2017-01-25, 15:06
Medlem
Såg GW hos pllejönsarna Filip och Fredrik häromkvällen. Han skulle då skjuta pistol samt armborst. Han akulle skjuta av ett äpple, a la Wilhelm Tell style... Han missade samtliga skott.
Lite konstigt med tanke på hur duktig han är på att jaga (egen utsago alltså)
Citera
2017-01-25, 16:02
Medlem
Är han inne i sin sup-period nu? Tycker han ser sliten som fanken ut
Citera
2017-01-25, 16:28
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Är han inne i sin sup-period nu? Tycker han ser sliten som fanken ut

Japp,

Nyår-midsommar = supa
Midsommar-nyår = vit
Citera
2017-01-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Byggt på löst tyckande, stabilt.

Inte om det är åsikt byggd på statistik över hur liknande fall brukar se ut! Nu säger jag inte att det är så i detta fall bara att om så är fallet så är GWs utfallande inte "Byggt på löst tyckande" iallafall i min mening! Det väl så en kriminolog ofta jobbar av vad jag sett: man tolkar brottsstatistik för att kunna se mönster osv.
Citera
2017-01-25, 16:59
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Japp,

Nyår-midsommar = supa
Midsommar-nyår = vit
Nej, motsatsen påstår han i bl a Aftonbladet 2011, Resumé 2013 och Expressen 2016.
Citera
2017-01-25, 21:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgion
Inte om det är åsikt byggd på statistik över hur liknande fall brukar se ut! Nu säger jag inte att det är så i detta fall bara att om så är fallet så är GWs utfallande inte "Byggt på löst tyckande" iallafall i min mening! Det väl så en kriminolog ofta jobbar av vad jag sett: man tolkar brottsstatistik för att kunna se mönster osv.
Fast nu sitter professor stånk & pust och drar saken ur röven i varje program, faktafel och felsägningar finns det hela tiden om det inte är rena plattityder som han stånkar ur sig.
Citera
2017-01-25, 22:58
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nej, motsatsen påstår han i bl a Aftonbladet 2011, Resumé 2013 och Expressen 2016.

Sant, läste för snabbt.
Citera
2017-01-28, 17:47
Medlem
Mycket tal om att Leif GW Persson blivit virrig och allmänt okoncentrerad. Ja uppenbarligen stora gångsvårighter nu vilket han påpekade i förra programmet. En protes i ena höften 2014 o väntar tydligen på operation andra höften. Påpekat att han tar starka smärtstillande medel och tydligen liksom vid förra operationen ordinerad gå ner i vikt inför ny operation. Dessutom hjärt och kärlproblem och vilket han tillstått i perioder alkohol o lugnade medel som Sobril.

Har själv förslitning i en höft o absolut ingen höjdare fastän operation ej är aktuell. Jag tycker han gör det bra som i nuvarande tillstånd ändå har ork att vara så pass aktiv och fortsätta oförtrutet med programmet.
Citera
2017-01-30, 11:34
Medlem
BertFoxs avatar
I gårdagens krönika i Expressen mumlade GW verkligen i skägget.
Han skulle berätta en rolig historia om Hyland, men kom aldrig till skott.
Men för fan, om han nu inte vågade skriva i klartext att Hyland på en efterfest spelade "Blinka lilla stjärna" med kuken, varför då inte hålla käft i stället för att fjanta som en gammal fröken om originell "fingersättning" och andra krystade antydningar?
Han visste dessutom inte om historien var sann (konststycket brukar ju vanligen tillskrivas Errol Flynn), utan efterlyste ögonvittnen. Han vill tydligen ha med historien i nästa del av sina memoarer. Varför, om han inte ens var närvarande? Så roligt var det ju inte.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/en-berattelse-om-hyland--och-kinberg-batras-sd-flortande/
Citera
2017-01-30, 16:18
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebble
Mycket tal om att Leif GW Persson blivit virrig och allmänt okoncentrerad. Ja uppenbarligen stora gångsvårighter nu vilket han påpekade i förra programmet. En protes i ena höften 2014 o väntar tydligen på operation andra höften. Påpekat att han tar starka smärtstillande medel och tydligen liksom vid förra operationen ordinerad gå ner i vikt inför ny operation. Dessutom hjärt och kärlproblem och vilket han tillstått i perioder alkohol o lugnade medel som Sobril.

Har själv förslitning i en höft o absolut ingen höjdare fastän operation ej är aktuell. Jag tycker han gör det bra som i nuvarande tillstånd ändå har ork att vara så pass aktiv och fortsätta oförtrutet med programmet.
Ja, hälsan verkar ju inte vara på topp som sagt. Man kan ju lugnt räkna med att Leffes dödsruna redan är skriven och ligger och väntar i en byrålåda uppe hos landets redaktioner.
Citera
2017-01-31, 23:24
Medlem
I veckans brott 31/1 (avsnitt 4) säger Leif GW att han och en god vän som också är en "aktningsvärd finansman" bjöd Anders Borg på jakt, men han ville betala själv så det blev inget.

Leif säger att finansmannen är långt rikare än Fredrik Lundberg så jag undrar vem det är. Först tänkte jag på Stenbeck, men på den tiden var ju inte Anders någon man bjöd på jakt antar jag. Då finns det inte så många kvar. Stefan Persson kanske? Men jag vet inte om han jagar och umgås med Leif.

(Det skulle ju kunna vara en utlänning)

http://www.svtplay.se/video/12187286/veckans-brott/veckans-brott-sasong-14-avsnitt-4?info=visa
Citera
2017-01-31, 23:58
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
I veckans brott 31/1 (avsnitt 4) säger Leif GW att han och en god vän som också är en "aktningsvärd finansman" bjöd Anders Borg på jakt, men han ville betala själv så det blev inget.

Leif säger att finansmannen är långt rikare än Fredrik Lundberg så jag undrar vem det är. Först tänkte jag på Stenbeck, men på den tiden var ju inte Anders någon man bjöd på jakt antar jag. Då finns det inte så många kvar. Stefan Persson kanske? Men jag vet inte om han jagar och umgås med Leif.

(Det skulle ju kunna vara en utlänning)

http://www.svtplay.se/video/12187286/veckans-brott/veckans-brott-sasong-14-avsnitt-4?info=visa
GW brukar jaga med en herre vid namn Melker Schörling (källa) och han är enligt Forbes betydligt tätare än Lundberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in