2017-01-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Vad är de unga svenska flickors liv värda som förstördes 2016?

Många många lider av tafsandet, visslandet och de ständiga pikarna som haglar emot dem dagligen. För att inte tala om de våldtäkter som skedde.

Vad är liven värda på de som skjuts på gatorna i Malmö dagligen?
(Nu är förvisso alla blattar där, men jag förmodar att du bryr dig om dem!?)

Blir vi av med ett rötägg så är det värt att mota ut 1000 om du frågar mig!

Jag vet som sagt att det finns bra människor också som kommer. Känner en hel del med invandrarbakgrund sen länge. Men det räcker nu!

Det är väldigt synd att du tycker så. Men varför inte rehabilitera de som har gjort fel istället för att andra människor ska lida av den kollektiva bestraffingen som du tycker skall utdelas? Det är ju bara hemskt? Vi har ett rättsväsende som jag litar på i Sverige.
Citera
2017-01-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Det är väldigt synd att du tycker så. Men varför inte rehabilitera de som har gjort fel istället för att andra människor ska lida av den kollektiva bestraffingen som du tycker skall utdelas? Det är ju bara hemskt? Vi har ett rättsväsende som jag litar på i Sverige.

Hur kan du lita på ett system som fungerar så dåligt? Detta medger ju även rikspolischefen och politikerna som kallar det en allvarlig kris. Det är ju nästan riskfritt att begå brott i Sverige idag.
Citera
2017-01-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja människor kommer att dö i vilket fall som helst. Sverige kan aldrig påverka detta i någon större utsträckning och varför skall vi själva ta på oss rollen att rädda hela världen när ingen annan hjälper till. Hade alla länder gjort lika mycket så hade det varit en annan sak. Men nu är udden riktad just mot oss och i viss mån Tyskland.

Detta med integration och naturen har sin gång är en av de största felräkningarna som många gör. Man inbillar sig kanske att detta är ungefär som när Européerna kom till Amerika, men det kan du glömma.

Människor från en helt annan kultur med en stark kulturell identitet som de flesta muslimer och romer har, är praktiskt taget omöjliga att integrera. De kommer att leva avskilda från resten av samhället för all framtid och det är också precis vad svenska myndigheter vill.

Själva målet är mångkultur så därför ger staten stöd till deras religionsutövning och hemspråksundervisning. Nu har man även börjat med TV-sändningar på arabiska.

Jag känner många med extremt stark kulturell identitet som har integrerats extremt bra, som har hus betalar betalar skatt och sköter sig så jag kan inte hålla med dig riktigt på den punkten.

Däremot håller jag med dig om att det inte bara är Sveriges ansvar ta hand om den här krisen. Vi i väst har trotsallt bidragit till väldigt mycket av allt elände. T.ex. försäljningen av vapen. Integrationen är på en bra väg men inte ifall man inte vill integrera människor. Man måste försöka innan man ger upp vettu! Och Sverige som är ett av de mest humanistiska länderna i världen vore kanske inte så humanistiskt ifall man plötsligt ger upp hoppet om att rädda människors liv. Jag har mitt hjärta i Sverige och jag litar på att Sverige ska göra rätt och inte ge upp på denna tuffa period i historien.
Citera
2017-01-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hur kan du lita på ett system som fungerar så dåligt? Detta medger ju även rikspolischefen och politikerna som kallar det en allvarlig kris. Det är ju nästan riskfritt att begå brott i Sverige idag.

Nej säger jag bara. Det är absolut inte riskfritt att begå brott. Det krävs dock som du kanske menar större satsningar på polisen. Och Polisen måste sätta fokus på att prioritera vissa brott över andra.
Citera
2017-01-17, 00:26
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Om du är så vis som du påstås vara så är du inte särskilt mogen för din ålder!

