2017-01-07, 19:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Gör Erik och Linnea allt för att hålla c-kändisskapet vid liv?

http://www.expressen.se/noje/linnea--erik-lurade-tv4-under-hela-sasongen

Det där är ju inget nytt eller unikt för det paret. Så där har det ju fungerat under alla år och säsonger och med alla par som funnit varandra och klickat med varandra tidigt.

De har varit mer eller mindre tvungna att hålla sitt intresse privat för att inte såra andra eller framförallt inte förstöra spänningen i produktionen. Kan säkert finnas någon klausul om detta i respektive kontrakt som skrivs med deltagarna också.

Så försök inte med en billig, felaktig poäng smutskasta ett enskilt par för det.
Citera
2017-01-07, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där är ju inget nytt eller unikt för det paret. Så där har det ju fungerat under alla år och säsonger och med alla par som funnit varandra och klickat med varandra tidigt.

De har varit mer eller mindre tvungna att hålla sitt intresse privat för att inte såra andra eller framförallt inte förstöra spänningen i produktionen. Kan säkert finnas någon klausul om detta i respektive kontrakt som skrivs med deltagarna också.

Så försök inte med en billig, felaktig poäng smutskasta ett enskilt par för det.

Jag syftar snarare på att dom tydligen redan fattat tycke för varandra på Facebook innan inspelningen börjat och firat midsommar tillsammans, precis som Sigrid och Pål. När det gäller skriverier om bönder från programmet och viljan att synas i TV, så verkar det ha slagit rekord i år.
Citera
2017-01-07, 22:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Jag syftar snarare på att dom tydligen redan fattat tycke för varandra på Facebook innan inspelningen börjat och firat midsommar tillsammans, precis som Sigrid och Pål. När det gäller skriverier om bönder från programmet och viljan att synas i TV, så verkar det ha slagit rekord i år.

Och Linnea och Sigrid som kände varandra sedan tidigare och som var en anledning till att Linnea öht sökte...

Ja, herreminje...

Faktum är, och som tidigare diskuterats här, att produktionen har syltat in sig i, och grävt sig för djupt i persongalleriet och släppt det enskilda bondegalleriet. Detta måste åtgärdas, annars är i alla fall jag borta nästa år.

Det finns fler TV4-produktioner jag hoppat av genom åren för att programmen tweakats för mycket år från år. Man tror att det "ska till" mer och mer för att fortsätta tilltala tittare, men i grunden är det programmets ursprungliga koncept som tilltalar. Visst kan man justera saker, men det dras alltid för långt.

Läs nu här TV jävla 4 och ta till er.
Citera
2017-01-08, 00:20
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har alltid önskat att vid ett återbesök så ska Linda istället för nån bondgård styra sin stads-suv mot en förort 'a la 2017.
Skyndsamt ta sig genom centrum bland stirrande araber, ta sig upp för en trapp med idel utländska namn på dörrarna medan hon i en voice over deklarerar att 'Nästa bonde var med i BSF 2009, och nu ska vi se hur det gick sen!' och så plingar hon på dörren och hör en karl fräsa 'JA VAD FAN, JAG KOMMER!' och så öppnar en arbeslöshets-skäggig bonde i y-frontskalsong och t-shirt uppe på magen.
I hallens står ett par soppåsar och en svart säck med ölburkar och på golvet ligger oöppnade brev märkta inkasso och kronofogdemyndigheten och en katt smiter ut medan Linda tar ett djupt andetag och kliver in.
Dom sätter sig vid bordet, samma bord som tidigare stod i köket på en bondgård i Härjedalen, och bonden bjuder på kanellängd och kaffebryggaren fräser och han rör i lite väl mycket socker i det där rävgiftet och börja berätta 'Ja, det började ju med att Anki, som jag valde, inte ville skriva på äktenskapord. Ja, så hade hon ju skulder visade det sig. Jag tog lån på gården och löste det där, och en dag när jag kom hem låg ett papper på bordet om skilsmässa.. jag fick sälja gården, och ja här sitter jag nu' medan han kväver en rap.

Det hade varit nåt det

Hahahaha. Shit, vad bra beskrivet. Bäst hittills!!! Nu längtar/väntar jag också på något sådant.
Citera
2017-01-08, 11:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Och Linnea och Sigrid som kände varandra sedan tidigare och som var en anledning till att Linnea öht sökte...

Ja, herreminje...

Faktum är, och som tidigare diskuterats här, att produktionen har syltat in sig i, och grävt sig för djupt i persongalleriet och släppt det enskilda bondegalleriet. Detta måste åtgärdas, annars är i alla fall jag borta nästa år.

