Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Att överfalla en kvinna i en närliggande stad måste ses som extremt riskabelt och vore en helt onödig sak att göra av P. Vid denna tidpunkt var han ju dessutom fullt upptagen med att försöka undvika att bli misstänkt för Eva-mordet. Om han hade åkt fast i H-sand skulle han garanterat blivit huvudmisstänkt för mordet på Eva hemma i Kramfors. P var ju aldrig ens misstänkt för Eva-mordet så av vilken anledning skulle han riskera att trassla in sig hos polisen ytterligare? Nej, han försökte nog snarare undvika att få polisens ögon på sig mer än nödvändigt. Även om signalementet passade bra in på P så måste man ha i åtanke att det i Härnösand finns väldigt många män som är ca 30-35 år, av medellängd ca. 180cm och har mörkt hår som är uttunnat framtill. Att han skulle ha talat norrbottniska stämmer dessutom inte in på P.
Min tanke var inte att han är sån som åker omkring och överfaller kvinnor här och där, ve och fasa. Nä att jag blev misstänksam beror på att Eva och hon var så goda vänner, anförtrodde sig säkert till varann om både det ena och andra.
Det fanns nog inte så många män i Härnösand enligt den beskrivningen och som dessutom hade underbett. Vem som helst som känner till hur dom pratar i Norrbotten kan väl härma den dialekten hjälpligt och klara sig med det om inte den man pratar med är därifrån själv.
Det är säkert fel spår men nyfiken på det blev jag i alla fall.