2017-01-11, 19:09
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Stod i kön brevid honom på Odenplan för kanske tio år sedan. Uppfattade honom som påtagligt stor och lång, kraftig, lite björn. Då är jag ändå 190 cm.

Förmodligen även lika stark och uthållig som en hyggligt stor björn?
Citera
2017-01-11, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Stod i kön brevid honom på Odenplan för kanske tio år sedan. Uppfattade honom som påtagligt stor och lång, kraftig, lite björn. Då är jag ändå 190 cm.

Han såg ju likadan ut för tio är sedan, som han gör nu.
Stor nallebjörn, kanske. Inte ett muskelberg, som han beskrev sig som.
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-01-11 kl. 19:21.
Citera
2017-01-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han såg ju likadan ut för tio är sedan, som han gör nu.
Stor nallebjörn, kanske. Inte ett muskelberg, som han beskrev sig som.

Han ser bättre ut som mysgubbe än det han gjorde när han var ung.

Mysgubbe är en roll Leffe trivs med, och rollen passar honom. Som ung och vänstervriden var han bara otrevlig och bitter.

Leffe är ett fall som visar att pengar och annan materiell rikedom är av godo!
Citera
2017-01-11, 22:18
Medlem
Hasselhoffs avatar
I kvällens mysprogram på TV4 framställdes han som ett verbalt fyllo?
Det kändes som man klippt bort de delar som visade ett fyllo... Viktigt att han fortfarande ska vara en "skön" fyllis.

Edit: och jag gillar gubben! Ärlig till skillnad från 99,2% av "kändisar".
Senast redigerad av Hasselhoff 2017-01-11 kl. 23:08.
Citera
2017-01-14, 09:30
Medlem
Nu går den fete Profeten ut och säger att mordet på 16-åringen var ett misstag av mördaren, han tog fel på person. Samtidigt säger polisen i Malmö att man har vittnesuppgifter på plats som säger att mördaren väntade på 16-åringen. Om någon djärv insatt kriminolog eller polis skulle sätta sig att gå igenom Profetens alla lögner, felaktigheter och dumheter han kläckt ur sig genom alla år skulle det bli en tjock avhandling. Profeten skulle stå där naken i sitt svallande fläsk och allt skulle uppenbaras även för den mest aningslöse och stendumme fan till honom som sitter och slickar tv-rutan där han sitter och gör sig till Sveriges magnetiska centrum: Profeten är blott ett magnifikt pr-geni som lyckats med marknadsföringen av sitt varumärke. Och det kommer hans arvtagare till godo men tv-licensbetalarna betalar för en bluff istället för en riktig kriminolog/polis som professionellt skulle kunna upplysa folket om brottsutvecklingen och polisens förflackning i Sverige, vilket politiker och media bär största ansvar för.
Citera
2017-01-14, 09:41
Medlem
swimp78s avatar
Den mördade 16 åringen var tydligen en lugn och skötsam person med anlag för skrivande enligt hans lärare. Han vann visst nån novelltävling. Det verkar sannolikt att mördaren valt fel offer
Citera
2017-01-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Den mördade 16 åringen var tydligen en lugn och skötsam person med anlag för skrivande enligt hans lärare. Han vann visst nån novelltävling. Det verkar sannolikt att mördaren valt fel offer

Brottsoffret var skötsam och bara 16 år. Slutsats ett misstag att han blev mördad.

En "genialisk" slutsats om brottet, innan man ens utrett brottet. Om polisen gör det och hittar mördaren. Då blir det ett undantag till: ett löst brott i Malmö!

Brottslingen är en av alla brottslingar som går lösa på Sveriges gator och torg. Han har ett vapen. Pang. Pang.

Om jag skulle spekulera så har den som mördat en barn på 16 år inte begått sitt första brott i detta land. När han nu skjuter någon till döds.

Min kvalificerade spekulation är att det är en mördare som redan i koltåldern, på dagis av "misstag" inte såg vems spade han dängde till de andra barnen med. Sen så spekulerar jag ytterligare, om att det rör sig om en mördare som begår en massa brott under hela sin uppväxt som föräldrar, skola och samhälle struntat i. Ett samhälle som nu fyller på varenda vrå i Sverige med brottslingar då det begås "misstag" på alla de myndigheter som nu tar emot denna invasion av kriminella från Mena länderna.

En intelligent slutsats borde vara; Det är så det kan gå!
Citera
2017-01-14, 12:13
Medlem
swimp78s avatar
Jag menar inte att mördaren inte var en förhärdad kriminell, utan att offret antagligen inte var det
Citera
2017-01-14, 12:29
Medlem
Citat:
Jag menar inte att mördaren inte var en förhärdad kriminell, utan att offret antagligen inte var det

Jag inser det, men du blir vilseledd av all sentimentalitet, som pågår med manifestationer, tillfälliga minnesplatser med blommor och nallar!

Det handlar om Leffe, och om alla som inte fokuserar på sakfrågan och sanningen om kriminalitetens orsak och verkan, när ett avskyvärt brott diskuteras. Sorgen tillhör familjen och de som förlorade en kamrat.

Samhället, eller de som kallas för etablissemanget, ska inte utnyttja sorgen för ett mördat barn, till att mörka allvaret i brottsligheten som nu eskalerar i Sverige. Det är ett agerande, som visar på att ingen tar ansvar för tidigare handlingar och tomma ord.

Det handlar om orsak och verkan. Där verkan är orsak!
Citera
2017-01-14, 13:29
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag inser det, men du blir vilseledd av all sentimentalitet, som pågår med manifestationer, tillfälliga minnesplatser med blommor och nallar!

Det är sentimentalt att påtala att offret själv inte var kriminell och ev mördades pga förväxling ?
Citera
2017-01-14, 21:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det är sentimentalt att påtala att offret själv inte var kriminell och ev mördades pga förväxling ?
Byggt på löst tyckande, stabilt.
Citera
2017-01-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nu går den fete Profeten ut och säger att mordet på 16-åringen var ett misstag av mördaren, han tog fel på person. Samtidigt säger polisen i Malmö att man har vittnesuppgifter på plats som säger att mördaren väntade på 16-åringen. Om någon djärv insatt kriminolog eller polis skulle sätta sig att gå igenom Profetens alla lögner, felaktigheter och dumheter han kläckt ur sig genom alla år skulle det bli en tjock avhandling. Profeten skulle stå där naken i sitt svallande fläsk och allt skulle uppenbaras även för den mest aningslöse och stendumme fan till honom som sitter och slickar tv-rutan där han sitter och gör sig till Sveriges magnetiska centrum: Profeten är blott ett magnifikt pr-geni som lyckats med marknadsföringen av sitt varumärke. Och det kommer hans arvtagare till godo men tv-licensbetalarna betalar för en bluff istället för en riktig kriminolog/polis som professionellt skulle kunna upplysa folket om brottsutvecklingen och polisens förflackning i Sverige, vilket politiker och media bär största ansvar för.

Även om jag inte skulle använda samma ord så tycker jag också detsamma i sak.
Är dessutom så trött att se honom och vissa media tycks vara besatta att efterfråga
hans åsikt. Sven-Erik Alhem är en annan av samma typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in