2017-01-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Det där är ju lite intressant. Min första tanke var: Är det en rökridå? Påhittat för att ta fokus från att det är en nära bekant till Eva som mördat henne? Om det stämmer som artikeln skriver att någon försökt överfalla kvinnan så borde rimligen förövaren vara från Härnösand. Vem åker från en stad till en annan med cykel med sig för att överfalla kvinnor? Det som talar emot att det är en rökridå är väl att det finns vittnen till att mannen med cykeln ska ha haft ett paket på pakethållaren. Ifall det är en fejkanmälan måste ju kvinnan ha medhjälpare som är så kallade "vittnen".

Mannen som överföll Evas kamrat gick till fots, beskrivningen av cyklisten och paketet är från Evafallet. Lustigt nog stämmer vissa detaljer in på mannen som nu är aktuell i Evafallet, ca 30-35 år, ca 180cm, mörkt hår, som är uttunat framtill, talar norrbottniska. Underbettet vet jag dock inte om det stämmer. GM i Härnösand ska ha varit klädd i en rundringad slätstickad gråbrun tröja, ljusa byxor och ljusgrå skor av Ecco-typ. Enligt en artikel ska han ha kallat sig "Sven", som ju råkar vara pseudonymen för cykelvittnet i Evafallet.
Citera
2017-01-13, 16:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Det där är ju lite intressant. Min första tanke var: Är det en rökridå? Påhittat för att ta fokus från att det är en nära bekant till Eva som mördat henne? Om det stämmer som artikeln skriver att någon försökt överfalla kvinnan så borde rimligen förövaren vara från Härnösand. Vem åker från en stad till en annan med cykel med sig för att överfalla kvinnor? Det som talar emot att det är en rökridå är väl att det finns vittnen till att mannen med cykeln ska ha haft ett paket på pakethållaren. Ifall det är en fejkanmälan måste ju kvinnan ha medhjälpare som är så kallade "vittnen".

Att överfalla en kvinna i en närliggande stad måste ses som extremt riskabelt och vore en helt onödig sak att göra av P. Vid denna tidpunkt var han ju dessutom fullt upptagen med att försöka undvika att bli misstänkt för Eva-mordet. Om han hade åkt fast i H-sand skulle han garanterat blivit huvudmisstänkt för mordet på Eva hemma i Kramfors. P var ju aldrig ens misstänkt för Eva-mordet så av vilken anledning skulle han riskera att trassla in sig hos polisen ytterligare? Nej, han försökte nog snarare undvika att få polisens ögon på sig mer än nödvändigt. Även om signalementet passade bra in på P så måste man ha i åtanke att det i Härnösand finns väldigt många män som är ca 30-35 år, av medellängd ca. 180cm och har mörkt hår som är uttunnat framtill. Att han skulle ha talat norrbottniska stämmer dessutom inte in på P.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-13 kl. 16:53.
Citera
2017-01-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Att överfalla en kvinna i en närliggande stad måste ses som extremt riskabelt och vore en helt onödig sak att göra av P. Vid denna tidpunkt var han ju dessutom fullt upptagen med att försöka undvika att bli misstänkt för Eva-mordet. Om han hade åkt fast i H-sand skulle han garanterat blivit huvudmisstänkt för mordet på Eva hemma i Kramfors. P var ju aldrig ens misstänkt för Eva-mordet så av vilken anledning skulle han riskera att trassla in sig hos polisen ytterligare? Nej, han försökte nog snarare undvika att få polisens ögon på sig mer än nödvändigt. Även om signalementet passade bra in på P så måste man ha i åtanke att det i Härnösand finns väldigt många män som är ca 30-35 år, av medellängd ca. 180cm och har mörkt hår som är uttunnat framtill. Att han skulle ha talat norrbottniska stämmer dessutom inte in på P.

Min tanke var inte att han är sån som åker omkring och överfaller kvinnor här och där, ve och fasa. Nä att jag blev misstänksam beror på att Eva och hon var så goda vänner, anförtrodde sig säkert till varann om både det ena och andra.

Det fanns nog inte så många män i Härnösand enligt den beskrivningen och som dessutom hade underbett. Vem som helst som känner till hur dom pratar i Norrbotten kan väl härma den dialekten hjälpligt och klara sig med det om inte den man pratar med är därifrån själv.

