2017-01-03, 20:57
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag skulle gissa på att han väger minst 140kg
Nån som har en exakt siffra?

Dumt för övrigt att köra nån x:x metod med fasta. Varför plåga i onödan? Då misslyckas man.
Väger man så mycket som GW har man större kaloribehov så han skulle kunna minska stadigt i vikt men ändå äta sig mätt och belåten dagligen, rentav kunna äta lite godsaker och nån öl ibland
Det där är väldigt personligt. För vissa, och jag tror att GW hör till dessa, är det lättare att späka sig och att tappa så mycket i vikt så fort som möjligt. Sådana människor tenderar att tröttna på dieter som ska följas över långa perioder, och där den där "omedelbara" belöningen i form av snabb viktnedgång uteblir.

Vikt? Han är 1,85 cm lång. Han verkar inte vara så muskulös, och så har han en redig kula. Jag skulle gissa på 125-150 kg. Det ger ett BMI på 36-43.

Hoppas nu att det går bra för GW så att vi får ha honom med i några år till. Pumpen kan inte gilla att dra omkring på den kaggen.
Citera
2017-01-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Han kanske kommer ha lättare för motion sen när de blivit utbytta?

Absolut. Vissa blir helt bra och känner sig 10-15 år yngre :-)

Han måste nog gå ner även för operationens skull. Men inte minst för att få ut något av livet.

Tänk att ha det så bra - och ändå må så dåligt. Och att det är eget förvållat..

Alla beroenden är lika hemska. Hoppas han får hjälp för att bli kvitt med sitt.
Citera
2017-01-04, 10:06
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Lei GW tycks ha givit nyårslöftet att banta bort 50kg under året 2017! Det står i dagens Expressen.

Tydligen har han redan bantat bort 5kg med 5:2 -metoden, men ska vända den till en 2:5 -metod för att lyckas.

Hoppas - verkligen - att han lyckas banta bort åtminstone åtskilliga kilon om nu inte 50kg. Men Leif GW
brukar ju vara beslutsam när det gäller spriten, så vi får hoppas att han lyckas när det gäller även maten.

Det är klart han fixar det, verkar vara en envis människa och de brukar lyckas bra.
Han får väl vara lite försiktig med blodfetterna, när man går ner i vikt kan de stiga, de kommer liksom ut i systemet igen för att förbrännas, men det kollar han säkert.
Citera
2017-01-05, 14:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag misstänker att det finns lite humor bakom det uttalandet, eftersom 5:2 betyder att man äter normalt som man brukar under 5 dagar av 7 och "svälter" eller åtminstone äter MYCKET mindre än normalt under 2 dagar av 7. Därmed "5:2 - metoden"..

Att vända på steken (för att lyckas banta 50kr) så att man svälter under 5 dagar och äter normalt under 2 skulle innebära en ganska så rejäl livsstilsförändring för vem som helst. Vet inte heller hur "hälsosam" en sådan diet skulle vara.

Problemet för Leif GW är väl att hans möjlighet att motionera är relativt begränsad i och med att han väntar på tid för en höftoperation. Det är väl därför också han måste banta..

Hoppas ändå att han lyckas gå ner rejält så att det blir lättare för kirurgen att operera plus att hans återhämtning går smärtfriare. Båda höftkulorna är tydligen utslitna. Men det vore självaste döden att operera båda två samtidigt ;-)

EDIT: såg inte att du redan hade fått svar. Missade sista sidan..
Han opererade den ena höften våren 2014. Är det dags för den andra nu då?

Om han blir smärtfri skulle han ju kunna försöka motionera bort den där kulan på magen istället för att hålla på o datta med olika bantningskurer. Promenader (el joggning) och styrketräning, med eller utan vikter, är betydligt bättre för fysiken än svält, och motion är dessutom bra för humöret också.

Motion är viktigare ju äldre man blir, påstår di lärde. Det finns hopp för oss alla, med andra ord. Aldrig för sent att bli ung på nytt.

Lycka till med din viktminskning, sno!
Citera
2017-01-05, 23:15
Medlem
Schweinmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det där är väldigt personligt. För vissa, och jag tror att GW hör till dessa, är det lättare att späka sig och att tappa så mycket i vikt så fort som möjligt. Sådana människor tenderar att tröttna på dieter som ska följas över långa perioder, och där den där "omedelbara" belöningen i form av snabb viktnedgång uteblir.

Vikt? Han är 1,85 cm lång. Han verkar inte vara så muskulös, och så har han en redig kula. Jag skulle gissa på 125-150 kg. Det ger ett BMI på 36-43.

Hoppas nu att det går bra för GW så att vi får ha honom med i några år till. Pumpen kan inte gilla att dra omkring på den kaggen.

Han vägde nästan 140 kg när Jan Stenbeck avled, enligt honom själv i Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-persson-jag-holl-pa-att-do-av-matorgier/
Citera
2017-01-11, 13:07
Medlem
gato12s avatar
GW om ångesten och alkoholen; www.expressen.se/noje/gw-om-angesten-och-alkoholen/

Självmedicinerar med piller och alkohol, inga nyheter direkt. Artikeln verkar mest vara en klassisk kvällstidningspush för ett kommande TV-program, Renés brygga, som händelsevis går på fyran, samma ägare som tidningen Expressen. Lite win-win sådär.

Edit: klockan 21 i kväll för de hågade. GW har med sig vin.
Senast redigerad av gato12 2017-01-11 kl. 13:11.
Citera
2017-01-11, 13:26
Medlem
Bizmarcks avatar
Gw börjar bli ordentligt gaggig. Otroligt tjatigt att höra honom berätta samma saker gång efter gång. Förutom i sin biografi har han spenderat otaliga timmar i olika tv-program, tjatandes om sin barndom, sin karriär, sina pengar, sina berömda bekanta, sina sjukdomar och allehanda missbruk. Herregud, alla har hört det där flera gånger nu...kom med nåt nytt, gubbe!
Citera
2017-01-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Gw börjar bli ordentligt gaggig. Otroligt tjatigt att höra honom berätta samma saker gång efter gång. Förutom i sin biografi har han spenderat otaliga timmar i olika tv-program, tjatandes om sin barndom, sin karriär, sina pengar, sina berömda bekanta, sina sjukdomar och allehanda missbruk. Herregud, alla har hört det där flera gånger nu...kom med nåt nytt, gubbe!

Det jag vill se är lite mer av kriminologen Leif. Jag börjar tröttna på mysfarbrorn.

Den föreläsaren som vet vilka faktorer som ökar och minskar på brottsligheten. Men det törs han inte tala om i det debattklimat som råder i dagens Sverige.

Det är ju för enkelt. Men ack, så känsligt!

Som att visa på självklar forskning om att fler brottslingar ökar på kriminaliteten i ett samhälle!

I dagens Sverige undergräver man allt arbete som gjorts tidigare till stora kostnader för att minska kriminaliteten i samhället. Detta sker genom att öka på andelen kriminella i det samhälle som hade mindre kriminalitet än de samhällen som avskräckte, typ Chicago. En stad som forskning och siffror handlade om när det begav sig för Leffe. Det är lättare för Leffe och kollegorna att diskutera socioekonomiska missfoster och pang pang när det var långt borta.
Citera
2017-01-11, 14:32
Avslutad
Citat:

Du glömde mamman som höll på att dö hela tiden, och pappans stora händer.

I övrigt begriper jag inte vad GWs läkare pysslar med?
Så mycket piller till någon de vet missbrukar alkohol (och mer?), låter inte vettigt någonstans.
Citera
2017-01-11, 14:50
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du glömde mamman som höll på att dö hela tiden, och pappans stora händer.

I övrigt begriper jag inte vad GWs läkare pysslar med?
Så mycket piller till någon de vet missbrukar alkohol (och mer?), låter inte vettigt någonstans.

Och det är inte bara det att han hela tiden upprepar sina tjatiga historier, det är också väldigt tydligt att han kryddar och fabulerar för att gång efter gång framhäva sin egen förträfflighet på olika vis...likt många andra gamla gubbar och deras fiskehistorier. Det gör det hela än mer ointressant att ta del av.
Smaka på detta exempelvis:

"I min krafts dagar var jag hundraåttionio centimeter lång. Jag vägde knappt hundra kilo, huvudsakligen muskler och ben, och var lika stark och uthållig som en hyggligt stor björn."

...visst Leif...självklart var du det. Och självklart var det också så att du periodvis i princip var landets hårdaste piketpolis med allehanda polisiära expertkunskaper om alltifrån vapenhantering till mordutredningar.
Var det inte i själva verket så att du alltid varit en liten gnällig akademikerråtta bakom ett skrivbord?
Citera
2017-01-11, 14:57
Avslutad
Citat:
Och det är inte bara det att han hela tiden upprepar sina tjatiga historier, det är också väldigt tydligt att han kryddar och fabulerar för att gång efter gång framhäva sin egen förträfflighet på olika vis...likt många andra gamla gubbar och deras fiskehistorier. Det gör det hela än mer ointressant att ta del av.
Smaka på detta exempelvis:

"I min krafts dagar var jag hundraåttionio centimeter lång. Jag vägde knappt hundra kilo, huvudsakligen muskler och ben, och var lika stark och uthållig som en hyggligt stor björn."

...visst Leif...självklart var du det. Och självklart var det också så att du periodvis i princip var landets hårdaste piketpolis med allehanda polisiära expertkunskaper om alltifrån vapenhantering till mordutredningar.
Var det inte i själva verket så att du alltid varit en liten gnällig akademikerråtta bakom ett skrivbord?

GulleLeffe
Han har glömt att det finns bilder från hans glansdagar.

Nåja, jag gillar honom oavsett hans skarvande. Det är mänskligt att fela, även för GW.

https://www.google.se/search?q=leif+gw+persson+ung&biw=1600&bih=780&tbm= isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiU0JH8n7rRA hVI8ywKHauNC4MQsAQIGQ Vilken av bilderna stämmer överens med han beskrivning av sig själv?
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-01-11 kl. 14:59.
Citera
2017-01-11, 19:05
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
GulleLeffe
Han har glömt att det finns bilder från hans glansdagar.

Nåja, jag gillar honom oavsett hans skarvande. Det är mänskligt att fela, även för GW.

https://www.google.se/search?q=leif+gw+persson+ung&biw=1600&bih=780&tbm= isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiU0JH8n7rRA hVI8ywKHauNC4MQsAQIGQ Vilken av bilderna stämmer överens med han beskrivning av sig själv?
Stod i kön brevid honom på Odenplan för kanske tio år sedan. Uppfattade honom som påtagligt stor och lång, kraftig, lite björn. Då är jag ändå 190 cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in