Det finns fler TV4-produktioner jag hoppat av genom åren för att programmen tweakats för mycket år från år. Man tror att det "ska till" mer och mer för att fortsätta tilltala tittare, men i grunden är det programmets ursprungliga koncept som tilltalar. Visst kan man justera saker, men det dras alltid för långt.

Läs nu här TV jävla 4 och ta till er.

Precis så, jag har i princip under hela säsongen sagt att serien måste bort från ren slask-tv likt Paradise Hotel-skit och återvända till "det sanna BSF".
Man kommer inte locka över ungdomar att se BSF ändå då det inte blir lika sexigt som PH men man kommer tappa sin trogna publik som tröttnat på dragningen till slask-tv som serien gör.

Ge f-n i att gå efter max antal brev/åldersmix/könsmix etc och gå efter vilka av dom sökande bönderna som är mest genuina, ha med "riktiga" bönder (inte sådana med typ en konferensanläggning och tre hästar som gästerna kan rida på), gå tillbaka till rötterna helt enkelt.

Att serien börjat tappa märks i allt egentligen.
Citera
2017-01-15, 10:24
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis så, jag har i princip under hela säsongen sagt att serien måste bort från ren slask-tv likt Paradise Hotel-skit och återvända till "det sanna BSF".
Man kommer inte locka över ungdomar att se BSF ändå då det inte blir lika sexigt som PH men man kommer tappa sin trogna publik som tröttnat på dragningen till slask-tv som serien gör.

Ge f-n i att gå efter max antal brev/åldersmix/könsmix etc och gå efter vilka av dom sökande bönderna som är mest genuina, ha med "riktiga" bönder (inte sådana med typ en konferensanläggning och tre hästar som gästerna kan rida på), gå tillbaka till rötterna helt enkelt.

Att serien börjat tappa märks i allt egentligen.
Vad är en riktig bonde då? Varför är inte Erik en riktig bonde då? Folk klagar på att dom är för unga, men det här http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4kod6/bonde-soker-fru-paret-vantar-en-son-till var unga när det var med i programmet och för dom har det gått bättre än majoriteten av de äldre bönderna.
Citera
2017-01-15, 10:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Vad är en riktig bonde då? Varför är inte Erik en riktig bonde då? Folk klagar på att dom är för unga, men det här http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4kod6/bonde-soker-fru-paret-vantar-en-son-till var unga när det var med i programmet och för dom har det gått bättre än majoriteten av de äldre bönderna.

Jag vänder mig inte mot unga totalt utan bara när det blir för uppenbart att det är "snygg"bönder"" för att locka tittare etc.
Vad som är en riktig bonde är ju som sagt sådana som driver lantbruk av endera slaget, inte som har en konferensanläggning/stugby/hotell etc med några hästar som en del av "övriga aktiviteter" under en sådan helg.

Skall man t.ex kalla en som har tävlingshästar för en bonde? Isf kan ju Olle Goop och andra travkuskar vara med som även dessa har stora stall?
Citera
2017-01-18, 17:05
Medlem
wendy1s avatar
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-dannas-varnamo-kommun-dannas-gamla-prastgarden-10751595
Citera
2017-01-18, 17:07
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-dannas-varnamo-kommun-dannas-gamla-prastgarden-10751595

Linnea verkar inte trivas, dom säljer.
Citera
2017-01-18, 17:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Linnea verkar inte trivas, dom säljer.

Det där är ju gamla "nyheter" som diskuterats här och som inte alls har att göra med att Linnéa inte trivs.
Citera
2017-01-20, 07:25
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Det där är ju gamla "nyheter" som diskuterats här och som inte alls har att göra med att Linnéa inte trivs.

Jaså du, så det är du som bestämmer det?! Det tror jag inte hörru du. Inte konstigt världen ser ut som den gör....herregud.....
Citera
2017-01-20, 07:35
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Annonsen kom ut samma dag som jag skickade länken. Annonsen där dom valt att lägga ut sina nyllen på framsidan istället för huset, som är det som ska säljas. Så annonsen var inte gamla nyheter. Så tror knappast du sett den innan jag skickade den. Och självklart trivs hon inte, då flyttar man inte tillbaka dit man kom ifrån. Om du inte finner det intressant struntar väl jag i, läs inte då. Enkelt.
Men egentligen bryr jag mig inte om dom småungarna så flyttar till Kina. Tycker dom är helt ointressanta som människor. Snubblade bara över länken när jag letade hus och delade med mig av deras annons till dom som sitter i denna tråden och diskuterar sigrids "fitta" bla, det verkar vara det som räknas som "nyheter" här...
Ni ska få prata era "nyheter" ifred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in