2018-03-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Tv kanalen. Appen funkar

Ok konstigt. Inget jag upplevt. Kollar inte jätteofta på barnkanalen på tvn dock.
2018-03-11, 23:57
Medlem
Vad kör svenska world för leverantör av sina kanaler är det rapid eller camd?
2018-03-12, 00:03
Medlem
NoNames84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.32
Vad kör svenska world för leverantör av sina kanaler är det rapid eller camd?
Ingen utav dom, dom kör på egen hand.
2018-03-12, 01:10
Medlem
Sugen på att säga upp ens dyra sportabbonemang nu och testa IPTV, verkar vara en djungel dock med alla leverantörer man blivit tipsad om, iptv king, pear iptv, polar bear etc.

Skulle vilja ha något som funkar bra med en Apple TV då jag tänkt köpa den nya ändå. Så man kan flytta runt den i hushållet också beroende på vilken TV man vill ha sportkanalerna på.

Tacksam för hjälp och råd!
2018-03-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomethingThere
Sugen på att säga upp ens dyra sportabbonemang nu och testa IPTV, verkar vara en djungel dock med alla leverantörer man blivit tipsad om, iptv king, pear iptv, polar bear etc.

Skulle vilja ha något som funkar bra med en Apple TV då jag tänkt köpa den nya ändå. Så man kan flytta runt den i hushållet också beroende på vilken TV man vill ha sportkanalerna på.

Tacksam för hjälp och råd!
Kör rapid eller camdserver men ta 24h test först och du får nog hjälp av reseller om det behövs
2018-03-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Vi var mer eller mindre en hel by (som har gemensam facebookgrupp gällande fiber).
Vi kom fram till den gemensamma nämnaren alltele/Universal (som kör i samma nät). Det var diverse nätproblem. Jag hade iptv problem på kvällarna, andra hade konstiga dropp i ping och hastighet som påverkade spel. Vi var många som felrapporterade vilket gjorde att kapaciteten i nätet övervakades och rättades senare till.
Sedan den fixen har jag inte ens haft en millisekunds lagg ens på champions leauge kvällar. Kör universal 250mbit och Rapid.

Jag är i kontakt med Universals support.
De ber mig köra Pingplotter för att få fram en graf.
Då måste man knappa i 'Target name or IP' .... men hur vet jag detta ?
Jag har ju bara en m3u playlist ... (kör Camd).
Någon som vet ?!?
2018-03-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNames84
Ingen utav dom, dom kör på egen hand.

Fast Smart world skriver ju själva: "Vi är återförsäljare och köper våra tjänster och säljer de vidare"
2018-03-12, 16:50
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideinfo
Fast Smart world skriver ju själva: "Vi är återförsäljare och köper våra tjänster och säljer de vidare"
smartworldiptv.com är en helt annan leverantör än den World som pratas om här i tråden. smartworldiptv är återförsäljare till rapid och World är helt fristående med egna servrar.
2018-03-12, 19:47
Medlem
Vilken lev har mest vods och uppdaterar kontinuerligt?
2018-03-12, 22:11
Medlem
marcusjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
smartworldiptv.com är en helt annan leverantör än den World som pratas om här i tråden. smartworldiptv är återförsäljare till rapid och World är helt fristående med egna servrar.

Hur kommer man i kontakt med World? Mitt Rapid går ut till sommaren och jag vill vidga mina vyer
2018-03-12, 23:13
Medlem
zuneees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusjj
Hur kommer man i kontakt med World? Mitt Rapid går ut till sommaren och jag vill vidga mina vyer
Vill också veta hur man hittar world
2018-03-13, 17:39
Medlem
roteras avatar
Vill ha Rapid iptv. Är det Iptv Community som gäller då för bästa pris?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback