Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 16:56
  #649
Medlem
Är det möjligt att skapa en lista med favoritkanaler i appen Smart IPTV? Någon som vet?
2017-01-15, 17:13
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Jag testade båda och var lika nöjd med båda så jag tog rapid eftersom dom är billigare.
Säkrast är väl pay pal.

Kör fri trail på både och sen vem du gillar bäst.
För att få trail på rapid så måste man vänta minst 24 timmar men signar du upp dig på forumet så kommer du får erbjudande väldigt snabbt.

Hmm låter bra! Vet du eller någon hur ofta kanalerna hackar eller om de ofta bryts?
2017-01-15, 17:24
  #651
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
Hmm låter bra! Vet du eller någon hur ofta kanalerna hackar eller om de ofta bryts?

Jag har bara problem med en kanal, fight sport, den buffrar väldigt mycket för mig, ibland blir det buffringar på andra kanaler också men inget regelbundet.
Det går att lösa buffringsproblemet, kanalbyterna blir lite långsammare men buffringen blir mycket mindre, det finns en massa guider om hur man gör på tex youtube, har själv inte hunnit testa men ska göra det till veckan.

http://androidpcreview.com/fix-kodi-...di-cache/2611/
2017-01-15, 17:27
  #652
Medlem
Tjenare ! tänkte kolla vilken utan Rapid / Iptvking eller om det finns någon annan som ni skulle rekomendera ? Vill ha så mycket sport HD kanaler som möjligt! helst Svenska / Engelska.
Funderar annars på om ni har någon box att rekomendera då jag inte är så sugen på att köra via appen i tvn .
Tänkte annars kolla vilket som är det säkraste sättet att betala via ?

Mvh
__________________
Senast redigerad av TigerTooth 2017-01-15 kl. 17:36.
2017-01-15, 17:38
  #653
Medlem
Vad är egentligen skillnaden på om länken slutar på m3u8,m3u, ts eller hls kan någon förklara det?
2017-01-15, 17:42
  #654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Jag har bara problem med en kanal, fight sport, den buffrar väldigt mycket för mig, ibland blir det buffringar på andra kanaler också men inget regelbundet.
Det går att lösa buffringsproblemet, kanalbyterna blir lite långsammare men buffringen blir mycket mindre, det finns en massa guider om hur man gör på tex youtube, har själv inte hunnit testa men ska göra det till veckan.

http://androidpcreview.com/fix-kodi-...di-cache/2611/

Tack för informationen!
Men jag kommer nog att använda mig av en MAG250 Box... Tror du att det kommer att buffra så som det gör med Kodi? Tänker mer på att de är 2 helt olika system
2017-01-15, 18:01
  #655
Medlem
freddybois avatar
Jag tänkte köra IPTV (inte helt säker på vilken) via Kodi på en Raspberry Pi och vill gärna ha VPN igång hela tiden på RPI:n. Är det möjligt eller måste jag knyta mitt konto till en och samma IP-adress? VPN:en byter IP-adress lite då och då, men inte mitt under användning, och jag kommer bara ha IPTV på just RPI:n och inga andra ställen (har läst att användning från två ip-adresser samtidigt leder till avstängning).
2017-01-15, 18:07
  #656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Är det möjligt att skapa en lista med favoritkanaler i appen Smart IPTV? Någon som vet?

När du tittar på en kanal, tryck blå knapp så att du får upp hela listan med kanaler och markera favoriter med röd knapp.
Dessa lägger sig sedan som en egen grupp längst bak/ner.
Man kan plocka ut favoriter från flera olika grupper.
2017-01-15, 18:10
  #657
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkfella
Vad är egentligen skillnaden på om länken slutar på m3u8,m3u, ts eller hls kan någon förklara det?
HLS är en teknik som delar upp videos i fragment (.ts) i spellistor (.m3u/.m3u8). Spellistan innehåller en rad fragment .ts som varierar i längd beroende på distributören kan vara allt från 2sek till 60sek eller mer. Vanligast är dock att att varje fragment är runt 5-10sek. Varje stream brukar ha en masterspellista som definierar olika spellistor för samma stream fast i varierande kvalité. Har du en .ts länk har du alltså en direktlänk till ett specifikt fragment har du en m3u8 har du en länk till en spellista över en rad .ts fragment.
__________________
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-01-15 kl. 18:14.
2017-01-15, 19:46
  #658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jperss10
När du tittar på en kanal, tryck blå knapp så att du får upp hela listan med kanaler och markera favoriter med röd knapp.
Dessa lägger sig sedan som en egen grupp längst bak/ner.
Man kan plocka ut favoriter från flera olika grupper.

Detta fungerar inte för mig. Om jag tittar på en kanal och trycker på blå knapp kommer jag till inställningssidan.
2017-01-15, 20:02
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Detta fungerar inte för mig. Om jag tittar på en kanal och trycker på blå knapp kommer jag till inställningssidan.
Fel av mig, blå knapp tar upp inställningarna där som du säger!
Nu har jag en LG och där trycker jag på "ok" knappen. Den finns vid pilknapparna.
__________________
Senast redigerad av jperss10 2017-01-15 kl. 20:04.
2017-01-15, 21:35
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jperss10
Fel av mig, blå knapp tar upp inställningarna där som du säger!
Nu har jag en LG och där trycker jag på "ok" knappen. Den finns vid pilknapparna.

Där kom det upp en lista ja, tack!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback