2017-01-17, 01:16
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja vi ger dem några år att komma på fötter. Bra idé! I Sverige har vi på 25 år gått från ett antal utanförskapsområden som kan räknas på ena handens fingrar till 186 utanförskapsområden där en dryg halvmiljon människor bor.

Men du tror alltså att om en människa först tar 2% risk att drunkna på havet för att få 50% chans till ett uppehållstillstånd i Sverige och ett liv i något av våra utanförskapsområden. Då gör vi mänskligheten en tjänst? Att Egypten är i kaos är ett dåligt argument för att förstöra Sverige.

Detta att räkna utanförskapsområden blir lite löjlit, hur räknas ett område, hur stort är ett område osv. Ett exempel bara. Gottsunda i Uppsala räknas garanterat dit. Knappast hela Gottsunda dock eftersom det även ligger mångmiljonsvillor där. Så en del av Gottsunda, tex stenhammars väg (en väg där det ligger höga fula hyreshus). Är denna väg ett område? Vägarna i närheten är de ett annat område? Osv

Löjligt att räkna med andra ord. Din beräkning på en halv miljon människor blir då lika knasig, vem räknar, var kommer siffrorna från?

Jag har själv bott i ett sånt område men märkligt nog var jag inte ett dugg utanför och all service fanns tillgänglig för de som ville.

Jag anser att vi ska föregå med gott föredöme snarare än kalla folk för fula ord och hata vårt eget land som många här på fb uppenbarligen gör. Dom går igång när de hittar negativa artiklar i utländsk media och sitter och drömmer våta drömmar om inbördeskrig. Är de bättre än invandrarna då?

Aftonbladet visade ju igår att sverigedemokrater är mer kriminella än invandrare tex. Väldigt intressant och egentligen inte ett dugg förvånande med tanke på deras åsikter om hur man löser problemet med invandrare.
Citera
2017-01-17, 01:17
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Den rapporten förklarar bland annat varför utanförskap förekommer.

Gör den? Den förklarar väl myten om socioekonomiska orsaker och blundar helt för kulturella faktorer och att arbetsmarknader och utbildningssystem ser helt olika ut i olika länder.
Citera
2017-01-17, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vad är det som ser ljust ut om man sätter sig ner och tänker rationellt? Förklara är du gullig, för jag förstår verkligen inte hur det kan se ljust ut när misär och terror breder ut sig över Sverige och Europa p.g.a. inflödet av araber och afrikaner.

Jag uttryckte mig definitivt inte på det vis att misär och terror är ljust. Det jag menar är att man gör en såpass stor grej över något som faktiskt inte är ett så stort hot som målas upp på bland annat flashback.
Citera
2017-01-17, 01:23
Medlem
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

Nej vi borde inte ta in mer flyktingar. Vi borde inte ens tagit in de som redan kommit hit. Det finns väldigt lite positivt med mångkultur. Den mesta forskningen pekar på att för att ett land ska må bra och bli framgångsrik så behövs en befolkning med samma värderingar och liknande normer. Det finns dessutom inga belägg för att flyktinginvandring skulle vara lönsamt överhuvudtaget. En mindre flyktingström skulle kunna integrerats men när så många kommit till Sverige så ser det mörkt ut. Du påstår att du vill rädda liv. Tror du att det är de mest utsatta vi räddar? Det stämmer inte, den största delen flyr inte från krig. Du vet förhoppningsvis också att vi har dragit ner biståndsbudgetten för att ha råd med vår vansinniga flyktingpolitik? Det räddar då fan inga liv, det tar liv.. Du tror på rehabilitering av våldsverkare, jag tror på kastrering. Nej det finns väldigt lite positivt med den invandringen vi haft de senaste åren. Jag vill att mina döttrar ska växa upp i ett tryggt samhälle utan religiösa extremister och människor som ser ned på dem för att de är Svenskar och kvinnor.
Citera
2017-01-17, 01:24
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Detta att räkna utanförskapsområden blir lite löjlit, hur räknas ett område, hur stort är ett område osv. Ett exempel bara. Gottsunda i Uppsala räknas garanterat dit. Knappast hela Gottsunda dock eftersom det även ligger mångmiljonsvillor där. Så en del av Gottsunda, tex stenhammars väg (en väg där det ligger höga fula hyreshus). Är denna väg ett område? Vägarna i närheten är de ett annat område? Osv

Löjligt att räkna med andra ord. Din beräkning på en halv miljon människor blir då lika knasig, vem räknar, var kommer siffrorna från?

Jag har själv bott i ett sånt område men märkligt nog var jag inte ett dugg utanför och all service fanns tillgänglig för de som ville.

Jag anser att vi ska föregå med gott föredöme snarare än kalla folk för fula ord och hata vårt eget land som många här på fb uppenbarligen gör. Dom går igång när de hittar negativa artiklar i utländsk media och sitter och drömmer våta drömmar om inbördeskrig. Är de bättre än invandrarna då?

Aftonbladet visade ju igår att sverigedemokrater är mer kriminella än invandrare tex. Väldigt intressant och egentligen inte ett dugg förvånande med tanke på deras åsikter om hur man löser problemet med invandrare.

Ett område som uppfyller minst två av dessa kriterier.

1. Mindre än 60% av befolkningen i arbetsför ålder arbetar.
2. Färre än 70% av elverna blir behöriga till gymnasiet.
3. Färre än 70% av den vuxna befolkningen röstar i kommunval.

Att det finns några villor i området förändrar inte detta. Att du som är den mest unika snöflingan inte känner dig utanför är inte poängen. Det handlar om procenten Helge.
Citera
Medlem
Citat:
Gör den? Den förklarar väl myten om socioekonomiska orsaker och blundar helt för kulturella faktorer och att arbetsmarknader och utbildningssystem ser helt olika ut i olika länder.

