2016-10-05, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Varför inte testa en 4141/4411? Har alltid lirat med 433 i olika varianter men det har helt enkelt inte gått för mig såhär långt, ska inte säga att det går bra nu med jag kan ju vinna i vart fall... Funderar själv på att splasha cash på en dyr Cm, vem av Nainggolan eller Marchisio rekommenderar du mest?

Nainggolan
Citera
2016-10-05, 08:00
Medlem
haammpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Inträdeskraven varierar från dag till dag. Jag kvalade in med ett BPL-lag.

Om du kollar i kalendern så står kraven för varje dag

kan du möjligtvis kolla vad de är för krav i weekendleague ? är på jobbet med 800k efter att jag sålt av, dags att komma på något vettigt lag dör helgen !
Citera
2016-10-05, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haammpe
kan du möjligtvis kolla vad de är för krav i weekendleague ? är på jobbet med 800k efter att jag sålt av, dags att komma på något vettigt lag dör helgen !
är själv på jobbet men när jag kollade igår vid 15 tiden så var det ca 1dag och några timmar kvar till nästa utslagning och där var inga krav

Detta gäller ps4

Själva turneringen borde inte ha krav om du har kvalat? annars ligger jag risigt till
Senast redigerad av Bugatti123 2016-10-05 kl. 08:09.
Citera
2016-10-05, 09:06
Medlem
Jag behöver hjälp med att hitta rätt uppställning till mitt lag.

http://www.futbin.com/17/squad/63231

Körde 4-3-3 (5) innan med Müller som CF och Robbben som RW. Sålde av både för att ha råd med Aubameyang.

Vet fan inte vilken uppställning jag ska ha, 4-3-3 känns rätt trist men hittar typ ingen bättre, 4-2-3-1 känns det inte riktigt som att man får igång yttrarna.

Tar gärna emot tips på uppställning, förbättringar samt vilka anvisningar man ska ge spelarna
Citera
2016-10-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockel

Körde 4-3-3 (5) innan med Müller som CF och Robbben som RW. Sålde av både för att ha råd med Aubameyang.

Vet fan inte vilken uppställning jag ska ha, 4-3-3 känns rätt trist men hittar typ ingen bättre, 4-2-3-1 känns det inte riktigt som att man får igång yttrarna.

Tar gärna emot tips på uppställning, förbättringar samt vilka anvisningar man ska ge spelarna

Jag har testat alla de vanligaste och den formationen som absolut funkat bäst rent målmässigt(+ / - ) är 41212(2), utnyttjar att st cam och rcm lcm ligger så nära varandra så man kan tiki-taka framför backlinjen och vänta på ett instick. Tycker ofta 4-3-3(4) är jobbig att möta, men själv kan jag inte få den att funka. Har kört Aubameyang ett tag, men sålde honom för att köra med Reus som ST ist, möter man någon som är bra så får man ändå inte så stora ytor att springa igenom som nu Aubameyang är så grym på. Men det är väll en smaksak
Citera
2016-10-05, 09:42
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tronic3
Jag har testat alla de vanligaste och den formationen som absolut funkat bäst rent målmässigt(+ / - ) är 41212(2), utnyttjar att st cam och rcm lcm ligger så nära varandra så man kan tiki-taka framför backlinjen och vänta på ett instick. Tycker ofta 4-3-3(4) är jobbig att möta, men själv kan jag inte få den att funka.

Stämmer in till 100%, kombinationsspelet med CAM + strikers i denna formation är underbar, jag kör med Martial som LF istället och han är ett riktigt monster med en spelskicklig och agile CAM bakom sig, kör också med Ben Yedder som "support" striker att kombinera med.
Citera
2016-10-05, 09:44
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Reus eller Robben till det här laget, vad tycker ni? http://www.futbin.com/17/squad/56543

Mjo, fast det innebär att man måste skippa många bra spelare för att istället spela med tråkiga randoms... Är ju mycket roligare att slänga ihop ett lag med favoriter irl än att ha en massa randoms i sitt lag för att slippa handicap i den mån det går.

Jag kör så i början, jag gillar lite underdog spelare som är grymma i spelet men lite mindre okända IRL. Efter några månader så har ju alla höjt sin squadlevel och då kan man börja baka in spelare allteftersom + att man då har coinsen.
Citera
2016-10-05, 09:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hur gör ni andra med spelare som går för 800-1300 coins? Quick sell eller orkar ni grinda på transfermarknaden?

Har ca 250 spelare i squaden, men sålt av alla värdefulla. Vet inte om jag ska sitta på dem tills vidare, quick sälja eller orka grinda på marknaden...
Citera
2016-10-05, 09:53
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur gör ni andra med spelare som går för 800-1300 coins? Quick sell eller orkar ni grinda på transfermarknaden?

Har ca 250 spelare i squaden, men sålt av alla värdefulla. Vet inte om jag ska sitta på dem tills vidare, quick sälja eller orka grinda på marknaden...

Vissa från större klubbar kanske man kan spara på och se om de dyker upp i Squad building challenges och sälja dyrt då, exempelvis Manchester Derby, El Classico, Meyerside Derby, Le Classique... jag föredrar att spela spelet än att sitta och grinda på transfermarknaden.
Citera
2016-10-05, 10:06
Medlem
Welbecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockel

Jag fastnade faktiskt för 3-5-2 i år igen. Inte lirat den sen kanske fifa14? Känns även där som att man har mycket spelare tätt inpå på mittfältet, utan att förlora löpstarka yttrar. Har inte känt av några problem försvarsmässigt än med 3-backslinje heller.

Rekommenderar starkt att testa den iaf!
Citera
2016-10-05, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Därför gör man ett andra account som man spelar på i början tills man lär sig spelet. På mitt första acc under Early access hade jag riktiga skitstats och torskade i div 10. Nu på mitt andra acc har jag typ 10 raka segrar och 1 förlust som var en DC.

Så gör ett nytt account bara och flytta över coinsen om ni vill ha en Record reset.

Men det går inte bara göra nytt lag/klubb eller måste man göra nytt Xbox konto ?
Citera
2016-10-05, 10:31
Medlem
Finns så sjukt många nya intressanta spelare att testa, har ni hittat några gems som skulle gå in i detta lag?

http://www.futhead.com/17/squads/836835/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in