2017-01-14, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheater
https://postimg.org/image/4axzyx7gj/

Bevis på mitt påstående om att han ska ha sålt olagligt importerade fyrverkerier.

Hoppsan :O Tänka sig... Världens ängel säljer thunderking? Oj.
Behöver väl inte vara importerade, thunderking säljs fortfarande men är omgjorda, inte samma styrka som på 90-talet.
Men kan ju även vara stulna, fyrverkeristölderna bokstavligen exploderade 2016. Södertälje, Göteborg, Malmö m.m.
Citera
2017-01-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Han hade bott på flykting hem från 2011 till en bit in på 2012, Men har råd med Parajumpers jackor och Moncler parka. Inte konstigt?
Men gud så löjlig. Om man bär parajumpers och moncler så är man kriminell och förtjänar att dö. WTF? Skriv OM. OCH Skriv RÄTT. hur vet du att han inte ärvt jackorna? Hur vet du om det är äkta? Hur vet du att det inte är begagnde jackor köpta på blocker eller tradera? Skäms på dig!!
Citera
2017-01-14, 18:34
Medlem
MalmoPoliss avatar
Citat:
https://postimg.org/image/4axzyx7gj/

Bevis på mitt påstående om att han ska ha sålt olagligt importerade fyrverkerier.

Inget fel på att sälja fyrverkerier på Facebook. Han sålde iallafall inte knark ute på gatan som resten av Rosengård. Han var en hederlig pojk förtjänade inte att dö.

Det har inget att göra med smällarna han sålde.

Spekulationen förutsätter..
Citera
2017-01-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hoppsan :O Tänka sig... Världens ängel säljer thunderking? Oj.
Behöver väl inte vara importerade, thunderking säljs fortfarande men är omgjorda, inte samma styrka som på 90-talet.
Men kan ju även vara stulna, fyrverkeristölderna bokstavligen exploderade 2016. Södertälje, Göteborg, Malmö m.m.

Så vitt jag lyckats få fram gjordes de om och såldes under ett annat namn? Varpå det senaste "KING OF THUNDER". Behöver inte nödvändigtvis varit importerade, men olagliga skulle jag tippa på eftersom de fortfarande har sitt original namn stämplat på.
Citera
2017-01-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Inget fel på att sälja fyrverkerier på Facebook. Han sålde iallafall inte knark ute på gatan som resten av Rosengård. Han var en hederlig pojk förtjänade inte att dö.

Det har inget att göra med smällarna han sålde.

Spekulationen förutsätter..

Ingen sa att han förtjänade att dö, inte jag i alla fall. Vad jag försöker få fram är att han uppenbart hade någonting att göra med någon kriminell verksamhet, annars hade han inte haft de smällarna till att börja med. Allt kriminellt är inte droger eller vapen.
Citera
2017-01-14, 18:37
Medlem
Erik Östs avatar
Jag har inte tid att läsa allt dravelbla bla bla!

Har man gripit nån ännu?
Citera
2017-01-14, 18:39
Medlem
gaihs avatar
Citat:
Så vitt jag lyckats få fram gjordes de om och såldes under ett annat namn? Varpå det senaste "KING OF THUNDER". Behöver inte nödvändigtvis varit importerade, men olagliga skulle jag tippa på eftersom de fortfarande har sitt original namn stämplat på.

Nu har jag inte smällt på mer än 10 år, men när thunderking förbjöds kom det direkt omgjorda svaga varianter, som förblev lagliga. Sedan kom ytterligare ett förbjud om att fyrverkerier utan ljus inte fick förekomma, dvs smällare.

Om thunderking varianter är olagliga idag vet jag ej, men jag skulle inte dra för stora växlar för att man säljer smällare på facebook. Är verklighetsfrånvänt att tro att detta har med något att göra.
Citera
2017-01-14, 18:40
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Obegripligt korkat, vilket inte vill säga lite i den här tråden.

Hans föräldrar borde ha vägledit honom bättre. Men föräldrar som skiter i vad sina barn gör och låter dom hitta på vad dom vill istället för att vara hemma och läsa läxor går det åt helvete för. Fattar inte hur folk kan vara så naiva och förvånade
Citera
2017-01-14, 18:42
Medlem
Vad trött man blir på fb människorna

En spekulerar i att han är kriminell för han bär en adidas väska på en bild. Den andra ifrågesätter hur han kan ha råd med att bära moncler och parajumpers. Den tredje ifrågesätter varför han köpte miniräknare dagen innan matteprovet (förstår inte ens vatför detta skulle vara relevant, men what so ever) och den fjärde anser att han är kriminell för han sålde smällare.

Woooowww ... asao folk här är sjukt löjliga. Har ni inte varit 16 själva någongång? Har ni inte egna barn? Har ni ingen i er närhet som är 16 år? Man KAN faktiskt bli skjuten och även vara OSKYLDIG samtidigt. Detta är ett BARN som blivit MÖRDAD. Polisen BEKRÄFTAR även att varken HAN, eller HANS FAMILJ har något med kriminaliteT att göra. Så för i helvete. GE ER! Låt pojkens själ få vila ifred och nu hoppas vi på att polisen griper rätt person och stt tingsrätten inte dömmer till samhällstjänst och typ böter om det nu skulle visa sig GM är ett barn... fyfan för rättssystemet oxo!
Citera
Medlem
Citat:

Jag fick veta av en väns bror (som jobbar med fyrverkerier) att just thunderking säljs i Sverige men med annat innehåll, exakt likadana pjäser annars.

http://imgur.com/a/1S7cY (bild jag fick skickad till mig, tagen av honom den 5e januari)

edit: För övrigt är 25kr överpris Säljs för 19:- i butik.
Senast redigerad av chrisemil 2017-01-14 kl. 18:44.
Citera
Medlem
XblancaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Malmös idiotpolis går nu ut och säger att det kan ha varit fel person som sköts. Övriga teorier mörklägger man.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/X0qGE/hetaste-sparet-efter-dodskjutningen-pa-ahmed-kan-ha-skjutit-fel-pers

Att det skulle handla om att fel person sköts är ju bara löjligt. Han sköts på nära håll med flera skott och det påstås även att GM återvände en gång till och sköt fler skott. Detta säger mig att GM ville vara 100% säker på att BO var död och det tyder i sin tur på att BO visste vem GM var. GM ville inte att han skulle kunna berätta något.

Jag tror personligen att motivet ligger i att han på något sätt hade brutit mot någon regel. Han var ju en ganska duktig och välanpassad kille som villa utbilda sig och få ett bra jobb, men han kom från en helt annan bakgrund. Hans sista dag hade han varit på ett gym som påstås ha drivits av KFUM vilket i grunden är ett kristet förbund. Jag tror detta kan ha stuckit i ögonen på vissa personer.

https://detgodasamhallet.com/2016/01/31/aven-svenska-muslimer-har-religionsfrihet/

Jävla pajas KFUM vid botanik är en samlings lokal för en massa kampsportsföreningar tex bjj,boxning mm hur många muslimer som helst tränar där skärp dig din inavlade mupp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag har inte tid att läsa allt dravelbla bla bla!

Har man gripit nån ännu?
Nä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in