Har inte sagt att jag är vis grabben! Det var DIN tolkning av det jag skrev! Men jag kan garantera dig att jag har betydligt mer livserfarenhet än dig! Det intressanta är att många av dina årskamrater är betydligt mognare & nyktrare i sina åsikter än vad du är! Man behöver inte vara särskilt vis för att räkna ut att debet & kredit inte går ihop med en sådan otroligt oansvarig migrationspolitik som Sverige har fört de senaste åren! Det kanske du också kan begripa om du drar ut huvudet ur arslet och tar dig en ordentlig titt på hur Sverige har förfallit och hur kollapsen är nära! Hela världen skrattar åt oss och för i världen när man var ute och reste så blev folk närmast imponerade när man sa att man var svensk. Nu skrattar dom åt en & hånar oss för vårt självhat och för vår destruktiva politik som lär förinta oss tids nog!
Citera
2017-01-17, 00:27
Medlem
Svetsfluxs avatar
Det som folk upplever som farligt med flyktingkrisen är flera saker.

1. De allmänna medlen för att upprätthålla vår välfärd räcker inte till utan att avgifter och skatter höjs. Det drabbar framför allt den äldre generationen som byggt upp välfärden och som lever på vanlig pension, men även övriga skattebetalare. Många av oss i den yngre generationen är kraftigt bortskämda med en fungerande välfärd och sällan någon brist på kapitalvaror och förstår därför inte konsekvenserna av denna massinvandring.

2. De socioekonomiska utsatta områdena ökar både i antal och i invånartäthet vilket i sig leder till ökad kriminalitet och subkulturer.

3. Många (inte alla) vill inte ta till sig den "svenska" kulturen utan vill fortsätta att odla sina egna kulturer. Många kommuner och andra intuitioner ger frikostigt bidrag av skattemedel för att uppmuntra det vilket späder på främlingsfientligheten.

4. Många av de som kommer hit är sk bidragsflyktingar som helt enkelt valt bl.a Sverige för dess generösa bidragspolitik. Arbetsinvandringen har aldrig varit ett problem men det är i huvudsak inte det vi ser nu.

Ja det var några svar på din fråga vad folk uppfattar som farligt. Listan kan göras mycket längre.
Citera
2017-01-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svetsflux
Det som folk upplever som farligt med flyktingkrisen är flera saker.

1. De allmänna medlen för att upprätthålla vår välfärd räcker inte till utan att avgifter och skatter höjs. Det drabbar framför allt den äldre generationen som byggt upp välfärden och som lever på vanlig pension, men även övriga skattebetalare. Många av oss i den yngre generationen är kraftigt bortskämda med en fungerande välfärd och sällan någon brist på kapitalvaror och förstår därför inte konsekvenserna av denna massinvandring.

2. De socioekonomiska utsatta områdena ökar både i antal och i invånartäthet vilket i sig leder till ökad kriminalitet och subkulturer.

3. Många (inte alla) vill inte ta till sig den "svenska" kulturen utan vill fortsätta att odla sina egna kulturer. Många kommuner och andra intuitioner ger frikostigt bidrag av skattemedel för att uppmuntra det vilket späder på främlingsfientligheten.

4. Många av de som kommer hit är sk bidragsflyktingar som helt enkelt valt bl.a Sverige för dess generösa bidragspolitik. Arbetsinvandringen har aldrig varit ett problem men det är i huvudsak inte det vi ser nu.

Ja det var några svar på din fråga vad folk uppfattar som farligt. Listan kan göras mycket längre.

1. Återstår bara att se inte sant?

