2017-01-16, 18:31
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Det här låter som ett rimligt inlägg eller hur? Vad inga andra än jag och Säpo vet är att jag skrivit om Ockhams rakkniv under signaturen only me på ett annat ställe, alltså inte på Flashback. Klipper man in det här inlägget i Word är medans understruket (me-dans). Det är alltså en smyganspelning på ett annat inlägg jag skrivit.

Det är så här brukar det gå till. Säpo säger å ena sidan att jag inbillar mig (den explicita texten) och låter å andra sidan antyda att jag är övervakad (det implicita). Man vill helt enkelt förvirra mig.

Jag påstår att Sir är Säpo-anstruken. Precis som nästan alla andra på Flashback.

Ett ord här och där är väldigt svårt att avgöra om det är meningen för att pika dig , visst har jag varit med om sådant några gånger men i situationer jag kan förvänta mig att det är meningen att jag ska undra. Att några här vet vem du är är inte konstigt, inte konstigt heller om poliser titta på denna site, vore väl tjänstefel annars. Ang Rakniven så googla det och fb så ser du att det används väldigt ofta här och i andra debatter. Visst om du nu råkar på någon på stan som helt taget i luften säger det till dig så.... eller här för den delen. Samla bevis i stället för att kalla folk hemliga agenter.

Ordnade du någon kamera ?

Känner du igen någon av dessa ? lägger upp fler vart det lider , ska ta en släkting till en på AF härnäst , som mycket möjligt var med eller blev lurad så att jag fick extra jobb med ett möte och på/innan mötet så mötte jag ett par personer jag kände igen ( den ena ska upp i morgon här )

http://imgur.com/bCyU9yn

http://imgur.com/2xyuwzI

http://imgur.com/1u6guU5
Senast redigerad av Harfager 2017-01-16 kl. 18:39.
Citera
2017-01-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ja det tror jag. Eller åtminstone att du vet mer än du talar om. Jag tror inte på slumpen.

Och du tycker alltså att det är en rimlig slutsats du har dragit, med hjälp av en bra metod? D v s, du klistrar in ett inlägg i Word, ser ett ord som är understruket och från detta drar du slutsatsen att jag stalkar dig och är "Säpo-anstruken".

Du har bara påvisat min poäng så tydligt som det bara går. Du lider av vanföreställningar, punkt slut.
Citera
2017-01-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Ett ord här och där är väldigt svårt att avgöra om det är meningen för att pika dig , visst har jag varit med om sådant några gånger men i situationer jag kan förvänta mig att det är meningen att jag ska undra. Att några här vet vem du är är inte konstigt, inte konstigt heller om poliser titta på denna site, vore väl tjänstefel annars. Ang Rakniven så googla det och fb så ser du att det används väldigt ofta här och i andra debatter. Visst om du nu råkar på någon på stan som helt taget i luften säger det till dig så.... eller här för den delen. Samla bevis i stället för att kalla folk hemliga agenter.

Ordnade du någon kamera ?

Känner du igen någon av dessa ? lägger upp fler vart det lider , ska ta en släkting till en på AF härnäst , som mycket möjligt var med eller blev lurad så att jag fick extra jobb med ett möte och på mötet så mötte jag ett par personer jag kände igen ( den ena ska upp i morgon här )

http://imgur.com/bCyU9yn

http://imgur.com/2xyuwzI

http://imgur.com/1u6guU5
Det är inte tillräckligt för att jag ska säga med säkerhet att han är Säpo-anstruken, men jag tror inte på slumpen.

Jag har beställt en dold kamera.

Kände inte igen personerna på bilderna.
Citera
2017-01-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Och du tycker alltså att det är en rimlig slutsats du har dragit, med hjälp av en bra metod? D v s, du klistrar in ett inlägg i Word, ser ett ord som är understruket och från detta drar du slutsatsen att jag stalkar dig och är "Säpo-anstruken".

Du har bara påvisat min poäng så tydligt som det bara går. Du lider av vanföreställningar, punkt slut.
Om det är som Harfager säger, att uttrycket Ockhams rakkniv används flitigt på Fb, så minskar misstankegraden.

