2017-01-16, 20:09
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
2. Därför att jag skrev om Ockhams rakkniv och Säpo i ett annat inlägg.

Det var innan jag visste hur vanligt uttrycket var på Fb. Jag har aldrig läst det någon annanstans.

Jo du har läst det tidigare, i din egna tråd här på flashback:
(FB) Den offentliga hemligheten

Du feltolkar verkligheten på ett nästan sjukligt sätt.
Citera
2017-01-16, 22:21
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Me ditt sätt tänka är hälften av alla på FB SÄPO..
Du måste ha bleve tappad som liten,

Citat:
Jag påstod inte att alla som använder talspråk tillhör Säpo.

Hur avgör du vem som tillhör Säpo?
Uppenbarligen är du kapabel till att tolka precis vad som helst som "talspråk". Jag kunde inte ens skriva ordet "medans" utan att du tolkade det som att jag använde "talspråk" och var en stalker därför att ordet blev understruket i Word.
Förstår du verkligen inte att du drar mycket förhastade och orimliga slutsatser av vad som skrivs, vare sig det är en post på Flashback eller en artikel i Aftonbladet?
Om du inte har någon bättre metod än att klistra in random texter i Word så blir ju konsekvensen oundvikligen att i princip alla som någonsin yttrat ett ord i textformat är gangstalkare enligt dig.

Ditt eget användarnamn "MattiasGalli" blir understruket här för mig. Det kanske jag ska tolka som att du vet att jag var på McDonalds och handlade en cheeseburgare härom dagen? Mat (cheeseburgare) + tia (betalade med en tia). Dessutom slutar det på "sGalli"vilket baklänges blir illa+gs och burgaren var faktiskt jävligt torr och smakade lite illa och "gs" är en förkortning för "gött snack" enligt denna sida: https://www.folkmun.se/definition/gs
Och jag hade ju faktiskt ett väldigt gött snack med en vän där på kvällen.
Slutsatsen blir således enligt din egen metod att du är en gangstalkare, förmodligen anställd av Säpo. Eller så är det bara en lek med ord. Vad tror du själv?
Citera
2017-01-17, 00:21
Moderator
Påminnelse:
Tråden handlar inte om debattörernas sjukdomar eller bakomliggande motiv att skriva i tråden.

/Moderator
Citera
2017-01-17, 00:46
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Ett ord här och där är väldigt svårt att avgöra om det är meningen för att pika dig , visst har jag varit med om sådant några gånger men i situationer jag kan förvänta mig att det är meningen att jag ska undra. Att några här vet vem du är är inte konstigt, inte konstigt heller om poliser titta på denna site, vore väl tjänstefel annars. Ang Rakniven så googla det och fb så ser du att det används väldigt ofta här och i andra debatter. Visst om du nu råkar på någon på stan som helt taget i luften säger det till dig så.... eller här för den delen. Samla bevis i stället för att kalla folk hemliga agenter.

Ordnade du någon kamera ?

Känner du igen någon av dessa ? lägger upp fler vart det lider , ska ta en släkting till en på AF härnäst , som mycket möjligt var med eller blev lurad så att jag fick extra jobb med ett möte och på/innan mötet så mötte jag ett par personer jag kände igen ( den ena ska upp i morgon här )

http://imgur.com/bCyU9yn

http://imgur.com/2xyuwzI

http://imgur.com/1u6guU5

Citat:
Det är inte tillräckligt för att jag ska säga med säkerhet att han är Säpo-anstruken, men jag tror inte på slumpen.

Jag har beställt en dold kamera.

Kände inte igen personerna på bilderna.

Om de kört massa grejer på dig som med högtalarna etc så kan du leta tecken och bevis in absurdum länge . Bättre att fokusera på om de hotar dig , högtalare etc etc eller skita i det för du kommer bara gå sönder/ bli trött och just i dit fall så kan ju inte säpo röja sig , för de vet väl inte vad du oroar dig över ? Bästa är att ta rena trakasserier på film annars blir det jobbigt speciellt om de någon gång förmedlat ett öppet tecken till dig. Jag tror att du även vill lösa "koden " och de förstår det och pruttar i din vask med tanken " låt se hur han lösa det " .