2. Vi har trotsallt gjort ganska stora satsningar nu på att främja integrationen. Fritidsledare etc. Så det återstår också bara att se. Som jag skrev innan så är det en lång process som inte sker över en natt

3. Definitivt inte majoriteten. Som sagt. Måste man väga upp vad som är viktigast.

4. Det är fortfarande långt ifrån majoriteten och det är som sagt en lång process.

Förlåt för väldigt väldigt lama svar, det känns som att jag besvarar samma frågor hela tiden.
Citera
2017-01-17, 00:40
Medlem
Citat:
Du vet ju inte vad jag gör för integrationen? Men jag är inte här för att berätta om mig. Jag är här för att bemöta de som har en skräck för en ''invasion'' som inte existerar.
Du är en hycklare och godhetsknarkare, som alla andra förstås (om du nu är svensk). Och de som inte är hycklare är de invandrare som hjälper ännu mer invandrare dvs kulturella bröder, att få tillträde till landet för att ännu mer kunna utnyttja svenskarna. Det är en invasion som i siffror vida överstiger de som ockupationsstyrkor brukar utnyttja, och konsekvenserna har vi redan sett, det enda vi inte exakt vet hur det slutar, men det räcker ju för att studera siffrorna och statistiken vad gott det har gjort hittills, och fortsätta dra ut axlarna i koordinatsystemen.

Vad vi kan se är det ju inte tacksamheten att få komma till världens fredligaste (tidigare, innan invasionen) och mest givmilda land som styr invandrarnas beteende och vilja till självuppoffring. Hade den "liberala demokratin" fått hållas hade vi fortfarande haft årliga invandringssiffror som 2015. Om man inte har för förmågan att sätta samma dessa bitar av kunskap och fakta förtjänar man inte att ha rösträtt och ännu mindre få leda ett land.
Citera
2017-01-17, 00:43
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

Rädda liv? Hur tänkte du där? Många befinner sig i Turkiet eller Libyen via Egypten där det inte är en akut fara för deras liv. Sedan går GD på Migrationsverket ut och säger att alla från Syrien får PUT. Då tar 100000-tals människor, varav majoriteten inte ens från Syrien, den 2% risken att drunkna på Medelhavet och Egeiska havet med den logiska följden att tusentals drunknar. Givet att många migranter kommer från/via relativt säkra länder innan de tar färden över havet så är det inte omöjligt att Sveriges och Tysklands politik faktiskt dränkt fler människor än vad länderna faktiskt har räddat. Men du ser det som att du räddar liv då du stödjer kaoset. Då har jag inte ens nämnt konsekvenserna på hemmaplan.
Citera
2017-01-17, 00:45
Medlem
Citat:
Nej säger jag bara. Det är absolut inte riskfritt att begå brott. Det krävs dock som du kanske menar större satsningar på polisen. Och Polisen måste sätta fokus på att prioritera vissa brott över andra.

Större satsningar vet jag inte. Enligt GW Person till exempel handlar det om organisation, detta menar även politikerna. Men i vilket fall som helst så anser jag att rättsväsendet inte fungerar bra. Vi har exempelvis problemet med att vittnen inte vågar tala och att folk knappt anmäler brott till polisen eftersom de vet att de inte har tid i alla fall. Polisen tar sig an de värsta morden, men lyckas sällan ens lösa dem. I synnerhet invandrarbrottsligheten har man mycket svårt att få bukt med.

