Citat:
Ursprungligen postat av
Mammutheee
Vi vill ha tillbaka vår gamla tränare Andreas Brännström men han står under kontrakt med bajen och har (2)? år kvar tror jag. Bajen vill ha 1.5 miljoner för honom vilket Dalkurd inte vill betala för... Tycker Bajen agerar helt rätt förövrigt.
Kan väl ske att vi får in en andra tränare med FIFA UEFA PRO licens , huvudtränaren vi har nu Poya Asbaghi är ju inte helt värdelös. Kommer väl komma upp snart då första cupmatchen börjar 18 feb.
Gick även rykten om att Henke skulle komma
Ok, det är väl den licensen som är ett krav för att få träna lag i åtminstone allsvenskan väl?
Citat:
Ursprungligen postat av
ville91
MFF supportrar är bara avundsjuka. Isak har större potential än vad Zlatan hade i Malmö. Var just i inter Zlatan slog igenom. Ska bli kul vilken utveckling Alexander Isak kommer få
Nu slog väl iofs Zlatan igenom i Ajax (det ajaxlaget gick ju långt i CL bl.a.)-
Beträffande Isak så är det bara att hoppas att det inte blir ett för stort steg direkt där han "tynar bort" i nån akademi och inte lyckas ta nästa steg sportsligt.
Avundsjukan finns inte från min sida mot försäljningen. AIK lyckades få fram en sådan spelare, cashar in och gör det bra även om medias summa antagligen är högre än den som landar på AIKs konto.
Det är dock bra för Isak själv att han får spela våren alt säsongen ut i AIK, lite fler matcher och ev några europamatcher mot okej/bra motstånd gör honom gott.
Sedan var det landar karriärmässigt är ju helt omöjligt att spekulera i. Utan att ge sig in i vidare jämförelser vet jag ju bara hur snacket gick beträffande Robin Söder. Han slog igenom 08, skulle via ett bra u21 em 09 inbringa iaf 40-50 mille till oss och få en lysande karriär utomlands.
Sedan förstörde Lennartsson honom och vips var den karriären inte lika lysande längre...