2017-01-15, 13:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Slog igenom till extrema nivåer. Andra året i juventus var ej något vidare
Ptja att göra två mål i EM och va bästa målskytten i Juventus 04/05 får man räkna som att ha slagit igenom.

Sen kan väl folk bara lägga ner å jämföra med Zlatan hela jävla tiden? Det finns mängder av dussinlirare som "var bättre" just där och just då. Trams är vad det är.
Citera
2017-01-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ok, det är väl den licensen som är ett krav för att få träna lag i åtminstone allsvenskan väl?

Precis för Superettan & Allsvenskan (om jag har fattat det rätt)
Citera
2017-01-15, 14:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ge ett exempel på någon spelare som haft en sådan klausul. Tror inte så många klubbar skulle vilja låna in spelare om det innebar stora kostnader om spelaren blev skadad. Att spelare kan bli skadade är en risk klubbarna får leva med.

Tidigare den lånande klubben löst en försäkring annars har inte fått låna spelaren. Kan tänka mig att RM vill ha det så. om det fortfarande fungerar på det sättet.
Citera
2017-01-15, 14:06
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tidigare den lånande klubben löst en försäkring annars har inte fått låna spelaren. Kan tänka mig att RM vill ha det så. om det fortfarande fungerar på det sättet.
AIK kommer naturligtvis inte låna tillbaka Isak om det innebär att de får stå risken vid eventuell skada.
Citera
2017-01-15, 14:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jävlar vad jag hade jublat om jag hade varit AIK:are om affären och, mer specifikt, transfersumman visar sig stämma. Helt sjuka pengar i sammanhanget för en spelare som aldrig kommer bli en topplirare.

Då måste vi först definiera vad "topplirare" är vilket kan vara nog så svårt. Vill du göra mig den äran?
Citera
2017-01-15, 14:10
Medlem
Carl Fhager på Twitter:

"6 v innan ligastart ändras kinesiska ligans regler och ny gräns högst 3 utländska spelare i truppen per match (tidigare 4 plus en asiat)."

Intressant så klart eftersom det förmodligen stoppar en del kommande affärer från Sverige till Kina och dessutom får följdeffekter. Typ som den jag hoppas på, att affären Podolski från Galatasaray till Kina stoppas vilket gör att affären Olunga till Galatasaray också stoppas.
Citera
2017-01-15, 14:46
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Robin Söder hade också gjort mer än Zlatan vid samma ålder.
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Älskar den där, Isak har gjort mer än Zlatan i samma ålder, no shit?
Zlatan debuterade samma år som han fyllde 18 och gjorde då 8 starter i allsvenskan.
Jesper Karlsson har bevisat mer än Z i samma ålder, Sead också och det är nog många fler så är det inte jävligt löjligt att jämföra vad Zlatan gjort i den åldern.

Att folk munhuggs är dock väldigt underhållande, Ville eldar på MFF fansen.

Det är precis detta som är min poäng. Folk jämför övergångssummorna och säger "nej zlatan var bäst, nej isak är bäst". Få verkar minnas att Zlatan inte på något sätt var annorlunda jämfört med nivån på unga talanger som ploppar upp 1-3 st per säsong. Isak inte heller. Det som gör spelaren annorlunda är hur det utvecklas senare.

Att vara duktig nu är grundkravet för att ens få en chans.
Citera
2017-01-15, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jävlar vad jag hade jublat om jag hade varit AIK:are om affären och, mer specifikt, transfersumman visar sig stämma. Helt sjuka pengar i sammanhanget för en spelare som aldrig kommer bli en topplirare.
Och hur vet du det?
Citera
2017-01-15, 14:55
Medlem
gato12s avatar
Kim Källström ryktas till DIF och AIK drar hem 95 miljoner, härliga tider att vara bajare just nu...

Ska bli spännande att se hur gnaget spenderar pengarna.
Citera
2017-01-15, 15:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kim Källström ryktas till DIF och AIK drar hem 95 miljoner, härliga tider att vara bajare just nu...

Ska bli spännande att se hur gnaget spenderar pengarna.
Kåmark och Majstorovic är symboler för hur vi spenderar pengar när vi har gott om det. Saknas bara att vi signar Andreas Granqvist för flera miljoner och han gör sig ovän med Norling så har vi ett bekant mönster.

På allvar både hoppas och tror jag att mycket kommer återinvesteras i ungdomsakademin. Sen vore det inte fel om vi kunde signa Obasi..
Citera
2017-01-15, 15:46
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Få verkar minnas att Zlatan inte på något sätt var annorlunda jämfört med nivån på unga talanger som ploppar upp 1-3 st per säsong. Isak inte heller. Det som gör spelaren annorlunda är hur det utvecklas senare.

hmmmmmm

Zlatan och Isak sticker inte ut ur mängden alltså? Stolligheterna vet inga gränser på det här forumet. Du menar att det hör till vanligheterna att 90 scouter kommer till Sverige för att titta på talanger? Vilka är dem övriga lika stora talanger som kommit fram mellan Zlatan och Isak?
Citera
2017-01-15, 16:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
hmmmmmm

Zlatan och Isak sticker inte ut ur mängden alltså? Stolligheterna vet inga gränser på det här forumet. Du menar att det hör till vanligheterna att 90 scouter kommer till Sverige för att titta på talanger? Vilka är dem övriga lika stora talanger som kommit fram mellan Zlatan och Isak?

Tror hen tänker på alla dessa svenska spelare som erbjöds miljoner av Real, B Munchen, United och Barcelona men valde Groningen och Grasshoppers istället för att de inte ville skynda för fort eller spela för pengarna.
Du vet dom spelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in