Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-09, 20:12
  #4909
Medlem
WarriorSquirells avatar
Hur är det med Edge för oss VPN användar?
Har Edge någon WebRTC att stänga av, samt hur har det i er erfarenhet i övrigt fungerat med VPN?
Citera
2017-01-10, 22:21
  #4910
Medlem
elbels avatar
Har ett spel som tar 3 år att starta upp

Finns det program eller funktion så att man hibernate istället för att stäng av det?

Så fast man startar om datorn är så öppnas spelet direkt?
Citera
2017-01-13, 10:45
  #4911
Medlem
NightWalker1s avatar
när jag pluggar i min webcam i min laptop så blir det suddigt så fort jag rör mig lite.
men det funkar bra på min stationära.

är datorn helt enkelt för seg eller kan det vara nått annat?
min laptop är en toshiba satellite pro a300.

tacksam för svar
__________________
Senast redigerad av NightWalker1 2017-01-13 kl. 10:51.
Citera
2017-01-13, 12:13
  #4912
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
när jag pluggar i min webcam i min laptop så blir det suddigt så fort jag rör mig lite.
men det funkar bra på min stationära.

är datorn helt enkelt för seg eller kan det vara nått annat?
min laptop är en toshiba satellite pro a300.

tacksam för svar
Så kan det mycket väl vara, beroende på kameran. Vad är det för en? Kolla även om tillverkaren tillhandahåller någon form av mjukvara på sin hemsida. Ofta går det inte att enbart installera drivrutinen utan det brukar medfölja nåt tramsigt bildbehandlingsprogram.
Citera
2017-01-13, 23:29
  #4913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Då kan vi börja med kontrollera en relativt vanliga orsak till att liknande problem kan uppstå!

- Vilken mapp är spelat installerat till? (bör vara i C:\Program\)

Det ligger i C:\Program (x86). Har även Rocket League installerat där men det kommer inte upp nån varning när man startar det.
Citera
2017-01-14, 13:47
  #4914
Medlem
Hej!

Funderar på att bygga ett dator och undrar om det finns någon sida på Internet som man kan köpa Windows 10 licens nyckel till ett billigare pris?
Citera
2017-01-14, 13:49
  #4915
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaHorHouseAB
Hej!

Funderar på att bygga ett dator och undrar om det finns någon sida på Internet som man kan köpa Windows 10 licens nyckel till ett billigare pris?

Se inlägg #4866 + #4867
Citera
2017-01-14, 14:17
  #4916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Se inlägg #4866 + #4867
Tackar!

Finns det någon här som köpt och har någon erfarenhet att dela här?

Jag såg att det finns till och med

http://www.ebay.co.uk/itm/WINDOWS-10...IAAOSwnHZYSYNL

Några erfarenheter att dela från Ebay för windows 10?
Citera
2017-01-14, 14:38
  #4917
Medlem
zepofans avatar
Jag fortsätter envisas med mitt bildproblem. Det jag fått fram, genom att högerklicka på en sida med bildlänkar och välja inspektera, är att bilder/video inte laddas på grund av Content Security Policy. Har givetvis försökt att googla men jag hittar absolut inget som beskriver vad jag ska göra för att ändra detta. Är det ens i Windows? Har försökt att stänga ner antivirus och Java för att se om det händer något, utan resultat.

Bifogar en länk, är det någon som kan få ut något av detta?
https://content-security-policy.com/
Citera
2017-01-14, 15:44
  #4918
Medlem
Lite då och då spelar windows upp ljudet som uppstår när någonting är färdigladdat/färdigsökt/färdigt trots att jag inte laddar ned något eller gör någon uppdatering. Någon som vet vad som orsakar att färdighetsljudet spelas upp?
Citera
2017-01-14, 16:38
  #4919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Lite då och då spelar windows upp ljudet som uppstår när någonting är färdigladdat/färdigsökt/färdigt trots att jag inte laddar ned något eller gör någon uppdatering. Någon som vet vad som orsakar att färdighetsljudet spelas upp?
Högerklicka på Högtalar-/Volym-symbolen och bläddra igenom "Ljud", så ser du vilka alternativ som "har valt" just det ljudet.

Har du möjligen en USB-disk ansluten - som går ur sov-läge kanske?
Citera
2017-01-14, 17:51
  #4920
Medlem
Servals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag fortsätter envisas med mitt bildproblem. Det jag fått fram, genom att högerklicka på en sida med bildlänkar och välja inspektera, är att bilder/video inte laddas på grund av Content Security Policy. Har givetvis försökt att googla men jag hittar absolut inget som beskriver vad jag ska göra för att ändra detta. Är det ens i Windows? Har försökt att stänga ner antivirus och Java för att se om det händer något, utan resultat.

Bifogar en länk, är det någon som kan få ut något av detta?
https://content-security-policy.com/

Ska väl börja med att säga att jag har rätt dålig koll på Windows överlag. Men tänkte ändå försöka hjälpa till. Har du testat att avinstallera Java helt och installera det igen? Avinstallera med exempelvis Revo uninstaller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback