Citat:
Det stämmer att det är ovanligt att kvinnor våldtar. Men det är också mycket ovanligt att svenska eller norska män överfallsvåldtar. Förmodligen är det ungefär lika ovanligt att svenska/norska män överfallsvåldtar som att kvinnor våldtar rent generellt.
Feminister anser att det är rätt att generalisera om män när det gäller våldtäkter generellt men fel att generalisera om etniciteter när det gäller överfallsvåldtäkter. Fastän förhållanden kanske är detsamma.
Är det rimligt? Används inte dubbla måttstockar här?
Observera också att överfallsvåldtäkter är en väldigt uppmärksammad typ av våldtäkt. En överfallsvåldtäkt drabbar också fler människor än andra typer av våldtäkter eftersom en enda överfallsvåldtäktsman kan göra alla kvinnor i en stad osäkra och rädda.
Feminister anser att det är rätt att generalisera om män när det gäller våldtäkter generellt men fel att generalisera om etniciteter när det gäller överfallsvåldtäkter. Fastän förhållanden kanske är detsamma.
Är det rimligt? Används inte dubbla måttstockar här?
Observera också att överfallsvåldtäkter är en väldigt uppmärksammad typ av våldtäkt. En överfallsvåldtäkt drabbar också fler människor än andra typer av våldtäkter eftersom en enda överfallsvåldtäktsman kan göra alla kvinnor i en stad osäkra och rädda.
fast vi diskuterar inte enkom överfallsvåldtäkter. och det är inte en extremt liten andel män i världen som begår våldtäkter eller sexuellt trakasserar kvinnor, den idén stämmer oerhört lite med det antal kvinnor som i div. underöskningar säger sig vara utsatta eller hur?
jag själv har personligen varit med om 2 våldtäktsförsök, blivit taffsad på samt blivit sexuellt trakasserad, och jag är en average svensk kvinna.
Jag håller med om att den andel män jag stött på som betett sig på detta sätt mot mig varit liten, av alla män jag haft att göra med, men liksom inte obefintlig.
Sen resonerar du lite typ: bara överfallsvåldtäkter som räknas eftersom det är dessa som "syns i media" de där våldtäkterna som är i majoritet där kvinnor drabbas i hemmet av nära och kära spelar ju ingen roll...så länge som vi inte får läsa om dem i tidningarna så vem bryr sig...