2017-01-15, 18:55
Medlem
Visserligen gjorde Zlatan mål mot Liverpool idag, trots att Valencia faktiskt befann sig i offside-position precis innan målet skedde.

Det frångår dock inte faktumet att Zlatan gjorde (som vanligt) en väldigt dålig match mot ett storlag och inte satte något större prägel spelmässigt.
Senast redigerad av Hagoromo 2017-01-15 kl. 18:58.
Citera
2017-01-15, 19:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Visserligen gjorde Zlatan mål mot Liverpool, trots att Valencia faktiskt befann sig i offside-position precis innan målet skedde.

Det frångår dock inte faktumet att Zlatan gjorde (som vanligt) en väldigt dålig match mot ett storlag och inte satte något större prägel spelmässigt.
Du är fan skön du

Pogba gör en av karriärens sämsta insatser men det är såklart inte värt å nämna i Zlatantråden, han öser in mål i ligan där han skulle ha problem med dom fysiska mittbackarna och United är underlägsna mestadels under matchen där Zlatan knappt får nånting å arbeta med. Men så kommer du in sedvanligt och kastar obefogad skit, gammal vana månne?

Visserligen är du fotbollsforumets värsta hipster men att Z ligger på delad 1:a plats i ligan där "inga matcher är enkla" kan väl inte ens du förneka är ganska imponerande? Och detta vid 35-årsålder.
Citera
2017-01-15, 19:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Visserligen gjorde Zlatan mål mot Liverpool idag, trots att Valencia faktiskt befann sig i offside-position precis innan målet skedde.

Vilket mongo du är.

Titta på täta stormatcher - forwards kommer aldrig särskilt ofta i spel. Idag slängdes en massa höjdbollar mot Zlatan - såklart inte hans styrka. Trots det gör han mål, spelar fram till ett jätteläge, är nära att göra mål på frispark.

Måttet för att vara bra är liksom inte Messi-influence i spelet. En tomte är du.

Zlatan har nu, med tur..., gjort mål mot både Liverpool och City. Vi får se om han löser mål mot de andra tre storlagen under våren.
Citera
2017-01-15, 19:05
Medlem
Citat:

Håller med, United tappar 2 otroligt viktiga poäng här (nästan som en förlust) och Zlatan gör ingen bra match idag heller (när det verkligen gäller), målet räddar honom dock från att bli totalt kölhalad..

Dock det viktigaste av allt, hans lagkamrater runt honom är fruktansvärt överskattade, han får inte direkt någon vidare hjälp, om man säger så..

Enorm skillnad mot det understödet som t.ex. Messi & CR7 har i respektive klubbar, det måste jag säga..
Senast redigerad av sportnorden12345 2017-01-15 kl. 19:10.
Citera
2017-01-15, 19:07
Medlem
freeriderXIIs avatar
Han fick dock inte många bra bollar att jobba med från Man U mittfält mest långbollar från försvaret.
Visst han skall springa sig fri bättre men många av hans löp får han ingen boll. Då är det svårt att åstadkomma något.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-01-15 kl. 19:40.
Citera
2017-01-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du är fan skön du

Haha, visste väl att någon Zlatan-fanboy skulle trilla in i denna tråd såfort någon skrev en kritisk kommentar om Ibra.

Citat:
Pogba gör en av karriärens sämsta insatser men det är såklart inte värt å nämna i Zlatantråden.

Självklart var fransmannen dålig, men två fel blir såklart inte ett rätt. Och precis som du säger, så är tråden dedikerad för att diskutera allt som har med Zlatan att göra, blir lite märkligt från din sida att plötsligt näman Zlatan.

Citat:
Han öser in mål i ligan där han skulle ha problem med dom fysiska mittbackarna

När har jag någonsin hävdat det? Var vänlig och lägg inte in dina ord i min mun tack-

Citat:
och United är underlägsna mestadels under matchen där Zlatan knappt får nånting å arbeta med.

Men att Zlatan har tappat bollen stundtals, förlorade ofta i luftdueller etc. trots att United hade det mesta av bollen är väl såklart inte nämna va? Men tydligen så är det väl helt okej att ha låga krav i stormatch när det gäller en spelare som förväntas sätta ett prägel i sådana omständigheter i överlag.

Citat:
Men så kommer du in sedvanligt och kastar obefogad skit, gammal vana månne? Visserligen är du fotbollsforumets värsta hipster

Trams.

Citat:
men att Z ligger på delad 1:a plats i ligan där "inga matcher är enkla" kan väl inte ens du förneka är ganska imponerande? Och detta vid 35-årsålder.

Vad har det med Zlatans insats idag mot Liverpool att göra?
Senast redigerad av Hagoromo 2017-01-15 kl. 19:45.
Citera
2017-01-15, 19:16
Medlem
anteri17s avatar
Harry Kane - 5 toppmatcher, 1 mål.
Diego Costa - 6 toppmatcher, 2 mål.
Sergio Aguero - 3 toppmatcher, 0 mål.
Alexis Sanchez - 5 toppmatcher, 1 mål.
Zlatan Ibrahimovic, 5 toppmatcher, 2 mål.

Zlatan har bäst målfacit mot topp-6 klubbarna i den här säsongens ligaspel. Återigen, det finns en jävla myt om att forwards går in och dominerar toppmatcher - det är några få i världshistorien som fixar det.
Citera
2017-01-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Harry Kane - 5 toppmatcher, 1 mål.
Diego Costa - 6 toppmatcher, 2 mål.
Sergio Aguero - 3 toppmatcher, 0 mål.
Alexis Sanchez - 5 toppmatcher, 1 mål.
Zlatan Ibrahimovic, 5 toppmatcher, 2 mål.

