2017-01-14, 08:59
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det behöver inte vara en GM från Rosengård. Har man kollat Bellevue och Limhamn? Mangs bodde väl i närheten av Bellevue?
Citera
2017-01-14, 09:00
Medlem
-BO är palestinier.
-de flesta palestinier satsar på utbildningen,i motsatsen till andra halvanalfabetiska MENA folk.
-det skapar förstås avundsjuka bland andra araber.
-palestinierna är splittrade,de är antingen anhängare till Hamas eller Fatah.
-i Syrien (Aleppo) Fatah gruppen startade upproret mot Assad regimen,och nu fick de fly hals över huvudet.

-Hamas slås på Assad sidan.
-BO var Hamas anhängare.
-det kan vara politiskt motiv bakom morden.
-kanske nåt koppling till "tandläkare" morden,han verkade vara palestinier.

-på tråden nämndes "black cobra" som försöker etablera sig i Rosengården.
-"black cobra" startades på 90-talet (i Danmark) av palestinier från Libanon.(vet ej om det var Fatah eller Hamas gruppen)
-det finns nog tyngre mordmotiv än en vanligt tjafs om en tjej eller "heder"!
Citera
2017-01-14, 09:00
Medlem
Kan va så simpelt att någon tycker om en tjej av hela sitt hjärta och tjejen sagt hur fin och trevlig brotts offret är. Killen blir kränkt och sänker sin rival och hoppas vägen leder till hennes hjärta. Så illa kan det också vara tyvärr! Ett liv är inget värt för en kränkt man...
Citera
2017-01-14, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Andra säger att det är en GM. Så det är lite oklart.
Men Varför skulle två skjuta en pojke? Ostraffad pojke?

Så jag tror att det är ny Peter Mangs som härjar.

GM ska ha återvänt till brottsplatsen. Ska dessa två GM återvänt menar du? Låter osannolikt!

Än mer osannolikt att en ny Mangs skulle välja en befolkad hållplats på rosengård, stå och vänta på sitt offer för att efter första skottsalvan återvända och peppra honom i ansiktet.
Jag tror som en del här att AO var en skötsam kille men som troligtvis stött sig med fel kille/killar, det kan vara en incident under samma dag. Alternativt en hämnd för hans bröder/kusiners förehavande.

Jag är övertygad om att AO är det tilltänkta offret.
Senast redigerad av Luton 2017-01-14 kl. 09:08.
Citera
2017-01-14, 09:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

GM ska ha återvänt till brottsplatsen. Ska dessa två GM återvänt menar du? Låter osannolikt!

Killen var 16 år. Brukar det inte döljas i belastningsregistret om man begår brott när man är 15 eller yngre. Det jag vill säga är att ev brott som offret kan ha begått inte visas pga låg ålder
Citera
2017-01-14, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Killen var 16 år. Brukar det inte döljas i belastningsregistret om man begår brott när man är 15 eller yngre. Det jag vill säga är att ev brott som offret kan ha begått inte visas pga låg ålder

Är du under 15 är du ej straffmyndig och kan således aldrig dömas för något. Du blir ett fall för socialtjänsten.
Citera
2017-01-14, 09:16
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:

Hoppas inte för mycket nu! Flera vittnen säger ju att det var 2 GM. Att det skulle vara 2 lasermän kan vi knappast tro på även om det skulle varit bra. Givetvis är grabben insyltad i nån skit som fick han att käka asfalt.
Citera
2017-01-14, 09:19
Medlem
Sköts i två omgångar. Mördaren återvände för ett skott till i huvudet.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-13/mordaren-atervande-for-skott-i-huvudet?utm_source=fb&utm_term=2017-01-14T07%3A44%3A56+01%3A00&utm_medium=list-bottom

Så det var en ren avrättning.
Citera
2017-01-14, 09:41
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKDSLNU
Kan va så simpelt att någon tycker om en tjej av hela sitt hjärta och tjejen sagt hur fin och trevlig brotts offret är. Killen blir kränkt och sänker sin rival och hoppas vägen leder till hennes hjärta. Så illa kan det också vara tyvärr! Ett liv är inget värt för en kränkt man...

