Citat:
Ursprungligen postat av
Ikines
Just på Malta ska det förekomma sådant du beskriver men man har skärpt till det. Så fort man blir påkommen blir man hemskickad och resan betalas av föräldrar.
tänkte också på att värdfamilj är ett bättre alternativ men jag undrar om det bor en snuskgubbe där?
1) Jag var på Malta. Du blir inte påkommen för att det är ingen som har koll.
2) De flesta eventen är inte hostade. På kvälls-eventen blir du bara lämnad nånstans och du kan göra vad du vill. Det var längesen jag var där men jag tror inte det har ändrats speciellt mycket.
3) På kvällen kan du gå på bio, på karaoke-bar, eller på disco. Eller bara hitta något annat att göra på egen hand.
4) Folk är ganska religiösa så du råkar inte ut för några snuskgubbar. Det största klagomålet är maten i värdfamiljen.
5) Du får kommunicera med värdfamiljen innan så du får byta värdfamilj om du inte gillar dem.
6) De flesta familjerna pratar maltesiska så du kommer inte att lära dig engelska av det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ikines
Alla uppfostrar sina barn på olika sätt. Vad festande och knullande fick övertag i tråden. Hade tänkt mig höra mer om det var lärorikt och om det är en bra investering.
Skicka inte du din dotter på en språkresa, gör inte det. Men komme du kunna sätta stopp när hon en dag ska resa till Grekland och festa och knulla? Eller när hon går på hemmafester varje helg och super och knullar?
1) Nej det är inte lärorikt och ingen vidare investering.
2) Ditt barn riskerar att hamna i sällskap med lantisar från Småland som till varje pris vill dricka och ha sex.