Bra att du fixar kamera , du vet de och de vet de så du kan få det lugnare framåt. DE vill inte fastna på bild eller ljud och kommer bli försiktigare och under lugnet så kan du få tid att tänka lugnare och komma ur tankebanan "lösa Koden" .
Du går ju på medicin så ta det lugnt för hjärnan pallar inte hur mycket som helst och med dagens teknik så finns det mängder med trakasserings metoder som du i ett trött tillstånd desperat försöker lösa.
Senast redigerad av Harfager 2017-01-17 kl. 00:49.
Citera
2017-01-17, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Hur avgör du vem som tillhör Säpo?
Uppenbarligen är du kapabel till att tolka precis vad som helst som "talspråk". Jag kunde inte ens skriva ordet "medans" utan att du tolkade det som att jag använde "talspråk" och var en stalker därför att ordet blev understruket i Word.
Förstår du verkligen inte att du drar mycket förhastade och orimliga slutsatser av vad som skrivs, vare sig det är en post på Flashback eller en artikel i Aftonbladet?
Om du inte har någon bättre metod än att klistra in random texter i Word så blir ju konsekvensen oundvikligen att i princip alla som någonsin yttrat ett ord i textformat är gangstalkare enligt dig.

Ditt eget användarnamn "MattiasGalli" blir understruket här för mig. Det kanske jag ska tolka som att du vet att jag var på McDonalds och handlade en cheeseburgare härom dagen? Mat (cheeseburgare) + tia (betalade med en tia). Dessutom slutar det på "sGalli"vilket baklänges blir illa+gs och burgaren var faktiskt jävligt torr och smakade lite illa och "gs" är en förkortning för "gött snack" enligt denna sida: https://www.folkmun.se/definition/gs
Och jag hade ju faktiskt ett väldigt gött snack med en vän där på kvällen.
Slutsatsen blir således enligt din egen metod att du är en gangstalkare, förmodligen anställd av Säpo. Eller så är det bara en lek med ord. Vad tror du själv?
Hur jag avgör vem som tillhör Säpo? Det vanligaste är att de brukar ge sig tillkänna genom markeringar: kraftiga höga ljud av något slag när jag antingen läser, skriver etc. Eller också högpratare som ställer sig bredvid mig och pratar högt och tydligt i telefonen så att jag ska höra.

Här på forumet är det svårt att veta vilka som tillhör Säpo, men jag vet att Säpo är mycket aktiva på Internetforum. Det är där man kan hitta extremister på ett tidigt stadium så det är kanske inte så konstigt.

Ditt exempel är naturligtvis i extremaste laget, men visst kan det vara så att jag övertolkar saker ibland.
Citera
2017-01-17, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Om de kört massa grejer på dig som med högtalarna etc så kan du leta tecken och bevis in absurdum länge . Bättre att fokusera på om de hotar dig , högtalare etc etc eller skita i det för du kommer bara gå sönder/ bli trött och just i dit fall så kan ju inte säpo röja sig , för de vet väl inte vad du oroar dig över ? Bästa är att ta rena trakasserier på film annars blir det jobbigt speciellt om de någon gång förmedlat ett öppet tecken till dig. Jag tror att du även vill lösa "koden " och de förstår det och pruttar i din vask med tanken " låt se hur han lösa det " .

Bra att du fixar kamera , du vet de och de vet de så du kan få det lugnare framåt. DE vill inte fastna på bild eller ljud och kommer bli försiktigare och under lugnet så kan du få tid att tänka lugnare och komma ur tankebanan "lösa Koden" .
Du går ju på medicin så ta det lugnt för hjärnan pallar inte hur mycket som helst och med dagens teknik så finns det mängder med trakasserings metoder som du i ett trött tillstånd desperat försöker lösa.
Jag försöker inte lösa någon kod. Jag har redan bevisat att det inte är nödvändigt med koder.
Citera
2017-01-17, 12:09
Medlem
Harfagers avatar
Här är en provokatör som jag bara såg två dagar i rad men han förstod nog dag två att han hamnade på film.
Sorry för kvalitén mitt nuvarande filmprogram i "nya" datorn är inte så bra mot den gamla som upphörde att fungera efter att jag bara ställt den åt sidan en tid och sedan inte ett ljud då jag skulle ha på den . Men samma iögonfallande klädsel bägge dagarna på två olika orter gör att de kände sig nog säkra på att jag var ut spel , förstod de inte att jag bara väntade ??? http://imgur.com/a/2fu0N

Sedan ska man veta ang bra och dåliga människor , dessa hotar kvinnor och barn, passar på att slå på dig då du är som svagast och de byggt upp ett förtroende, de använder tex infektionssjukdom obehandlad även skulder etc för att vinna sina strider. Det är inga som vill bygga upp något eller fixa problem på ett bra sätt , bara rida på problemen och tjäna sitt dagliga bröd på det, knappast några sunda ideal de förespråkar .....Kanske det var helt ovetandes och hade klivit in och blev hotade själva men en sanningskommission vore på sin plats.
Senast redigerad av Harfager 2017-01-17 kl. 13:07.
Citera
2017-01-18, 10:23
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Hur jag avgör vem som tillhör Säpo? Det vanligaste är att de brukar ge sig tillkänna genom markeringar: kraftiga höga ljud av något slag när jag antingen läser, skriver etc. Eller också högpratare som ställer sig bredvid mig och pratar högt och tydligt i telefonen så att jag ska höra.
Här på forumet är det svårt att veta vilka som tillhör Säpo, men jag vet att Säpo är mycket aktiva på Internetforum. Det är där man kan hitta extremister på ett tidigt stadium så det är kanske inte så konstigt.
Ditt exempel är naturligtvis i extremaste laget, men visst kan det vara så att jag övertolkar saker ibland.
Det här har du helt säkert rätt i och det är också vad min erfarenhet säger. De flesta håller sig ändå inom vettiga ramar med i alla fall inbillat hedervärda motiv. Problemet är väl att det finns i stort sett fyra jämstarka hemligmakter som strider på ett övergripande plan medan fotfolket omöjligt kan avgöra vilka som tillhör vem. Inga misstag får lov att erkännas hur uppenbara de än blivit.
För ett antal år sedan då jag hade vänner från tre olika håll lika angelägna som jag att ringa in det rättsmissbrukande systemet så blev jag plötsligt från alla tre håll kallad säpoagent och drastiskt avfärdad som vän. Då kunde jag inte förstå annat än att finansmaffian låg bakom med sitt speciella dubbelspråk. All info omsätts i pengar. Vad som är sant spelar då ingen roll bara det är vad folk vill höra så går den trovärdigaste bluffen till högstbjudande. Dessa skojare härjar genom media och också som cybersoldater men ägnar sig då aldrig åt fysiskt våld eller utpressning. Detta låter man lika förvirrade civila och militära hemligtjänster ta hand om. Inför statskuppen -86 spelades de ut mot varandra.
Den fjärde organisation jag slutligen kom på genom ren idéhistorisk analys blev på detta vis de internationella frimurarsällskapen. När dessa behövt värva sitt in i döden pålitliga folk måste man ha hållit på med privat spaning och test mot varje tänkbar adept för att kartlägga dennes innersta vilja och karaktär. Så har gangstalking varit satt i system sedan medeltidens Europa och i dag utvecklats till den cyperstalking NSA för NATO:s räkning numera utför över hela världen har jag förstått.
Citera
2017-01-20, 09:12
Medlem
Harfagers avatar
Har "pixlat" lite .
Är lite försiktig även om de nog har beskydd så vill jag inte att de ska bli direkt utav allmänheten igenkända och enkom få stå för allt. Bra om de förklarar sig och att deras kollegor som känner igen dem trotts den smärre "pixlingen", frågar vad de pysslat med. För de kan djävlas allt vad de kan nu ,( har redan sett ett par möjliga " skämt" från AF på några punkter ,) . Jag har i år väntat 20 år , ok tänkt ett år i taget och dag för dag , för att bara sitta upprätt och tänka på 20 år framåt och inte få infektions och inflammations vård hade varit outhärdligt jobbigt, hade ju redan jobbiga del mål som 2006 kan jag ta in ett vittne men kom på vissa saker osv och 2013 blev tillslut året som var lugnt ) , smärtan och tröttheten har ju hjälpt till att stå ut då man orkar inget efter jobbet eller på´helgen men har man då haft ett överdrivet stort lass att dra på jobben så skadade det mycket. Hade ju hellre fått bot och jobbat på och skapat en bra framtid men dessa har effektivt saboterat det.

