Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-15, 14:47
  #4309
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Problemet kom i fredags.

Mja, vad hände då? På vilket sätt uppstod detta? Du måste vara mer i detalj om du nu önskar på ett bra svar.
Citera
2016-08-16, 09:40
  #4310
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, vad hände då? På vilket sätt uppstod detta? Du måste vara mer i detalj om du nu önskar på ett bra svar.
Det uppstod genom att den laddade ner en uppdatering och började automatisk att uppdatera utan min tillåtelse. Sedan i fredags måste jag återställa datorn om jag vill använda den.
Problemet är att jag inte kan komma vidare än Windows starten. Kan inte starta Windows 10 korrekt. Får detta meddelande om C\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt. Samt att jag inte kan Automatiskt reparera datorn.
Citera
2016-08-16, 10:55
  #4311
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Det uppstod genom att den laddade ner en uppdatering och började automatisk att uppdatera utan min tillåtelse. Sedan i fredags måste jag återställa datorn om jag vill använda den.
Problemet är att jag inte kan komma vidare än Windows starten. Kan inte starta Windows 10 korrekt. Får detta meddelande om C\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt. Samt att jag inte kan Automatiskt reparera datorn.
Tyvärr så blir det nog att återgå till Windows 8.1.
Citera
2016-08-16, 10:56
  #4312
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Det uppstod genom att den laddade ner en uppdatering och började automatisk att uppdatera utan min tillåtelse. Sedan i fredags måste jag återställa datorn om jag vill använda den.
Problemet är att jag inte kan komma vidare än Windows starten. Kan inte starta Windows 10 korrekt. Får detta meddelande om C\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt. Samt att jag inte kan Automatiskt reparera datorn.

Mitt tips är att du laddar hem Windows 10 och lägger detta på en media, te.x DVD eller USB.

Utför en ren och ny installation och därefter uppgraderar Windows 10 med det senaste versionen.
Installerar sedan fräscha drivrutiner och patchar.
Citera
2016-08-16, 11:10
  #4313
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lite intressant med tanke på nya uppgraderingen.

Rapporter om datorer som fryser, eller hänger sig, har kommit in efter att uppdateringen installerats.

http://bit.ly/2bjO7m8
Citera
2016-08-16, 11:18
  #4314
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lite intressant med tanke på nya uppgraderingen.

Rapporter om datorer som fryser, eller hänger sig, har kommit in efter att uppdateringen installerats.

http://bit.ly/2bjO7m8

Hmmm, kam prova detta som sista försök. Jag kan inte ens kom in i Windows.
Citera
2016-08-16, 11:28
  #4315
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Hmmm, kam prova detta som sista försök. Jag kan inte ens kom in i Windows.

Har du DVD-enhet på datorn? Lättast är detta då du startar upp med en installationsskiva.
Citera
2016-08-16, 11:47
  #4316
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du DVD-enhet på datorn? Lättast är detta då du startar upp med en installationsskiva.
Har ingen optisk enhet
Citera
2016-08-16, 11:51
  #4317
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Har ingen optisk enhet

Då har du möjligheter med ett USB-minne. Men du kanske känner någon som har en extern optisk enhet?
Citera
2016-08-16, 11:54
  #4318
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Då har du möjligheter med ett USB-minne. Men du kanske känner någon som har en extern optisk enhet?
Det är som sagt största sannolikhet att jag går tillbaka till 8.1. En kompis kan ha USB-minne. Vad göra då?
Citera
2016-08-16, 13:23
  #4319
Medlem
Enydrions avatar
Har en annan dator som inte är uppdaterad på nån dryg månad, och den har bara mobilt bredband, nu sitter jag vid obegränsat bredband, och undrar om jag kan ladda ner uppdateringar till en hårddisk här på nåt sätt och sen ta med filerna till andra datorn och då uppdatera den utan att ta en massa gig på mobila bredbandet?
Citera
2016-08-16, 13:27
  #4320
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Då har du möjligheter med ett USB-minne. Men du kanske känner någon som har en extern optisk enhet?
Jag har gått tillbaka till Windows 8.1 pga stora problem med drivrutinerna. I'll be back!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback