Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
Det här är egentligen inget nytt, de har sagt i alla år att dom inte är inspirerade samtidigt som dom är "vägledda av änglar." Däremot ha de liknat sig själva många gånger med forntida profeter och antytt att de är profeter.
Detta är deras dubbelsnack som gör dom till lögnare.
Det som är nytt och förvånansvärt är att dom nu så tydligt går ut med att dom inte-är-inspirerade och inte lindar in det i en massa vilseledande sörja som de brukar. Spekulationerna är att de förbereder sig för ARC nya granskning som öppnas i Mars i år och även den brittiska granskningen som förbereds just nu. Men även att de gör sig redo att ändra på en större doktrin, tex antalet på de med en himmelsk destination. Vi får se, säkert inom loppet av ett år eller två.
Det är inget förvånande egentligen för det är ju så här de har bedrivit sin verksamhet i alla år. För att ha kvar rädslan för en närstående och oundviklig Harmageddon. Om Harmageddon nu kunde komma om typ 100 år från nu, vem skulle då slita halvt ihjäl sig för organisationen? Nej, den måste för alltid vara precis runt hörnan.
Jag har inte läst deras tidningar på många år. Något sådant skrev de inte i vskttornet förr.
Hur ska jag uttrycka det här 😞
Förr sas det att de var vägledda av gud, nu av änglar.
När jag och en kompis började studera och vi trodde att man kunde ha skyddsänglar, fick vi höra att det var onda andar, demoner som lurade folk att de vara goda, utan bara försökte dra bort människor från gud.
De pratade om tiden innan syndafallen, då manliga änglar kom ner på jorden för att ha sex med kvinnor.
Nu plötsligt är det positivt att ha kontakt med änglar, eftersom de inte har kontakt med gud, hur vet de styrande att det inte är onda änglar?