2017-01-01, 20:07
Medlem
NiccoJs avatar
Linda Lindorff går på kristallengalan i raffset för att påminna om allt knullande som BSF fört med sig.
Citera
2017-01-04, 10:47
Medlem
sotisnotiss avatar
Linnea skriver i sin blogg om henne och Eriks planer för 2017; flytta från Småland till hennes trakter runt Bollnäs.

Såhär skriver hon:

"Sen då, flytta ifrån Småland. Va lite konstigt det där, hade skrivit ut en intresseannons på våran gård på en hästsida inom Värnamo. Och sen ringer Aftonbladet och frågar om vi ska flytta?

Haha, jo men det är sant! Vi funderar ju som sagt på att flytta norrut runt Bollnäs och köpa en mycket större gård och satsa på verksamhet. Vi ska då hyra ut våran gård i Värnamo till en början för att sedan sälja den.

Har nu bott här nere i 6 månader och har såklart längtan efter mina vänner och miljön där uppe. Efter vårat julfirande där uppe så blev även Erik förtjust i miljön och tanken på att bo där uppe! Vilket är super kul!

Att flytta så långt (65 mil) ifrån alla mina barndomsvänner och framförallt min mamma som jag bott tillsammans med i 21 år. Det var verkligen en nystart på livet. Att knyta nya kontakter osv. Jag fick ju ett nytt jobb här nere och jag har fått nya vänner men jag saknar ändå den där djupa vänskapen som det tar ett tag att få. Det blir ju lite samma sak där för Erik att flytta upp ifrån alla sina vänner och familj. Men han känner att han inte har något emot det. Han känner att han vill se lite mer av Sverige, inte bara Småland i hela sitt liv. Han har väldigt lätt att knyta kontraker och han säger att det viktigaste för honom är att jag är lycklig. Han märkte på mig när vi va där uppe, hur glad jag var."

Jag tycker Linnea verkar smått galen.. egoistisk och omogen. Hon skriver som att hon satsat helhjärtat för hon bott där i 6 månader och nu får hon honom att sälja gård och börja verksamhet som säkert är med hästar som Linnea tycker om.

Om något år får dom barn och om ytterligare några tar det väl slut och då är Erik fast där uppe om han vill träffa sina barn...
Citera
2017-01-04, 16:25
Medlem
Isnatts avatar
Jag har alltid önskat att vid ett återbesök så ska Linda istället för nån bondgård styra sin stads-suv mot en förort 'a la 2017.
Skyndsamt ta sig genom centrum bland stirrande araber, ta sig upp för en trapp med idel utländska namn på dörrarna medan hon i en voice over deklarerar att 'Nästa bonde var med i BSF 2009, och nu ska vi se hur det gick sen!' och så plingar hon på dörren och hör en karl fräsa 'JA VAD FAN, JAG KOMMER!' och så öppnar en arbeslöshets-skäggig bonde i y-frontskalsong och t-shirt uppe på magen.
I hallens står ett par soppåsar och en svart säck med ölburkar och på golvet ligger oöppnade brev märkta inkasso och kronofogdemyndigheten och en katt smiter ut medan Linda tar ett djupt andetag och kliver in.
Dom sätter sig vid bordet, samma bord som tidigare stod i köket på en bondgård i Härjedalen, och bonden bjuder på kanellängd och kaffebryggaren fräser och han rör i lite väl mycket socker i det där rävgiftet och börja berätta 'Ja, det började ju med att Anki, som jag valde, inte ville skriva på äktenskapord. Ja, så hade hon ju skulder visade det sig. Jag tog lån på gården och löste det där, och en dag när jag kom hem låg ett papper på bordet om skilsmässa.. jag fick sälja gården, och ja här sitter jag nu' medan han kväver en rap.

Det hade varit nåt det
Citera
2017-01-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Erik har säkerligen haft fullt upp att förklara för Linnea att det inte var hans fel att han råkade hamna i säng med Sigrid och påstår att han redan från start hade bestämt sig för Linnea. Det övertygar dock inte. Linnea lyckades manipulera och gråta sig till vinsten att stanna kvar på gården och de ska nu genast skaffa barn. Jag ser en del mentala varningstecken hos Linnea som tycks ohälsosamt besatt av att leva med Erik till varje pris.

Äsch både Erik och Linnea visste vad de ville från början och speciellt Linnea gick in helhjärtat och vann. De blev väl dessutom det enda riktigt lyckade matchade paret i årets säsong. Vad är så ohälsosamt att vilja leva tillsammans med någon som man älskar? Visst det kanske gick lite fort och hormoner som spelade in men det är väl knappast första gången i världshistorien.

Citat:
Ursprungligen postat av sotisnotis

Jag tycker Linnea verkar smått galen.. egoistisk och omogen. Hon skriver som att hon satsat helhjärtat för hon bott där i 6 månader och nu får hon honom att sälja gård och börja verksamhet som säkert är med hästar som Linnea tycker om.

