2017-01-15, 11:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Älskar den där, Isak har gjort mer än Zlatan i samma ålder, no shit?
Zlatan debuterade samma år som han fyllde 18 och gjorde då 8 starter i allsvenskan.
Jesper Karlsson har bevisat mer än Z i samma ålder, Sead också och det är nog många fler så är det inte jävligt löjligt att jämföra vad Zlatan gjort i den åldern.

Att folk munhuggs är dock väldigt underhållande, Ville eldar på MFF fansen.

Robin Söder hade också gjort mer än Zlatan vid samma ålder.
Citera
2017-01-15, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ge ett exempel på någon spelare som haft en sådan klausul. Tror inte så många klubbar skulle vilja låna in spelare om det innebar stora kostnader om spelaren blev skadad. Att spelare kan bli skadade är en risk klubbarna får leva med.

Tror inte det handlar om allt eller inget klausuler men som sagt, kolla på Martin Ö där halva summan låg bakom olika klausuler.

Säger bara att jag inte tror det är 10 mille rakt i handen + låna han i ett halvår.

Men aik är ett ab så vi får ju svaren angående cashen.
Citera
2017-01-15, 11:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Robin Söder hade också gjort mer än Zlatan vid samma ålder.

Helt sjukt att inte Robin valde att gå till Real, karriären hade sett helt annorlunda ut då.
Citera
2017-01-15, 12:02
Medlem
hobokens avatar
En jämförelse mellan Zlatan och Isak är ju helt poänglös. Bara för att det finns likheter med Zlatan i MFF kan man ju inte extrapolera Isaks karriär till att bli som Zlatans. Talangfulla 18-åringar finns i överflöd, sannolikheten för varje enskild spelare att bli en av världens bästa i sin årskull är ju ändå otroligt liten. Det är så mycket som måste stämma och så mycket som kan gå fel på vägen: stagnation, skador, fel klubbval, fel inställning, konkurrens, osv. Väntevärdet för Isak kan inte vara en karriär i nivå med Zlatans. Målsättningen kan vara det, men det är en annan sak.

Att jämföra övergångssummor är också svårt om man inte tar hänsyn till inflation. Värdet på spelare har ökat rejält sedan 2001, och klubbar som Real Madrid kan idag betala 10 miljoner euro för en 18-åring från Sverige utan att blinka. I Ajax var Zlatan den dyraste spelaren i klubben någonsin.

Med det sagt ska det bli spännande att följa hans karriär, även fast jag som Djurgårdare är oerhört bitter över pengarna Aik får. Hoppas allt slarvas bort.
Citera
2017-01-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tror du har fel där. För AIKs intresse är nog det viktigaste att summorna som redovisas är rätt. Det kommer i sinom tid redovisas i årsrapporterna, och om AIK-supportar luras att tro att det ska stå 95 miljoner där men det senare de facto blir 50 miljoner så tjänar inte AIK på den felredovisningen.
Det ligger oerhört mycket prestige i att slå rekordet och oavsett vilka siffror som redovisas i kvartalsrapporten så kommer det bestående vara att Isak gick för 95 miljoner. Så länge som AIK inte kommenterar några summor i media så har man ryggen fri gentemot medlemmar och aktieägare, man kan fortfarande säga att det är den näst bästa försäljningen någonsin med potential att bli den bästa. Tänk lex Markanen, alla kommer ihåg att han gick för 35 miljoner och ingen kommer ihåg den betydligt lägre summan som redovisades. Om AIK får 95 miljoner på ett bräde så lyfter jag på hatten men jag har oerhört svårt att se det hända.

Förresten, är fantasibelopp rakt in på kontot fortfarande inte bra för svensk fotboll eller har AIK bytt åsikt i frågan?
Citera
2017-01-15, 12:47
Avslutad
Herregud, sitter ni och tjafasar om Zlatan vs Isak?

Zlatan kommer vara Sveriges största spelare genom tiderna i många år fram över, är inte det gott nog för MFF:are?

Isak är för sin ålder det hetaste Sverige fått fram någonsin, gott nog för gnagarna?
Därifrån så kan Isak bli allt från en ny Freddy Adu till en ny Zlatan, men gissningsvis något där emellan någonstans. Den närmsta framtiden får utvisa vartåt det pekar.
Citera
2017-01-15, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Klausuler läggs på i efterhand. Står det 95 mille så är det väl det de får i handpenning uppdelat på ett antal avbetalningar.

Som vanligt så är de siffror som nämns inklusive sign on och andra kostnader.
Citera
2017-01-15, 12:48
Medlem
Vem fan bryr sig om vad som är bra för svensk fotboll? Är det vad man i Malmö tänkte på när det blev klart att man skulle lira CL?
Citera
2017-01-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vem fan bryr sig om vad som är bra för svensk fotboll? Är det vad man i Malmö tänkte på när det blev klart att man skulle lira CL?
Journalister och icke-MFFare brydde sig iallafall jävligt mycket när pengarna rasade in på MFFs konto. Det vore intressant att veta om någon AIKare bytt åsikt nu.
Citera
2017-01-15, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
www.gnagarporr.wordpress.com/2010/10/15/gf-tar-en-flukt-pa-varderingar/

Tack! Det var just det jag sökte efter.
Citera
2017-01-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Journalister och icke-MFFare brydde sig iallafall jävligt mycket när pengarna rasade in på MFFs konto. Det vore intressant att veta om någon AIKare bytt åsikt nu.
Vissa journalister och andra avarter hävdade att det var bra för svensk fotboll att Malmö fick in ordentligt med deg (Och därmed utökade det försprång man redan hade). Andra supportrar, bla jag själv reagerade på att det var kvalificerat skitsnack och att det enkom gynnande Malmö. Liksom en storförsäljning av Isak gynnar AIK.
Citera
2017-01-15, 13:33
Medlem
Korders avatar
Jävlar vad jag hade jublat om jag hade varit AIK:are om affären och, mer specifikt, transfersumman visar sig stämma. Helt sjuka pengar i sammanhanget för en spelare som aldrig kommer bli en topplirare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in