2017-01-14, 18:17
Medlem
https://postimg.org/image/4axzyx7gj/

Bevis på mitt påstående om att han ska ha sålt olagligt importerade fyrverkerier.
Citera
2017-01-14, 18:20
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheater

Bevis på mitt påstående om att han ska ha sålt olagligt importerade fyrverkerier.

Någon som kan kinesiska? Är det typ "thunder king"?
Stod även på eng såg jag.. *pang*
Senast redigerad av KungensGrabbar 2017-01-14 kl. 18:21. Anledning: .
Citera
2017-01-14, 18:20
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Om man är ute efter att mörda någon så pepprar man inte fel person. Ok om man skjuter från avstånd, men går man tätt inpå som verkar vara fallet här så ser man vem det är man skjuter.
De sköt inte fel, även om polisen utgår från det nu. De kommer förhoppningsvis ha fler saker som klarnar med tiden. Sen om de hittar GM:en eller inte låter jag vara osagt.

Naturligtvis är det inte "fel" person man skjutit.

En GM och en medhjälpare står och inväntar offret kallt på en busshållplats. Sannolikt har man fått uppgifter om dennes förehavanden från någon på gymmet. Man kliver distinkt fram och påbörjar skjutningen utan en sekunds tvekan direkt när offret kliver av. Målet är snabbt identifierat.

Som om det inte vore nog går GM tillbaka och skjuter några salvor i bl.a. pannan efter den första skjutningen (som inte träffade ansiktet). Det är inte frågan om fel brottsoffer här.
Citera
2017-01-14, 18:22
Medlem
Citat:

Där ser man, jag var först säker på att han bara hade kränkt någon impulsstörd arab, nu visar sig det kanske att grabben även hade visst affärssinne som kanske bidragit till skotten.
Citera
2017-01-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Var killen egentligen 16 år eller var det bara biljetten in i Sverige ?

Ahmed föddes 01/05 - 2000.
Citera
2017-01-14, 18:24
Medlem
Malmös idiotpolis går nu ut och säger att det kan ha varit fel person som sköts. Övriga teorier mörklägger man.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/X0qGE/hetaste-sparet-efter-dodskjutningen-pa-ahmed-kan-ha-skjutit-fel-pers

Att det skulle handla om att fel person sköts är ju bara löjligt. Han sköts på nära håll med flera skott och det påstås även att GM återvände en gång till och sköt fler skott. Detta säger mig att GM ville vara 100% säker på att BO var död och det tyder i sin tur på att BO visste vem GM var. GM ville inte att han skulle kunna berätta något.

Jag tror personligen att motivet ligger i att han på något sätt hade brutit mot någon regel. Han var ju en ganska duktig och välanpassad kille som villa utbilda sig och få ett bra jobb, men han kom från en helt annan bakgrund. Hans sista dag hade han varit på ett gym som påstås ha drivits av KFUM vilket i grunden är ett kristet förbund. Jag tror detta kan ha stuckit i ögonen på vissa personer.

https://detgodasamhallet.com/2016/01/31/aven-svenska-muslimer-har-religionsfrihet/
Citera
2017-01-14, 18:25
Medlem
gaihs avatar
Citat:

"innehållsförteckningen" står ju tydligt på svenska? Så olagligt imprterade från utlandet är de iaf inte.

Kan inte alla idioter som inte har någon fakta bara vara tysta? Tog en evighet att ta sig igenom denna tråd och det är fullt med tyckare och idioti. Tröttsamt.
Citera
2017-01-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Där ser man, jag var först säker på att han bara hade kränkt någon impulsstörd arab, nu visar sig det kanske att grabben även hade visst affärssinne som kanske bidragit till skotten.

Det var minst sagt blandade reaktioner i inlägget som dessvärre togs bort samma dag (3 Januari).
Bla vad det en dam som blev hotad till livet för att hon tänkte gå till polisen och anmäla honom, dock inte utav den mördade utan av en av hans kompisar.
Citera
2017-01-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaih
"innehållsförteckningen" står ju tydligt på svenska? Så olagligt imprterade från utlandet är de iaf inte.

Kan inte alla idioter som inte har någon fakta bara vara tysta? Tog en evighet att ta sig igenom denna tråd och det är fullt med tyckare och idioti. Tröttsamt.

Thunderking, ibland skrivet som Thunder King och på internetforum ibland förkortat TK's, var en typ av fyrverkeripjäs som ursprungligen kom från Kina. Den är sedan 1 februari 1997 förbjuden i Sverige.
Citera
2017-01-14, 18:27
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Men nu är det så att "killen" bara var ett barn så oavsett kontakter/umgänge så får sånt här inte hända. Sexton år är ingenting, man vet ju knappt hur man knyter skorna i den åldern...

Skulle det vara så att det beror på den där anti mobbing-intervjun och att en jämnårig fd klasskamrat skjutit honom pga denna så har vi verkligen tappat en hel generation.

Va glad att 16åringen inte hunnit bli mer kriminell.
Man vet inte ens om han var 16. Jag förstår hur du tänker men det har spårat ur långt innan så de är svårt att applicera händelsen seriöst när individen lever långt utanför samhällets ramar
Citera
2017-01-14, 18:29
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Rasism finns inte bara mellan vita svenskar mot resten av världen. Etiopier kan vara rasister mot somalier?

Tror absolut att GM är blatte, det håller jag med om.

Du har rätt i din sak men i Rosengård så tror jag man inte har dom "rasistiska" läggningarna emot varandra om jag ska vara ärlig
Citera
2017-01-14, 18:29
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Naturligtvis är det inte "fel" person man skjutit.

En GM och en medhjälpare står och inväntar offret kallt på en busshållplats. Sannolikt har man fått uppgifter om dennes förehavanden från någon på gymmet. Man kliver distinkt fram och påbörjar skjutningen utan en sekunds tvekan direkt när offret kliver av. Målet är snabbt identifierat.

Som om det inte vore nog går GM tillbaka och skjuter några salvor i bl.a. pannan efter den första skjutningen (som inte träffade ansiktet). Det är inte frågan om fel brottsoffer här.

Det stämmer inte i det du säger. Hade de börjat skjuta så fort han hoppat av bussen så hade busschauffören eller någon på bussen hoppat ut och polisen hade lagt sina koner precis vid avstigningen på asfalten. Och offret hade legat precis på trottoaren

Jag tror de avlossade efter ca en minut. Som jag sa de kan ha kommit i tjafs med honom mesans han gick iväg några meter kanske slängde några kommentarer sen börjat avlossa medans offret springer uppför kullen dvs in till gården/bostadsområdet.

För han avled på gräset. Bilden som jag såg och talade om och beskrev tidigare så kunde man se honom med blå mössa och jackluvan på och att han låg på grönt gräs.

Kan inte polisen komma ut med. Vettigare beskrivning ex färg på kläderna eller afrikansk/arab/Balkan härkomst på gärningsmannen etc. Då hade dom fått in en massa tips av allmänheten eller vittnen som sett nån. Tror alla vill hjälpa till men det är polis/utredaren som är problemet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in