Citat:
Ursprungligen postat av
NS_14
Naturligtvis är det inte "fel" person man skjutit.
En GM och en medhjälpare står och inväntar offret kallt på en busshållplats. Sannolikt har man fått uppgifter om dennes förehavanden från någon på gymmet. Man kliver distinkt fram och påbörjar skjutningen utan en sekunds tvekan direkt när offret kliver av. Målet är snabbt identifierat.
Som om det inte vore nog går GM tillbaka och skjuter några salvor i bl.a. pannan efter den första skjutningen (som inte träffade ansiktet). Det är inte frågan om fel brottsoffer här.
Det stämmer inte i det du säger. Hade de börjat skjuta så fort han hoppat av bussen så hade busschauffören eller någon på bussen hoppat ut och polisen hade lagt sina koner precis vid avstigningen på asfalten. Och offret hade legat precis på trottoaren
Jag tror de avlossade efter ca en minut. Som jag sa de kan ha kommit i tjafs med honom mesans han gick iväg några meter kanske slängde några kommentarer sen börjat avlossa medans offret springer uppför kullen dvs in till gården/bostadsområdet.
För han avled på gräset. Bilden som jag såg och talade om och beskrev tidigare så kunde man se honom med blå mössa och jackluvan på och att han låg på grönt gräs.
Kan inte polisen komma ut med. Vettigare beskrivning ex färg på kläderna eller afrikansk/arab/Balkan härkomst på gärningsmannen etc. Då hade dom fått in en massa tips av allmänheten eller vittnen som sett nån. Tror alla vill hjälpa till men det är polis/utredaren som är problemet