2017-01-14, 03:23
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Man kan se vilket håll straffläggaren ska skjuta åt på sättet han springer. Jag brukar själv ha svårt att se det varje gång men det är så iaf.

Skulle hellre få möta ditt lag än det som du säger det slår. Körde med ett lag med bästa möjliga backlinjen från Serie A. Suarez på topp osv. Man märkte att t.ex Suarez hade nåt speciellt, var rolig att spela med. Men torskade hela tiden ändå. Gameplay kändes konstigt. Gick tillbaka till mitt på pappret 10x sämre lag. Vunnit 8matcher i rad sen dess och man känner att spelet beter sig på ett helt annat sätt

Hoppar på tåget. Vann division 1. Tänkte jag skulle byta upp mig lite. Införskaffade Tevez, Quaresma och Gonalons, alla IF, samt TOTGS Sidibe. Blev inte alls som jag hade hoppats på utan sämre, stannade kvar i division 1 ändå, köpte sen tillbaka deras vanliga kort, och vann division 1 igen. Handikappet existerar helt klart.
Citera
2017-01-14, 03:53
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Man kan se vilket håll straffläggaren ska skjuta åt på sättet han springer. Jag brukar själv ha svårt att se det varje gång men det är så iaf.

Du kan se åt vilket håll han riktar kroppen åt när han tar ansatsen. Det är inte säkert att det är åt de hållet han lägger straffen. Jag själv vrider ofta upp kroppen jättetydligt åt vänster, sen rullar in den i högra.
Citera
2017-01-14, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Hoppar på tåget. Vann division 1. Tänkte jag skulle byta upp mig lite. Införskaffade Tevez, Quaresma och Gonalons, alla IF, samt TOTGS Sidibe. Blev inte alls som jag hade hoppats på utan sämre, stannade kvar i division 1 ändå, köpte sen tillbaka deras vanliga kort, och vann division 1 igen. Handikappet existerar helt klart.
Jag vill inte tro på handikappet.. känns bara tråkigt att det ska vara så. Kan det inte vara så att du är ovan med ditt nya lag? Kan det inte vara så att dina nya spelare inte är exakt samma spelartyp som dina andra, vilket leder till att man spelar sämre! Visst är Musa, Butland, Martial OP men om man jämför Musa med till exempel Griezmann så märker jag skillnad på avsluten osv. Eftersom många tänker som dig o de andra här leder det till att man möter Musa, Mane, Martial, Butland varannan match..
Citera
2017-01-14, 05:04
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niva94
Jag vill inte tro på handikappet.. känns bara tråkigt att det ska vara så. Kan det inte vara så att du är ovan med ditt nya lag? Kan det inte vara så att dina nya spelare inte är exakt samma spelartyp som dina andra, vilket leder till att man spelar sämre! Visst är Musa, Butland, Martial OP men om man jämför Musa med till exempel Griezmann så märker jag skillnad på avsluten osv. Eftersom många tänker som dig o de andra här leder det till att man möter Musa, Mane, Martial, Butland varannan match..

Tror inte riktigt du förstod mig nu. Hade Tevez och Quaresma NIF och var jättenöjd. Sen bytte upp mig till deras IF men då kändes de inte lika heta, så bytte tillbaka till deras NIF igen. Dessutom bytte jag upp mig från Tolisso till Gonalons IF, och TOTGS Sidibe. Bytte sen tillbaka till Tolisso och köpte Camille på vänsterbacken och kunde där konstatera att pace och uthållighet är allt en ytterback behöver i princip, brons, guld eller silver spelar ingen roll.
Citera
2017-01-14, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Tror inte riktigt du förstod mig nu. Hade Tevez och Quaresma NIF och var jättenöjd. Sen bytte upp mig till deras IF men då kändes de inte lika heta, så bytte tillbaka till deras NIF igen. Dessutom bytte jag upp mig från Tolisso till Gonalons IF, och TOTGS Sidibe. Bytte sen tillbaka till Tolisso och köpte Camille på vänsterbacken och kunde där konstatera att pace och uthållighet är allt en ytterback behöver i princip, brons, guld eller silver spelar ingen roll.
Då är jag med! IF korten har en tendens att agera skumt, det kan jag hålla med om.. Pace och styrka är viktigt för min del när det kommer till ytterbackarna. Känns skönt att de kan trycka på de snabba yttrarna och ta tillbaka bollen.
Citera
2017-01-14, 10:40
Medlem
En sak jag märker skillnad på iår är att flera IF i ett lag inte påverkar spelet.. tidigare år har 3-4 IF gjort att spelarna beter sig skumt som tusan..
Nu har jag ett BPL lag med IF Reid, IF Schmeichel, IF Gray, IF Fabregas, IF Lallana och SBC Can.. funkar hur bra som helst
Citera
2017-01-14, 11:42
Medlem
När jag kör draft och byter in 3 spelare från andra ligor efter matchen börjat så säger kommentatorn saker som: oj han ser ju helt vilse ut idag och märker att de spelar jättekonstigt. har de fixat så inte inbytta spelare får full kemi om man startade med 100 i kemi?

tänkte nämligen köra detta laget: https://www.futbin.com/17/squad/1176663

där Kante och Ben Yedder byter plats i början men har de ändrat så de inte får full kemi då får jag ju fundera ut något annat.
Citera
2017-01-14, 12:18
Medlem
Jahopp då har väl PS store spärrat mig för fler köp eller något haha... Kan de bli så om man pumpar in för mkt deg?
Citera
2017-01-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
När jag kör draft och byter in 3 spelare från andra ligor efter matchen börjat så säger kommentatorn saker som: oj han ser ju helt vilse ut idag och märker att de spelar jättekonstigt. har de fixat så inte inbytta spelare får full kemi om man startade med 100 i kemi?

tänkte nämligen köra detta laget: https://www.futbin.com/17/squad/1176663

där Kante och Ben Yedder byter plats i början men har de ändrat så de inte får full kemi då får jag ju fundera ut något annat.

Spelare som byts in får bara 6,5 i kemi
Citera
2017-01-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Jahopp då har väl PS store spärrat mig för fler köp eller något haha... Kan de bli så om man pumpar in för mkt deg?

japp det kan bli så..vet Bateson mfl haft problem när de pumpar in massa stålar...
Citera
2017-01-14, 12:38
Medlem
Gikts avatar
Ursäkta att jag är noob men vad menar ni med OP lag?
Citera
2017-01-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Spelare som byts in får bara 6,5 i kemi

Tack för att du klarade upp det. men gäller det även om spelaren hade fått 10 i kemi? och om jag byter position på 2 spelare får de båda 6,5 då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in