Men du delar säkert inte min uppfattning och tycker förmodligen även att det svenska försvaret är mycket starkt och avskräckande.
Citera
2017-01-17, 00:48
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Citat:
Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen?
- Vårdköerna har ökat p.g.a.. massinvandringen (främst psykiatrin och tandvården, psykiatrin har slagit larm för att de tvingas skriva recept istället för att ge terapi). Var tredje svensk mår psykiskt dåligt främst på grund av arbetsbelastning. Flyktingar får gå före i vårdköerna (trots det kan röra sig om något icke kritiskt) vilket skapar frustration hos den inhemska befolkningen. Även förlossningarna har fullt sjå med alla ungar som fullkomligt sprutar ur dem.
- Orättvisa villkor för krav som ska uppfyllas för bistånd mellan "inhemska" och "flyktingar" har lett till att Socialtjänsten mer eller mindre inte längre kan bistå det folk som fanns här innan flyktingkrisen.
- Socialtjänstens handläggare blir trakasserade, hotade och antastade av flyktingar. Är man på flykt om man beter sig så?
- Utryckningsfordon förstörs, hot mot tjänstemän som gör sitt jobb (har du missat vad som sker i Malmö?).
- Många (inte alla) utnyttjar Sveriges naiva flyktingpolitik vilket har gjort att kriminella sökt sig hit för att helylletölpar kallat alla som sagt ifrån om detta för rasister och därmed har ingen velat/våga börja göra något åt saken först nu då SD börjar vinna väljare.
- Den dåliga integrationspolitiken har ännu inte skyddat de kvinnor och barn som utsätts för könsstympningar, hedersvåld och tvångsgifte p.g.a. den såkallade "religionsfriheten".
- Allt ska censureras, negerbollar såväl som Jan Lööf.
- Media vill inte gå ut med signalementen om etnicitet längre vilket är tääämligen intressant.
- Kvinnor ska nu plötsligt ha "egen badtid" för detta spektakel, ännu ett utanförskap som skapats av massinvandringen. Vad ska man göra med de tvekönade invandrarna som definierar sig som kvinnor?
- Man utvisar barnfamiljer som kommit in i samhället men låter brottslingar stanna...
- Vågen av brutala överfallsrån har ökat radikalt. BRÅ har för övrigt försökt att trolla med våldtäkt/överfalls statistiken så man inte ska se sambandet.
- Man plockar ur alla kassor för att mata in pengar till detta då bidragen vi får för att ta emot dem inte räcker till. 73 miljarder kronor är väl vad man antar det kommer kosta oss i år.

Så ja, för att Karl-Erik 95 inte ska dö i sitt kiss å bajs efter att ha jobbat hela sitt i liv skogen för att bygga upp den svenska välfärden som nu dräneras vill jag verkligen att invandringen och flyktingarna ska minska. Jag ser dagligdags hur många trasiga i vårt samhälle, psykiskt och fysiskt sjuka, missbrukare, barn och äldre samt infrastrukturer får betala ett högt pris för detta spektakel.

Lycka till att gå på bistånd som inhemsk svensk, lycka till att känna dig trygg när du går hem ensam en afton, lycka till när du blir sjuk och behöver vård, lycka till att få spendera dina äldre dar värdigt om du vill fortsätta ta in fler.
Citera
2017-01-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Rädda liv? Hur tänkte du där? Många befinner sig i Turkiet eller Libyen via Egypten där det inte är en akut fara för deras liv. Sedan går GD på Migrationsverket ut och säger att alla från Syrien får PUT. Då tar 100000-tals människor, varav majoriteten inte ens från Syrien, den 2% risken att drunkna på Medelhavet och Egeiska havet med den logiska följden att tusentals drunknar. Givet att många migranter kommer från/via relativt säkra länder innan de tar färden över havet så är det inte omöjligt att Sveriges och Tysklands politik faktiskt dränkt fler människor än vad länderna faktiskt har räddat. Men du ser det som att du räddar liv då du stödjer kaoset. Då har jag inte ens nämnt konsekvenserna på hemmaplan.

Det var inte länge sedan Turkiet hotade med att stänga sina gränsar. Egypten är i kaos. Och det var bara ett par år sedan Lybien avsatte sin egna diktator? Det verkar inte vara riktigt bra länder att vända sig till. Och jo, majoriteten kommer från syrien. Citera mig inte på detta men jag har för mig att siffran ligger på 14%. Varför inte ge folket en chans att starta ett bra liv här för att berika kulturen? På rapport häromdagen nämnde de att 28% av de utlandfödda är arbetslösa. Det är en väldigt stor siffra men en väldigt bra siffra med tanke på omständigheterna. Jag tror inte riktigt att man är särskilt sugen på att börja jobba på direkten när man fått sitt hem förstört och blivit av med majoriteten av ens rikedomar bara för att ta sig till säkerhet och sedan börja jobba på en plats där man inte ens kan språket. Ge de några år så ställer de sig på fötterna igen. En superinsats för Sverige med tanke på vad de kommer gynna Sverige i framtiden istället för att missgynna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in