Citat:
Ursprungligen postat av
Ikines
Har läst väldigt mycket negativt just om Malta. Av den anledningen så väljer jag bort det och frågar om England. Sen så tror jag det var minst 25 år sen du var på en sån resa. Mycket har nog hunnit ändras. Läst på andra sidor att blir man påkommen blir man hemskickad.
Jag är inte ett dugg orolig över att min dotter ska supa eller något annat.
Tror det är stor skilland på att åka till England och Malta. Malta kan jämföras med när unga tjejer åker till Grekland för att festa men så tror jag inte det är med själva ö-riket England. Men jag vill höra av andra som kanske har skickat sitt barn dit.
1) Jag bodde i England när jag gick på universitet.
2) Du kanske tänker att hon åker till en lugn småstad där ingenting händer? Jag gick på universitet i en sån stad. Hela poängen med det är barrundorna och lekfarbrorn där tar dig på din första barrunda.
3) Där är det helt okay att tala öppet om att dricka och knarka alla gör det om de är unga. Det finns en väldigt tolerant attityd mot det även i småstäder.
4) Om din dotter inte bestämmer sig för att bara umgås med sin värdfamilj och inte gå på events kommer hon att umgås med ungdomar som super och knarkar.