Det senaste jobbet var i sjukhusmiljö och den tanken som slagit mig några gånger innan att alla djävla prover som togs kan blivit manipulerade utav de de som djävlats med mitt jobb nu och därför inte visat något och de prover som visat något har bortförklarats, fick mer näring , även nya grannen hade uppdrag på samma ställen , kanske man har en kod Simulant så de skiter i sådant .....SANNINGS KOMMISSION SANNINGS KOMMISSION, inte minst för de som blandar in alla tekniker de kan hitta som möjliga men som är sjuka och inte tar det som kan hjälpa dem.

http://imgur.com/bCyU9yn

http://imgur.com/2xyuwzI

http://imgur.com/1u6guU5 Gärna namn förslag på denne

http://imgur.com/a/2fu0N och namn på denne även om fotot är dåligt , jag har fått fram knivskarpa bilder med en annan dator, men den har gått på Lunch för tillfället
Senast redigerad av Harfager 2017-01-20 kl. 09:52.
Citera
2017-01-22, 15:45
Medlem
Citat:

Även enligt denna metod kan man stämpla vem som helst som en stalker. Det är inget konstigt att folk ger ifrån sig ljud eller att de pratar i telefon. Att någon pratar i telefon när du är i närheten betyder inte att att de vill jävlas med dig. Världen kretsar inte kring dig helt enkelt. Försök att inse det.

Citat:
Precis, då gick min poäng fram. Eftersom du själv förstår att dina tolkningar av inlägg på forum och artiklar i tidningar är övertolkningar, så kan du nu förhoppningsvis ta steget till att sluta med sådant trams.
Citera
2017-01-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Även enligt denna metod kan man stämpla vem som helst som en stalker. Det är inget konstigt att folk ger ifrån sig ljud eller att de pratar i telefon. Att någon pratar i telefon när du är i närheten betyder inte att att de vill jävlas med dig. Världen kretsar inte kring dig helt enkelt. Försök att inse det.

Precis, då gick min poäng fram. Eftersom du själv förstår att dina tolkningar av inlägg på forum och artiklar i tidningar är övertolkningar, så kan du nu förhoppningsvis ta steget till att sluta med sådant trams.
Det är lätt för dig att säga. Jag håller med om att mina tolkningar ibland är orimliga. Men det innebär inte att alla är det. Särskilt inte när saker upprepas om och om igen.

Satt t.ex. och tittade på Sons of Anarchy. Markering vid repliken ”Försök inte. Gör det. Vapenvilan är över.” TV:n gav ifrån sig ett högt knäppande ljud, som alltid när de vill markera.

De markerar alltid vid liknande tillfällen så det var inget nytt, bara en bland många av dagens markeringar. Vad de ville ha sagt var: lär dig dubbelspråk, det finns inga omvägar. Och att det inte finns nån vapenvila mellan oss. Deras terror kommer att fortsätta.

Nå, det fanns ingen vapenvila mellan oss till att börja med, men däremot har jag försökt få det att upphöra med ett konkret erbjudande: möt mig i verkliga världen, inte i cybervärlden, så får ni informationen ni vill ha. Alltså: erkänn att det pågår en utredning och ställ raka frågor, så ska jag besvara dem ärligt. Det är en enorm eftergift från min sida, men tydligen inte tillräcklig. Det handlar bevisligen inte om information, det handlar om makt.

De vill fortsätta hemliga kodspråket tills jag dör. De har hamnat i maktens centrum nu och inget kan få dem att släppa taget.
Citera
2017-01-23, 18:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är lätt för dig att säga. Jag håller med om att mina tolkningar ibland är orimliga. Men det innebär inte att alla är det. Särskilt inte när saker upprepas om och om igen.

Satt t.ex. och tittade på Sons of Anarchy. Markering vid repliken ”Försök inte. Gör det. Vapenvilan är över.” TV:n gav ifrån sig ett högt knäppande ljud, som alltid när de vill markera.

Även ovan tolkning är, enligt de flesta, fullständigt orimlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in