela rätt?

Telefonen kan ha varit i vägen när 23-åringen gjorde HLR. Detta förutsatt att BO hade mobilen i ”bröstfickan” på jackan. Hur som så va det väl bara den grabben som aktivt försökte rädda livet på BO?
Citera
Medlem
Verkar som att bilden som är länkad härifrån nu är borttagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det kan inte uteslutas att kameran är i maskopi med GM. Jag var själv inne på att det kunde vara GM som hade tagit bilden. En kille var inne här och skrev igår att det var han som tog bilden och att han visste vem mördaren var. Han skrev senare att han respekterade GM för vad han hade gjort och att det var helt galna killar, vilket jag tycker är minst sagt konstigt.

Personen i fråga är rimligen ett underårigt troll, Charles13 var det väl? Han efterlyste i ett tidigare skede bilden, för att sedan plötsligt vara den som tagit den. Allmänt struntprat enligt min (och flera andras) bedömning.
Citera
2017-01-16, 22:12
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensi76
Nej det är det du skriver som är rent bullshit din dumma pundare. Det går knappt att komma in på läkarlinjen med komvux betyg. Det har varit mycket skriverier om det i många år nu. Det krävs nästan A i alla ämnen för att ens ha en chans att komma in.
Gör om gör rätt och sluta snacka som du vet allt. Med det du skrivit hittills framgår det rätt snabbt att du förmodligen är precis som ditt namn här.

Käften på dig din luffare. Jag är bekant med en läkare som dels pluggat upp betyg på Komvux samt gjort bra ifrån sig på HP. Men visst, har man en loserattityd som du så kommer man som sagt ingenstans här i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in