Ja, så kan det absolut vara!

Citat:
Den traditionella utgångspunkten för polisen när någon skjuts till döds på ett så här utstuderat sätt är att offret själv är kriminell och ska straffas för något. Men det finns ingenting över huvud taget som talar för att det är så i det här fallet. Varken Ahmed Obaid eller någon i hans familj förekommer i något som helst kriminellt sammanhang. Alla kontroller pekar på motsatsen – familjen är välanpassade och skötsamma människor.

Citat:
16-årige Ahmed Obaid ska ha varit och tränat och var på väg hem när han mötte de båda männen. De angrep honom direkt när han klev av bussen, enligt Sydsvenskans uppgifter. Då var han bara några hundra meter från sitt hem på Bennets väg.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-13/mordaren-atervande-for-skott-i-huvudet

Frågan är vad han hade tränat för något?
Senast redigerad av Hummm.. 2017-01-14 kl. 09:43.
Citera
2017-01-14, 09:43
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Då är frågan - bodde familjen där i april 2009?
Enligt tidningsuppgifter kom de rån Irak till Sverige 2009.

Enligt DN kom de 2007. Citat:"Ahmed Obaid var sex år gammal när hans familj 2007 flydde till Sverige och Malmö från Irak."
http://www.dn.se/nyheter/sverige/16-aringens-pappa-flydde-hit-for-att-jag-inte-ville-se-mina-barn-do/

Citat:
Ursprungligen postat av barba201
-BO är palestinier.
-de flesta palestinier satsar på utbildningen,i motsatsen till andra halvanalfabetiska MENA folk.
-det skapar förstås avundsjuka bland andra araber.
-palestinierna är splittrade,de är antingen anhängare till Hamas eller Fatah.
-i Syrien (Aleppo) Fatah gruppen startade upproret mot Assad regimen,och nu fick de fly hals över huvudet.

Jag kan ha missat något, men är de palestinier från Irak? Låter konstigt. BOs far tycks åtminstone se sig själv som irakier och inte palestinier. Citat ur samma DN-artikel: "– Är det någon som är ute efter just irakier? undrar Najm Obaid."
Citera
2017-01-14, 09:52
Medlem
george.sthlms avatar
Det finns bara två tänkbara förklaringar/motiv:

Pengar/skulder

Hedersmotiv

Jag tror polisen redan nu fiskat allt som kan finnas i hans mobiltrafik och internethistorik och har en
bild av vad somhänt.

Obetalda skulder eller oredovisade pengar verkar mindre troligt om han inte var en känd
springare/langare. Alla vet vilka som springer ärenden för knarkgrupperna.

Mer troligt är att han har haft någon romans med fel tjej och flickans familj måste agera och markera att dom dödar för sin heder.

Alla Lasermannen / Magns teorier är bara löjliga. Varför skulle en eller två skyttar stå på en busshållplats och vänta på just honom ? Om dom ville skjuta en invandrare så hade dom väl
500 pers som passerat innan han steg av bussen. Alla i det aktuella området är väl invandrare.
Citera
2017-01-14, 09:55
Medlem
Newcastle76s avatar
Ahmed behöver egentligen inte vara speciellt kriminell för att bli ett offer för en dödsskjutning i Malmö.
Det kan räcka att man säger till en Arab att torka upp efter sig på gymmet eller McDonalds, att råka titta för länge "utan respekt" på en arab eller med bil ta sig friheten att köra om.
I Malmö förra året blev en hel buss med passagerare tvångsstannad av två araber för att bussen inte lämnat företräde vid en korsning, araberna skulle göra upp med chaffören

http://www.pressen.se/1791391.html
Det behövs inte mycket för att bli misshandlad, våldtagen eller dödad i Malmö...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in