2017-01-13, 21:19
Medlem
råder dig till att gå in på dopingforumet, dom har stenhårt koll på hur du ska blocka teston i kroppen eller höja den för den delen med
Citera
2017-01-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Referensvärdet går inte att lita på alls. Och om man som kvinna ligger i övre nivåerna har man förmodligen välidigt högt testosteron, samma sak fast tvärtom som kille. Har man lågt i referensintervallet som tex 20 åring så har man otroligt lågt.
Eh va?! Nu blev jag orolig
Citera
2017-01-14, 00:13
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozinka
Eh va?! Nu blev jag orolig
Han syftar bara på att referensvärderna är "tolerabla/acceptabla" värden och som skiljer sig mot "optimala" värden. Just för testo hos kvinnor verkar det fortfarande vara rätt omdebatterat om vad som räknas som normalt.

Om jag var du skulle jag testa Munkpeppar och Maca. Munkpeppar använde munkarna på medeltiden för att strypa sin sexlust, hos kvinnor verkar det vara allmänt bra för diverse hormonproblem/pms o.s.v.

Maca har också många fördelar, enligt sidan här nere verkar den vara bra mos PCOS (som du då kanske inte har men att du uppvisar vissa av symtomen): http://www.pco-pcos.se/49658070

Båda är billiga och kan köpas enkelt på nätet!

EDIT: Jag fick bort finnas effektivt med Vitamin B5, har du testat det?
Senast redigerad av spyder123 2017-01-14 kl. 00:29.
Citera
2017-01-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Han syftar bara på att referensvärderna är "tolerabla/acceptabla" värden och som skiljer sig mot "optimala" värden. Just för testo hos kvinnor verkar det fortfarande vara rätt omdebatterat om vad som räknas som normalt.

Om jag var du skulle jag testa Munkpeppar och Maca. Munkpeppar använde munkarna på medeltiden för att strypa sin sexlust, hos kvinnor verkar det vara allmänt bra för diverse hormonproblem/pms o.s.v.

Maca har också många fördelar, enligt sidan här nere verkar den vara bra mos PCOS (som du då kanske inte har men att du uppvisar vissa av symtomen): http://www.pco-pcos.se/49658070

Båda är billiga och kan köpas enkelt på nätet!

EDIT: Jag fick bort finnas effektivt med Vitamin B5, har du testat det?
Ja, testade b5 för cirka 3 år sedan, hjälpte inte alls tyvärr :/
Men balanserar detta hormonerna till normala nivåer? eller är det något jag måste sitta och dosera själv? för enligt testerna är mina östrogennivåer inom referensvärden. Vill ju inte göra mina hormoner obalanserade på andra håll
Citera
2017-01-14, 01:36
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ja, testade b5 för cirka 3 år sedan, hjälpte inte alls tyvärr :/
Men balanserar detta hormonerna till normala nivåer? eller är det något jag måste sitta och dosera själv? för enligt testerna är mina östrogennivåer inom referensvärden. Vill ju inte göra mina hormoner obalanserade på andra håll
Nej i de flesta fall talar man om att det är hormonreglerande om något. I undersökningar som har gjorts så verkar det dock som att både Maca och Munkpeppar inte har någon större påverkan på hormoner, om något är det indirekt. Av det jag har läst är större delen av mekanismen okänd, annat än att det har liten samverkan med andra naturläkemedel/läkemedel. Du kan alltså inte ta för mycket och fucka upp nåt, i värsta fall funkar det inte alls.
Citera
2017-01-14, 01:43
Medlem
Citat:
Nej i de flesta fall talar man om att det är hormonreglerande om något. I undersökningar som har gjorts så verkar det dock som att både Maca och Munkpeppar inte har någon större påverkan på hormoner, om något är det indirekt. Av det jag har läst är större delen av mekanismen okänd, annat än att det har liten samverkan med andra naturläkemedel/läkemedel. Du kan alltså inte ta för mycket och fucka upp nåt, i värsta fall funkar det inte alls.
Okej, ska beställa hem lite då och prova, tack!
Citera
2017-01-14, 02:37
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Du gymma 3-4 gånger i veckan, äter du pre-workout eller annat kosttillskott?
Har du fått förstorad klitoris?
Citera
2017-01-14, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Du gymma 3-4 gånger i veckan, äter du pre-workout eller annat kosttillskott?
Har du fått förstorad klitoris?
Nej och nej :s herregud är det verkligen så illa med lite högt testosteron?! Blir ju helt orolig...
Citera
2017-01-14, 04:35
Medlem
Citat:
Nej och nej :s herregud är det verkligen så illa med lite högt testosteron?! Blir ju helt orolig...

Nej, herregud. Nästan alla i tråden överdriver något patologiskt. Referensvärde är bara det, en referens att utgå ifrån där du bor. Att vara något över betyder inte att det orsakar några problem eller dylikt. Vart beställde du "hormontestet" ifrån?

Det bästa du kan göra är att ersätta dina spearmint-kapslar med ett besök till vårdcentralen så du kan få hjälp för dina (med absolut största sannolikhet) orelaterade akneproblem.
Citera
2017-01-14, 09:49
Medlem
Citat:
Anledningen till att maca och sån skit sänker hormonnivåerna är för att det är förorenade med tungmetaller. Skulle inte röra skiten

Citat:
Ursprungligen postat av FlyingVolvo
Nej, herregud. Nästan alla i tråden överdriver något patologiskt. Referensvärde är bara det, en referens att utgå ifrån där du bor. Att vara något över betyder inte att det orsakar några problem eller dylikt. Vart beställde du "hormontestet" ifrån?

Det bästa du kan göra är att ersätta dina spearmint-kapslar med ett besök till vårdcentralen så du kan få hjälp för dina (med absolut största sannolikhet) orelaterade akneproblem.

Du har rätt, det behöver inte ha en kausualitet men testosteron påverkar talgproduktionen. En vanlig doktor kommer inte veta vad man ska göra egentligen.

Ts: har du fet hy? Om du har det var på kroppen har du fet hy, är det samma ställe som aknen?
Citera
2017-01-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Anledningen till att maca och sån skit sänker hormonnivåerna är för att det är förorenade med tungmetaller. Skulle inte röra skiten

Du har rätt, det behöver inte ha en kausualitet men testosteron påverkar talgproduktionen. En vanlig doktor kommer inte veta vad man ska göra egentligen.

Ts: har du fet hy? Om du har det var på kroppen har du fet hy, är det samma ställe som aknen?
Nej har rätt torr hy, eller skulle nog säga att själva ytan är torr. Alltså, jag har ju massor av slutna komedoner som inte har blivit inflammatoriska och till finnar ÄN. De är torra, och blir som en slags "skorpa" över hela mina kinder. Men när någon av dessa blir inflammatoriska och "omvandlas" till en cysta eller finne så brukar min hy kännas oljig på det stället.
Citera
2017-01-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingVolvo

Beställde testet ifrån werlabs.se, och ja, tänkte boka en tid på måndag och se vad dem säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in