Zlatan har bäst målfacit mot topp-6 klubbarna i den här säsongens ligaspel. Återigen, det finns en jävla myt om att forwards går in och dominerar toppmatcher - det är några få i världshistorien som fixar det.

Precis så.
Citera
2017-01-15, 19:30
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Såg inte första halvlek. Men i andra halvlek sa en av de brittiska kommentatorerna att Zlatan gjorde en dålig match, dock sa han något i stil med att svensken inte var orsaken, utan att Uniteds offensiv som helhet var undermålig.
Citera
2017-01-15, 19:42
Medlem
Citat:
Titta på täta stormatcher - forwards kommer aldrig särskilt ofta i spel.

Beror väl naturligtvis på vilka forwards i ligan som du egentligen jämför med. Zlatan, till skillnad från övriga, faktiskt är väldigt duktigt att vara en kreatör och ligga bakom lagets offensiv. Han brukar visa det ofta mot sämre lagen, men han lyckats tyvärr inte med det när han ställs mot topplagen.

Citat:
Idag slängdes en massa höjdbollar mot Zlatan - såklart inte hans styrka.

Han fick även en rad passningar på marken och som denne slarvade med passningar, är det också en svaghet anser du?

Citat:
Trots det gör han mål, spelar fram till ett jätteläge, är nära att göra mål på frispark.

Nära och nära... var inte direkt som så att Zlatans frispark träffade målramen eller att Mingolet tvingades sträcka ut sin fulla längd för att rädda bollen...

Men helt ärligt nu anteri17; Anser du verkligen på fullaste allvar att 2 aktioner är tillräckligt att Zlatan Annars så antar jag väl att du, precis som personen bakom signaturen ZlatanMania, minsann har ett jäkla lågt krav om

Citat:
Måttet för att vara bra är liksom inte Messi-influence i spelet. En tomte är du.

Vem har sagt det, din fårskalle?

Citat:
Zlatan har nu, med tur..., gjort mål mot både Liverpool och City.

När har jag hävdat att Zlatans nickmål mot Liverpool var tur? Däremot så kom Manchester United billigt undan när Valencia dessförinnan befann sig i offside situation innan händelsen uppstod, så där kan man egentligen säga att det var tur.

Claudio Bravo gjorde ett horribelt målvaktstavla och att Zlatan fick bollen till skänkes av chilenaren, även om svensken tog tillvara på det.

Att ha gjort mål är inte detsamma som att man skulle ha gjort en grym match i överlag...

Citat:
Vi får se om han löser mål mot de andra tre storlagen under våren.

Jag antar väl att Chelsea och Tottenham är inget storlag eftersom att du medvetet undvek att nämna dom då Zlatan var inte direkt vidare godkänd i någon utav de matcherna?

Tydligen så är det visst inte jag som är ett mongo mellan oss två, utan snarare...
Citera
2017-01-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Håller med, United tappar 2 otroligt viktiga poäng här (nästan som en förlust) och Zlatan gör ingen bra match idag heller (när det verkligen gäller), målet räddar honom dock från att bli totalt kölhalad..

Precis, och det är just hans mål som Zlatan lär bli ihågkommen för trots att han var kass i stort sett hela matchen (som glöms bort med tiden)
Senast redigerad av Hagoromo 2017-01-15 kl. 19:51.
Citera
2017-01-15, 19:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Beror väl naturligtvis på vilka forwards i ligan som du egentligen jämför med. Zlatan, till skillnad från övriga, faktiskt är väldigt duktigt att vara en kreatör och ligga bakom lagets offensiv. Han brukar visa det ofta mot sämre lagen, men han lyckats tyvärr inte med det när han ställs mot topplagen.

Han fick även en rad passningar på marken och som denne slarvade med passningar, är det också en svaghet anser du?

Nära och nära... var inte direkt som så att Zlatans frispark träffade målramen eller att Mingolet tvingades sträcka ut sin fulla längd för att rädda bollen...

Men helt ärligt nu anteri17; Anser du verkligen på fullaste allvar att 2 aktioner är tillräckligt att Zlatan Annars så antar jag väl att du, precis som personen bakom signaturen ZlatanMania, minsann har ett jäkla lågt krav om

Vem har sagt det, din fårskalle?

När har jag hävdat att Zlatans nickmål mot Liverpool var tur? Däremot så kom Manchester United billigt undan när Valencia dessförinnan befann sig i offside situation innan händelsen uppstod, så där kan man egentligen säga att det var tur.

Claudio Bravo gjorde ett horribelt målvaktstavla och att Zlatan fick bollen till skänkes av chilenaren, även om svensken tog tillvara på det.

Att ha gjort mål är inte detsamma som att man skulle ha gjort en grym match i överlag...

Jag antar väl att Chelsea och Tottenham är inget storlag eftersom att du medvetet undvek att nämna dom då Zlatan var inte direkt vidare godkänd i någon utav de matcherna?

Tydligen så är det visst inte jag som är ett mongo mellan oss två, utan snarare...

Jag jämför med toppforwards i övrigt. Varken Kane, Sanchez, Costa eller Aguero är särskilt dominerande i toppmatcher, med vissa matcher som undantag. Detta visar inte minst min redovisade statistik.

Så mycket på marken fick han inte, men visst - att faila spel på marken är inte bra. Flertalet gånger gjorde han dock fina utlägg till framlöpande yttrar.

Vi behöver inte gå in på definitionen av ordet nära.

Att sätta en halvvolley som få andra är att "ta tillvara på det". Helt rätt.

Det är ingen som har hävdat att Ibra match var grym.

Chelsea o Spurs är topplag, vilket du hade förstått om du granskat matcherna bakom mina ovan redovisade inlägg.

Jag är trygg med att jag inte är ett mongo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in