Fast denna rapport fokuserar främst på Göteborg och inte olika länder.

Som du kanske vet så menar forskningen att segregation domineras tre kategorier dessa är: Demografiska, socioekonomiska och dessutom etniska. Dessa kan dessutom hänga ihop. Och anledningen till att jag skickade rapporten är för att förklara VARFÖR utanförskap förekommer.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Det är inte löjligt, det är bara du som inte har kunskap.

Här kan du se Tino berätta om definitionen på ett utanförskapsområde och hur man mäter, eller rättare sagt bör mäta.

https://www.youtube.com/watch?v=F1ioU6IIflc

Att du inte är insatt förstår jag, det brukar Titanic-nationalister inte vara.
Citera
2017-01-17, 01:35
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Fast denna rapport fokuserar främst på Göteborg och inte olika länder.

Som du kanske vet så menar forskningen att segregation domineras tre kategorier dessa är: Demografiska, socioekonomiska och dessutom etniska. Dessa kan dessutom hänga ihop. Och anledningen till att jag skickade rapporten är för att förklara VARFÖR utanförskap förekommer.

Japp, men forskningen glömmer storkapitalet och avregleringen av kreditmarknaden i mitten av 80-talet...

Att undersökningen handlar om en stad är inte relevant då befolkningen kommer från olika länder och därmed har olika demografiska, socioekonomiska och etniska vikter i bagaget. Liksom i andra städer i landet. Då kan det handla om olika kulturer och migration och inte nödvändigtvis om staden. Den är dessutom 11 år gammal.
Senast redigerad av Blundetto 2017-01-17 kl. 01:39.
Citera
2017-01-17, 01:40
Medlem
Citat:
Det finns en vers i Koranen där det står roughly på svenska

''Moder, Moder, Moder, Därefter kommer fadern.'' Det är inte en åsikt det är rättare sagt min uppfattning om hur muslimer ser på kvinnor. Det förekommer problem skapat av religion som t.ex. att kvinnor blir stenade. Och det är definitivt något som behöver bearbetas. Men bara så att du är medveten om det så är det inte bara såkallade ''muhammedaner'' som kan ha ihjäl sina fruar på grund av extremt löjliga orsaker. I vissa delar av Afrika finns det kvinnor och män som blir mördade av kristna på grund av att de är häxor och magiker. D.v.s att de inte begått något brott alls.

Jag kan skicka en video i PM på källa, tror inte jag får posta det här i forumet med tanke på ganska groteska bilder.
Du tror det är en myt att de gifter sig med sina kusiner med andra ord
Citera
2017-01-17, 01:42
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ett område som uppfyller minst två av dessa kriterier.

1. Mindre än 60% av befolkningen i arbetsför ålder arbetar.
2. Färre än 70% av elverna blir behöriga till gymnasiet.
3. Färre än 70% av den vuxna befolkningen röstar i kommunval.

Att det finns några villor i området förändrar inte detta. Att du som är den mest unika snöflingan inte känner dig utanför är inte poängen. Det handlar om procenten Helge.
Ah så det finns kriterier, intressant. Det visste inte jag. Nu vet jag, tackar.
Citera
2017-01-17, 01:45
Medlem
Citat:
Jag uttryckte mig definitivt inte på det vis att misär och terror är ljust. Det jag menar är att man gör en såpass stor grej över något som faktiskt inte är ett så stort hot som målas upp på bland annat flashback.
Och hur många kaosblattar har du träffat på
Citera
2017-01-17, 01:46
Medlem
Machiavellys avatar
Jag vet inte vilka syrier du träffat. Men de som drar runt på stan och våldtar & slåss är tillsynes en större majoritet än de som skulle kunna bidra till Sverige.

Araber bidrar inte med ett skit till Sverige. Deras kultur, inte religion, är grunden till detta. Jag själv är från Balkan och bara en lögnare eller ignorant skulle påstå att Balkan-invandrarna från 90-talet är likadana som dagens araber.

Självklart kom det många knarkhandlare & vapensmugglare från Serbien & Kosovo, men långt ifrån antalet våldtäktsmän och sexuella brottslingar från Mellanöstern idag.

Jag röstar gärna Sverigedemokraterna, men varken dess anhängarna eller partiet själv bryr sig om att göra någon skillnad på mig som alban och dessa araber. Klassas vi albaner, bosnier & serber tillsammans med dessa araber då jävlar är man en ignorant & fullständigt efterbliven svensk. Vi får dock hoppas att så inte är fallet.

Sverigedemokraterna gör rätt med att dra ner på invandringen från Mellanöstern. Däremot tycks SD:arna från Flashback hata alla invandrare. Inte för att detta spelar någon roll, men jag tjänar idag över 30k netto som den gode invandrare jag är. Men vänta bara tills någon citerar detta inlägget och rakt av hatar mig bara för att jag är utlänning. De skiter i om jag arbetar, bidrar eller vad för positivt jag medför - så länge jag är utlänning är jag hatad.

Denna dubbelmoralen bland SD anhängarna är komisk. Frågar man en SD:are på Flashback varför han är arg, blir svaret något liknande med att invandrarna inte bidrar med något. När en invandrare sedan träder fram med en inkomst högre än medelsvensson själv är han plötsligt sur för att jag är invandrare. Han har inget att vara sur över längre, då plötsligt är han sur för att jag bara är utlänning & tvärskiter i hur bra utlänning jag är.
Senast redigerad av Machiavelly 2017-01-17 kl. 01:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in