Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
Det är ju inte utan att man undrar vem som är målgruppen för en sådan lägenhet. Jag kan inte se någon scenario där jag skulle välja att köpa den. Skulle jag vilja bo i stan och min budget var runt 30 mill hade jag hellre köpt Niorummaren på Norr mälarstrand eller sjurummaren på Grevgatan som ligger ute nu exempelvis. Terraserna är ju klart trevliga, men inte på något sätt unika.
Har man barn blir det snabbt trångt på 124 kvadrat, åtminstone för 30 millar. Är man äldre vill man gärna ha lite mer plats. Nä, jag vet inte riktigt vem den är tänkt till, med det priset.
Varför skulle de inte göra det..?
Såg den här lägenheten på sivkraft (för övrigt en fantastisk sida för folk som uppskattar lägenheter i stan med terasser, dock extremt dyra), tror definitivt att målgruppen här är en ung man (singel förmodligen) eller en internationell köpare.
Som du säger så är 124 kvadrat väldigt trångt (speciellt för 30mill), kanske att det går med en liten familj men det känns heller inte riktigt som att man skulle vilja ha en liten son/dotter som springer runt ute på terrasserna där uppe. Folk som är 40-50+ är nog inte för intresserade då man vid det laget förmodligen har samlat på sig en hel del saker som tar plats (bortsett från barnen), tror nog dessa är mera intresserade av t.ex. lägenheten på Norr mälarstrand där man får utsikt och yta!
60+ vill nog definitivt få mera för pengarna, här vill man helst ha ett boende som kommer att fungera i framtiden och trappor vilket kan börja bli till besvär, utan att ens nämna insynen lockar nog inte.
Titta på färgerna, ganska mörka och de stora fönstren ger ett väldigt "coolt" intryck, lägenheten är för någon som vill kunna verkligen visa upp sina pengar och ha stora fester. Tycker nog att lägenheten skriker singel manlig IT-miljonär i 25-35 års åldern alternativt hemåt flyttande vd som vill ha något "häftigt".
Kan dock ha helt fel, vad vet jag

Förutom kopparen så älskar jag dock lägenheten, ser fantastisk ut! Skaffar jag någonsin en köksö ska jag ha en såndär infälld tv...