Edit: har sökt på det och det verkar vara ganska vanligt.
Senast redigerad av MattiasGalli 2017-01-16 kl. 18:43.
Citera
2017-01-16, 18:42
Medlem
Citat:
Om det är som Harfager säger, att uttrycket Ockhams rakkniv används flitigt på Fb, så minskar misstankegraden.

Prova att göra en sökning här på FB på Ockhams rakkniv och Occam's razor......
Citera
2017-01-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Prova att göra en sökning här på FB på Ockhams rakkniv och Occam's razor......
Det har jag gjort.
Citera
2017-01-16, 18:45
Medlem
Citat:

Ockhams rakkniv är ett vedertaget begrepp, ja, som används utav både mig och massvis av andra personer. Jag diskuterar en hel del med folk som tror på olika saker jag anser vara orimliga (som t e x paranormala fenomen/religion och konspirationsteorier) och då brukar jag ibland nämna Ockhams rakkniv som kort sagt bara innebär att man ska välja den hypotes som är mest sannolik när man vill förklara ett fenomen.
Och i ditt fall är det som sagt mest sannolikt att du lider utav vanföreställningar.

Och även om det inte vore ett vedertaget begrepp som många använder så hade det ändå varit helt irrelevant att du någon gång använt dig av det. Att du och jag använt samma ord när vi skrivit på forum tyder på att vi båda talar svenska, inte att jag stalkar dig.
Citera
2017-01-16, 19:06
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Det här låter som ett rimligt inlägg eller hur? Vad inga andra än jag och Säpo vet är att jag skrivit om Ockhams rakkniv under signaturen only me på ett annat ställe, alltså inte på Flashback. Klipper man in det här inlägget i Word är medans understruket (me-dans). Det är alltså en smyganspelning på ett annat inlägg jag skrivit.

Men snälla. Det är understruket därför att "medans" är talspråk. Det blev understruket för mig nu när jag skrev det också. Har man så låga kriterier för vem som är SÄPO-agent kan man enkelt peka ut vem som helst som medlöpare.
Citera
2017-01-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Men snälla. Det är understruket därför att "medans" är talspråk. Det blev understruket för mig nu när jag skrev det också. Har man så låga kriterier för vem som är SÄPO-agent kan man enkelt peka ut vem som helst som medlöpare.
Det var kombinationen medans och Ockham som var ovanlig. Jag skrev om Ockhams rakkniv och den Säpoutredning som jag menar pågår.

Säpo brukar använda talspråk just för att det ska bli understruket.
Citera
2017-01-16, 19:14
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Det var kombinationen medans och Ockham som var ovanlig. Jag skrev om Ockhams rakkniv och den Säpoutredning som jag menar pågår.

Säpo brukar använda talspråk just för att det ska bli understruket.

Ok så om jag fattat det hela rätt.

1. Medans anspelar på ditt andra nick "only me".
2. Ockhams rakkniv anspelar på dig därför du använder det uttrycket ofta.

Sammantaget ger dessa två punkter dig tillräckliga skäl att åtminstone misstänka att Sir. är delaktig i konspirationen mot dig.
Citera
2017-01-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Ok så om jag fattat det hela rätt.

1. Medans anspelar på ditt andra nick "only me".
2. Ockhams rakkniv anspelar på dig därför du använder det uttrycket ofta.

Sammantaget ger dessa två punkter dig tillräckliga skäl att åtminstone misstänka att Sir. är delaktig i konspirationen mot dig.
2. Därför att jag skrev om Ockhams rakkniv och Säpo i ett annat inlägg.

Det var innan jag visste hur vanligt uttrycket var på Fb. Jag har aldrig läst det någon annanstans.
Citera
2017-01-16, 19:28
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Det var innan jag visste hur vanligt uttrycket var på Fb. Jag har aldrig läst det någon annanstans.

Så det var alltså en miss, i det här fallet frekvensen av användningen av det uttrycket, som fick dig att tro att Sir. var delaktig. Borde det då inte rimligtvis vara så, att det finns flera andra fall där du upplever dig vara förföljd eller whatever, men där du också missat vissa fakta som skulle göra det helt ologiskt av dig att dra slutsatsen att du är förföljd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in