2017-01-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Har någon tänkt på en koppling till nyårsaftonnatten 2011 då ännu en skötsam 15åring sköts till döds i Rosengård? Kan GM finnas i hans familj eller släkt?

Min tanke med, kan det vara så att det finns en än mer lättkränkt (än alla andra) på Rosengård?
Citera
2017-01-14, 01:47
Medlem
Det skulle kunna vara ett slags tvistat hatbrott, särskilt om han tränade på KFUM. Två gärningsmän också, det tyder på det. Polisen bör snabbt gå igenom de killar (och äldre bröder) som flyttades i samband med att han intervjuades av SVT och artikeln i sydsvenskan. Ahmed fick uppmärksamhet och dessutom hade han modet att säga vad som var bra med att bråkstakarna flyttades så då har de lagt skulden på honom för att det gått dåligt i skolan.... Och det har inte blivit bättre av att det gått bra för honom i gymnasiet också. I så fall stämmer tidpunkten också, nu börjar ny termin.
Citera
2017-01-14, 01:48
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Men snälla rara, VAR har jag skrivit det som du påstår? Länka!

Vad jag har skrivit är att killen SÄKERLIGEN inte är så helylle och duktig som MSM och familj vill få det till. Att killen troligtvis inte alls har så rent mjöl i påsen.

Spekulationer, som brukar visa sig stämma väldigt väl. När det gäller mord. I Rosengård. Bland ungdomar.

Så please, stop it babe!

I princip vartenda inlägg du har presenterat här i tråden.

Citat:
Tänk på hur Lisa Holms mördare beskrevs av hans familj. Eller hur bunkerläkaren beskrevs. Listan kan göras lång.... Och tänk så fel de hade om sina familjemedlemmar. Brottslingar lever ofta dubbelliv.

Familjers ord ska man väga ganska lätt. De är partiska. Och de har oftast inte full koll på vad familjemedlemmen gör när de inte ser.

Därmed inte sagt att den optimala motsatsen till deras försök till ett försiktigt negligerande är per automatik detsamma som en djup total sanning.
Citera
2017-01-14, 01:49
Medlem
nobbenss avatar
Mycket spekulationer från olika håll i spretande riktningar. Något jag tagit fasta på är att han boxades och visade IS-sympatier på sociala medier. Såg en bild på ett kompisgäng (tror det var på Ask) som verkligen inte såg ut som nån religiös gosskör eller liknande. Vidare finns uppgifter att han var en skolgolare (tog parti för lärare) och kanske värst sminkade sig. Här finns ju hur mycket som helst som indikerar på att han nog inte skjutits av misstag.

Väljer man att ägna sig åt boxning som ju går ut på att avsiktligt skada en annan (svagare) människa så är man allt annat än en ängel. De allra flesta boxare (iaf som jag vet om) har ett mycket så att säga brokigt liv vid sidan om sin sportutövning. Lägg sen till IS-sympatierna så har vi snarare en motsats till en ängel att här pussla ihop en bild av.
Citera
2017-01-14, 01:50
Medlem
Citat:
Ja, jag märker att det finns många ömma tår härinne Brukar vara det, när man tar bladet från munnen.

Sker vanligen även när man har noll koll, försöker sprida sin noll koll i kombination med respektlösa ogrundade insinuationer, vägrar lyssna på folk som har något vettig att säga, driver en patetisk samhällsdestruktiv bottenskrapsagenda, skämmer ut sig med hela Avpixlats tio-i-topp "häftiga ord/uttryck", upprepar sitt trams i mängder av inlägg, och är allmänt byfånig.

Men visst, det kaaaaaaan ju också vara för att du "tar bladet från munnen".

