Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Den mördade 16 åringen var tydligen en lugn och skötsam person med anlag för skrivande enligt hans lärare. Han vann visst nån novelltävling. Det verkar sannolikt att mördaren valt fel offer
Brottsoffret var skötsam och bara 16 år. Slutsats ett misstag att han blev mördad.
En "genialisk" slutsats om brottet, innan man ens utrett brottet. Om polisen gör det och hittar mördaren. Då blir det ett undantag till: ett löst brott i Malmö!
Brottslingen är en av alla brottslingar som går lösa på Sveriges gator och torg. Han har ett vapen. Pang. Pang.
Om jag skulle spekulera så har den som mördat en barn på 16 år inte begått sitt första brott i detta land. När han nu skjuter någon till döds.
Min kvalificerade spekulation är att det är
en mördare som redan i koltåldern, på dagis av "misstag" inte såg vems spade han dängde till de andra barnen med. Sen så spekulerar jag ytterligare, om att det rör sig om
en mördare som begår en massa brott under hela sin uppväxt som föräldrar, skola och samhälle struntat i. Ett samhälle som nu fyller på varenda vrå i Sverige med brottslingar då det begås "misstag" på alla de myndigheter som nu tar emot denna invasion av kriminella från Mena länderna.
En intelligent slutsats borde vara; Det är så det kan gå!