Om något år får dom barn och om ytterligare några tar det väl slut och då är Erik fast där uppe om han vill träffa sina barn...

Det är väl bara bra att både Erik och Linnea vet vad de vill? Sedan var det väl mer tal om att försöka hyra ut huset och hitta något annat som man kan livnära sig på. Själva meningen med att hitta någon annan gård är ju just för att man ska kunna livnära sig på det då Erik bara är småbonde med 10 ha...
Citera
2017-01-04, 20:16
Bannlyst
Detta är ju rätt sjukt. Varför kan dom då inte träffas utanför programmet och varför knullar han med Sigrid på Sundbyholm? Vill alla "bönder" numera bara synas i TV och ha gratis reklam?

"Paret började prata på Facebook och höll kontakten en längre tid. Det var i slutändan Erik Bäckman som övertygade Linnea Åberg att skriva ett brev för att vara med i "Bonde söker fru".

http://www.expressen.se/noje/de-avslojar-vi-var-kara-innan-programmet
Citera
2017-01-04, 21:55
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Detta är ju rätt sjukt. Varför kan dom då inte träffas utanför programmet och varför knullar han med Sigrid på Sundbyholm? Vill alla "bönder" numera bara synas i TV och ha gratis reklam?

"Paret började prata på Facebook och höll kontakten en längre tid. Det var i slutändan Erik Bäckman som övertygade Linnea Åberg att skriva ett brev för att vara med i "Bonde söker fru".

Detta visar bara att det Erik påstår om Linnea inte är sant. Om han nu i princip hade bestämt sig för Linnea hade han inte accepterat att bli följd på gården, i synnerhet då Linnea gjorde klart att hon inte ville vara med i tv.

Det som troligen ligger närmare sanningen är att Erik suktade efter Sigrid och därför accepterade att bli följd på gården. Medan Linnea sov i sitt eget rum på slottet knullade Erik och Sigrid för glatta livet. Hade Erik därefter på småtimmarna sagt till Sigrid att han egentligen ville ha Linnea? Var det därför Sigrid var upprörd?
Citera
2017-01-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016

Aha intressant info, sedan är väl Erik rätt så flörtig som person och hade inte bestämt sig för någon. Tyvärr får tvtittarna inte veta all bakomliggande info och drar därför fel info om bl a Linnea.
Citera
2017-01-05, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Aha intressant info, sedan är väl Erik rätt så flörtig som person och hade inte bestämt sig för någon. Tyvärr får tvtittarna inte veta all bakomliggande info och drar därför fel info om bl a Linnea.

Man undrar ju vem som talar sanning? Erik eller produktionen?

http://www.expressen.se/noje/tv4-anklagas-for-att-bluffat-hela-sasongen
Citera
2017-01-05, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Detta visar bara att det Erik påstår om Linnea inte är sant. Om han nu i princip hade bestämt sig för Linnea hade han inte accepterat att bli följd på gården, i synnerhet då Linnea gjorde klart att hon inte ville vara med i tv.

Det som troligen ligger närmare sanningen är att Erik suktade efter Sigrid och därför accepterade att bli följd på gården. Medan Linnea sov i sitt eget rum på slottet knullade Erik och Sigrid för glatta livet. Hade Erik därefter på småtimmarna sagt till Sigrid att han egentligen ville ha Linnea? Var det därför Sigrid var upprörd?

Troligen var det just det Erik hade sagt och orsaken till att Sigrid var upprörd och pressade fram tårar när Linda dök upp. Kan också tro att han var tänd på Sigrid och därför gick med på att bli en av de bönder man följde under sommaren.

En annan sak jag såg i tråden var att Per tydligen gjorde slut med Carola via sms...sen om det stämmer vet man ju ej. Men Per sa ju själv att han är feg när det gäller att säga ifrån och behövde en hjärnskrynklares hjälp för att bli bättre på det .

Om det stämmer så är det ju ett ganska omoget sätt av en man på 56 att göra slut på....
Citera
2017-01-05, 03:20
Medlem
B´stards avatar
Klart Erik vill flytta upp till närområdet där Linneas mamma bor - då har han bara 25 min upp till Sigrid Bergåkra när behovet trycker på...
Citera
2017-01-05, 20:16
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Klart Erik vill flytta upp till närområdet där Linneas mamma bor - då har han bara 25 min upp till Sigrid Bergåkra när behovet trycker på...
Han skickar bara ett SMS och sätter sig i bilen, Sigrid ligger då redan med fittan framme.
Citera
2017-01-07, 19:21
Bannlyst
Gör Erik och Linnea allt för att hålla c-kändisskapet vid liv?

http://www.expressen.se/noje/linnea--erik-lurade-tv4-under-hela-sasongen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in