Och därmed lägger jag inte mer tid på detta offside-fall även om man vill varna andra från att ens försöka inleda en saklig diskussion.
Senast redigerad av King-of-Insight 2017-01-14 kl. 01:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Min tanke med, kan det vara så att det finns en än mer lättkränkt (än alla andra) på Rosengård?
Det finns många likheter mellan morden. Ung pojke, till synes ej kriminell, i Rosengård, skjuten med flera skott, i början på ett nytt år. Pojkens familj som sköts på nyårsnatten 2011 var väldigt mediakåta så det är konstigt att de inte hört av sig till pressen och vill bli intervjuade igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ingen människa har helt rent mjöl i påsen. Inte du heller. Men för den skull ska vi inte misstänkliggöra offret i detta fall. Kanske har han legat med fel tjej eller sagt något olämpligt eller råkat förstöra något. Kanske har han klagat på någon kaozblatte i skolan så att denne fått byta skola. Men med tanke på att han fått goda vitsord även från sin lärare, tvivlar jag på att det är något brottsligt, än mindre att han förtjänade dödsstraff.
Var säger jag att jag inte har rent mjöl?
Var säger jag att jag inte leken ska tåla?
Vad vet du vad han ev gjort för att få ett dödsstraff?

Vem vet om han knullat på ett barn vars far hade stake att dela ut ett rättvist straff?
Citera
2017-01-14, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Det skulle kunna vara ett slags tvistat hatbrott, särskilt om han tränade på KFUM. Två gärningsmän också, det tyder på det. Polisen bör snabbt gå igenom de killar (och äldre bröder) som flyttades i samband med att han intervjuades av SVT och artikeln i sydsvenskan. Ahmed fick uppmärksamhet och dessutom hade han modet att säga vad som var bra med att bråkstakarna flyttades så då har de lagt skulden på honom för att det gått dåligt i skolan.... Och det har inte blivit bättre av att det gått bra för honom i gymnasiet också. I så fall stämmer tidpunkten också, nu börjar ny termin.

Utveckla, har du några källor? Låter intressant.
Citera
2017-01-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Det finns många likheter mellan morden. Ung pojke, till synes ej kriminell, i Rosengård, skjuten med flera skott, i början på ett nytt år. Pojkens familj som sköts på nyårsnatten 2011 var väldigt mediakåta så det är konstigt att de inte hört av sig till pressen och vill bli intervjuade igen.

Hm ja vad har hänt i det fallet? Finns ju en del drag till detta mordet tycker jag.
Citera
2017-01-14, 01:58
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Hur många skott mindre hade behövts för att det kunde vara en möjlighet att BO kunde bara varit någon som bara verbalt påpekat något för GM som denne inte uppskattade. För övrigt uppskattar jag din avatar som så väl matchar det du skriver. Visserligen har ni olika ståndpunkter men vad andra skriver eller fakta som inte stämmer är du helt likgiltig inför så du fortsätter liksom Arnstad av driva era teser som ett mantra in absurdum. Hoppas du en dag kommer på bättre tankar och inte misstror allt som inte passar din skeva verklighetsbild.

Det är väl ändå du som har en skev verklighetsbild som beskyller någon som utgår från att en person som blir brutalt mördad med 10 skott inte har rent mjöl. Statistiken säger att man inte dör på så vis utan att ha gjort något mer än att vara en "duktig invandrare" eller rent av oskyldig. Ska mycket till för att försvara ett mord på en 16 åring på detta brutala sätt, så mycket att det inte finns en chans att det går att försvara. Sorligt hur Sverige har utvecklats och att någon med kapacitet till ett dåd som detta går fri.

Säger inte att någon av er har mer rätt. Allt är bara spekulationer så för tillfället har ni lika fel/rätt. Det säger jag med den förutfattade mening om att oavsett vad folk skriver i tråden här så försvarar ingen detta mord. Det som diskuteras är vad som försakade händelse och varför det gott som det har gått. Så vi människor funkar.

Sieg heil!
Citera
2017-01-14, 01:59
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Var säger jag att jag inte har rent mjöl?
Var säger jag att jag inte leken ska tåla?
Vad vet du vad han ev gjort för att få ett dödsstraff?

Vem vet om han knullat på ett barn vars far hade stake att dela ut ett rättvist straff?

Allt är naturligtvis möjligt. Det jag vänder mig emot är att vissa tycker det är så otroligt att mordoffret är oskyldigt just därför han är "blatte" och bor i Rosengård. Tills motsatsen är bevisad så har han som ett offer med myckewt goda vitsord rätt att bli betraktad som helt oskyldig. Jag skulle blivit lika upprörd om folk började misstänkliggöra Lisa Holm för mordet på henne.
Citera
2017-01-14, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo

Vilken intervju? Länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in