2017-01-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Och du kan inte förstå ifall en människa skriver något sådant i affekt? Någon som fått en nära vän mördad på det viset, samtidigt som en mördare fortfarande går fri och ser folk som sprider bilder på liket?

Nu gillar jag inte babbar själv men lite jävla medförståelse kan man faktiskt ha. Att göra en grej av det där är bara löjligt. Problemet med oss svenskar är just att man istället rycker på axlarna och visar inga känslor alls när ens folk, land och nära och kära blir totalt rövknullat och förstört.

Hade det inte varit bättre om han bad vittnen att kliva fram? Jag menar, om han nu ens bryr sig det minsta om de anhöriga?
Citera
2017-01-15, 00:03
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheater
https://postimg.org/image/4axzyx7gj/

Bevis på mitt påstående om att han ska ha sålt olagligt importerade fyrverkerier.

Citat:
Ursprungligen postat av Wheater
Ingen sa att han förtjänade att dö, inte jag i alla fall. Vad jag försöker få fram är att han uppenbart hade någonting att göra med någon kriminell verksamhet, annars hade han inte haft de smällarna till att börja med. Allt kriminellt är inte droger eller vapen.

De säljs helt öppet på 4verkeri.se för bara 10 kr/förpackning så han kan ju köpt och sålt för 20-25 kr för att tjäna några kronor. Bara företagsamt i så fall. Verkar dock lite sent att avyttra dem 3 januari om inlägget verkligen kom upp då. Kanske gjorde han och några kompisar detta i större skala före nyår och hade en del kvar osålt.

http://4verkeri.se/fyrverkerier/bomber/
Citera
2017-01-15, 00:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
----------------------------
Sultanen med automstkarbinen på minnesgruppen gillar även Ahmed El Zein's minnessida (som för övrigt fick många skott i kroppen i nyligen).
Dessutom får jag en känsla av att både Sultanen, Jaffar och möjligen Ahmed var i London i somras.
Har inte checkat datumen mot varandra.
Citera
2017-01-15, 00:05
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Ahmed föddes 01/05 - 2000.

I sverige?
Citera
2017-01-15, 00:05
Medlem
Någon sa något om att hans ex hittat kärleken i en somalier? Och med tanke på att den enda somaliern/svarta på plats, verkar burit mask eller liknande (kanske för att inte bli igenkänd av ev vittnen från mord natten?). Borde det ju kunnat va ett alternativ?
Citera
2017-01-15, 00:06
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Sultanen med automstkarbinen på minnesgruppen gillar även Ahmed El Zein's minnessida (som för övrigt fick många skott i kroppen i nyligen).
Dessutom får jag en känsla av att både Sultanen, Jaffar och möjligen Ahmed var i London i somras.
Har inte checkat datumen mot varandra.

Man får hoppas att polisen tar en liten koll på denna ohyra.
Citera
2017-01-15, 00:08
Medlem
MalmoPoliss avatar
Är i området nu ryktet säger att de som sköt inte hade masker och att flera vittnen sett vem dom två gärningsmännen var.

Dom vägrar prata med polisen eller sprida vidare vem det var
Citera
2017-01-15, 00:10
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
I sverige?
Nej, I Irak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Är i området nu ryktet säger att de som sköt inte hade masker och att flera vittnen sett vem dom två gärningsmännen var.

Men kan du lägga ner? ingen tror på dig, du har inte sett nån bild, du är inte på plats och hur fan skulle du få reda på att "vittnen sett vilka de två GM var"? hör du inte själv hur patetisk du låter?
Du omformulerar ju bara det som media redan skrivit om..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis

Varför vägrar dom det? Vill dom inte lösa mordet på denna Ahmed? Rymdkram
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
I sverige?

Tidigare i tråden sa de att familjen kom som flyktingar 2007. Irak har väl inte haft krig sedan Sadam strök med.
Citera
2017-01-15, 00:11
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
För att bilden spreds rätt kvickt via Snapchat, står tidigare i tråden.

Ryktet säger att det är en person som kallas "Ahmed får" som knäppte/spred bilden.

Det är nog han som heter "Ahmed Mograbi" på Facebook. Det var han som körde mercedesen hyrbilen i hög fart och tappade kontrollen , som körde på en kvinna med barnvagn på Nobelvägen

Länk till händelsen och på mannen

http://www.friatider.se/h-r-smiter-ahmad-efter-vansinnesf-rden-l-mnar-kvinna-och-barn-med-d-dliga-skador
Senast redigerad av MalmoPolis 2017-01-15 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in