Det är säkert fel spår men nyfiken på det blev jag i alla fall.
Citera
2017-01-13, 17:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Min tanke var inte att han är sån som åker omkring och överfaller kvinnor här och där, ve och fasa. Nä att jag blev misstänksam beror på att Eva och hon var så goda vänner, anförtrodde sig säkert till varann om både det ena och andra.

Det fanns nog inte så många män i Härnösand enligt den beskrivningen och som dessutom hade underbett. Vem som helst som känner till hur dom pratar i Norrbotten kan väl härma den dialekten hjälpligt och klara sig med det om inte den man pratar med är därifrån själv.

Det är säkert fel spår men nyfiken på det blev jag i alla fall.

Ja det blir ju extra intressant eftersom det var en vän till Eva och om nu även underbettet fanns med i signalementet så måste det ses som ett ytterst märkligt sammanträffande. Ingenting är omöjligt men personligen har jag svårt att se att P skulle vara GM även i Härnösand.

Med tanke på att kvinnan i H-sand var Eva's vän så borde polisen utifrån signalementet givetvis ha kollat upp P och hand förehavanden den aktuella kvällen. Men eftersom polisen har misslyckats med i stort sett allt i Eva-utredningen så lär dom knappast ha kollat upp detta ordentligt heller.
Citera
2017-01-13, 21:26
Medlem
Jag har idag pratat med en person med insyn i fallet där jag sa vad jag trodde om vem som har utfört mordet men också vad jag trodde hindrade polisen från att göra en ordentlig utredning nu. Det hela skötte så illa från början att det blir genant för personer inom polisen om man börjar om.
Man slösade bort nio år på ett spår i stället för att arbeta förutsättningslöst. Min gissning är att BÖ är någon form av målvakt i detta.
Citera
2017-01-13, 21:57
Medlem
Jag har fått uppgift om att P använde amfetamin. Det har tidigare skrivits om att cyklisten som vittnet Sven såg verkade väldigt speedad. Dessutom var P uppe hela natten och var väldigt påstridig dagen efter och inte alls uppriven på lördagen.
Citera
2017-01-13, 23:38
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Jag har idag pratat med en person med insyn i fallet där jag sa vad jag trodde om vem som har utfört mordet men också vad jag trodde hindrade polisen från att göra en ordentlig utredning nu. Det hela skötte så illa från början att det blir genant för personer inom polisen om man börjar om.
Man slösade bort nio år på ett spår i stället för att arbeta förutsättningslöst. Min gissning är att BÖ är någon form av målvakt i detta.
Ja det känns ju onekligen som att det finns krafter inom Polisen som inte alls vill rota i det här något mer! Och är inte Börje Öhman inblandad i många skumma fall?
Citera
2017-01-14, 00:14
Medlem
Är det någon i den här tråden som vet om P-A hängde eller sågs med någon P*tr*k förr i tiden när detta hände/hade hänt?
Citera
2017-01-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himlahulda
Är det någon i den här tråden som vet om P-A hängde eller sågs med någon P*tr*k förr i tiden när detta hände/hade hänt?

kan du PM:a efternamn?
Citera
2017-01-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
I allt det hemska blir jag så glad över att det verkar vara en utmärkande som dessutom är vän med den misstänkte.
För allas kännedom, det står inte stilla, det riktigt puttrar under ytan, så snart...
Fick höra att han som lider av hybris och tror sig stå över lagen vågade sig ut i torsdagskväll och dricka öl, det visar hur korkad han verkligen är. Ut för att känna av atmosfären😂😂😂 å så dumt. Du är redan utpekad och dömd...och det bästa är, DU VET DET SJÄLV NU!

Verkar så, då han tänker lägga ned sin aktivitet på Facebook, citat PAJ: "Tycker att jag har annat å göra än att tillbringa alldeles för stor tid av min fritid här."
Citera
2017-01-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Verkar så, då han tänker lägga ned sin aktivitet på Facebook, citat PAJ: "Tycker att jag har annat å göra än att tillbringa alldeles för stor tid av min fritid här."

Jo, han har nog fullt upp nu med både det ena och det andra...
Citera
2017-01-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory

Ja såg det, inte så många sörjande heller.
Helt klart att tiden behövs till annat än facebook. Att fundera över det som varit och det som komma skall tar en hel del tid i anspråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in