Citat:
Ursprungligen postat av
CarolynHax
Fast på senare år har just den där sortens originalkök blivit poppis hos ungdomarna (samma ungdomar som inreder med teakmöbler), så det kan tänkas att de nya ägarna bara målar om.
Läs bara vad mäklaren skriver:
"Charmigt originalkök där de puderrosa överskåpen går ända upp till taket och utnyttjar takhöjden vilket ger gott om förvaringsmöjligheter".
Jag ylar i mitt kök med skåp i kontinentalhöjd...
När jag bodde i en 40-talslägenhet misstänker jag att det var ett sånt där kök i original, med sneda luckor och skåp hela vägen till tak. Någon hade på 90-talet rivit ut det och satt in ett (rätt fult) IKEA-kök. Det var dubbla skåp på höjden, så ända upp till taket fortfarande. Däremot var det rätt tajt mellan skåp och bänk, tajtare än man egentligen vill ha det... De sneda skåpen är ju sneda av en anledning, för att man ska kunna arbeta ordentligt under dem... Så det var kanske mindre bra, även om det funkade. Men skåp ända upp till 2,70 takhöjd var verkligen kanon, fick göra mig av med en del grejer när jag flyttade sen, fick inte plats med alls lika mycket i skåpen i nästa lägenhet.