Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 18:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
CNN hade inte skrivit ut någon FAKE NEWS. Det var vad Trump sa men var inte sant.

Så hur tror du han tog det när han fick reda på att han stått och gjort bort sig?

Inför hela världen!
CNN är fake news och har skrivit spaltmeter fake news. Bland annat om golden showers. Bara för att de försvarar sig på ett oerhört genomskinligt sätt, betyder det inte att de skrev sanningen. Istället spred de en fake news. De har för övrigt redan förlorat matchen och bidragit till att Trump numera är immun mot medial kritik. Allt kan numera svepas bort med en fake news kommentar. Bra jobbat där. Nol förtroende. Jag ser en konkurs inom de närmsta åren.
2017-01-12, 18:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Läge att öppna betongfabrik i USA nu när muren äntligen ska byggas.

Det har hittills varit mycket snack men ingen verkstad.
Han har finansierat den. Bygget sätter igång när han väl tillträtt som president. Du vet att han inte blivit president än, va?
2017-01-12, 18:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
CNN ville svara på Trumps lögner om dem.
Vilka lögner?

Vad har CNN skrivit om golden showergate som är sant? Kan du citera?
2017-01-12, 18:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Att ställa frågor om obekräftade rykten är väl utmärkt då president elect får en stor chans att kabla ut detta för världen?

Och alla kan få den informationen.

Eller menar du att obekräftade rykten inte ska dementeras?

Ska de fråga president elect om detta under en presskonferens? Varför då?
Uppelver du att Trump inte dementerade de obekräftade ryktena under presskonferensen? Jag tror det kan bero på din språkkunskap. En stor del av konferensen ägnades åt att dementera dessa illvilliga rykten. Men du missade det alltså?
2017-01-12, 18:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Va?

Trump påstod att CNN kommit med FAKE NEWS och skrivit ut vad de falska anklagelserna handlade om vilket de inte gjort.

Så Trump ljög i presskonferensen, eller möjligen visste inte alls vad han talade om och spred då FAKE NEWS om CNN. Och självklart har CNN bemött detta. Men det visste du väl redan.
Kan du citera något som du upplever som sanning vad gäller CNNs rapporter kring golden showergate?
2017-01-12, 18:32
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kan du citera något som du upplever som sanning vad gäller CNNs rapporter kring golden showergate?

Citat:
Vad har CNN skrivit om golden showergate som är sant? Kan du citera?

Det är klart det är sant. Allt om Trumps fäbless för att ligga och runka insnärjd i nedpissade lakan är sant. Här behövs inga citat.

Kan du inte bevisa att det inte stämmer (och jag vill i samband med detta tillägga att jag ger mig själv absolut vetorätt när det gäller att avgöra vilka källor som är sanningsenliga och vilka som är ljugmedia i sammanhanget), så är Trumps inblandning i Pissgate alltså styrkt.

Så, motbevisa mig nu. Jag väntar. Fram med bevisen.
2017-01-12, 18:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag har sett pressträffen. Det vore mycket enkelt för dig att specifikt peka på vilka frågor som var oseriösa (finns transkrips på nätet om minnet sviker dig). Sen kan vi tillsammans diskutera de specifika frågorna. Ingen bryr sig om vad du tolkar att pressträffen "handlade om", vi vill ha specifika frågor.

Här har du hela skiten:

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38536671

QUESTION: ... make clear whether during your visits to either Moscow or St. Petersburg, you engaged in conduct that you now regret and that a reasonable...

(CROSSTALK)

QUESTION: Would a reasonable observer say that you are potentially vulnerable to blackmail by Russia or by its intelligence agencies?

QUESTION: ... how you plan to disentangle yourself from your business. But first, I have to follow-up on some of these Russian remarks.

Based on your comments here today, do you believe the hacking was justified? Does Russia have any leverage over you, financial or otherwise? And if not, will you release your tax returns to prove it?

QUESTION: (inaudible) do you believe the hacking was justified? And will you release your tax returns to prove what you're saying about no deals in Russia?

QUESTION: ... a quick follow-up on -- on Russia, sir.

QUESTION: Since you're attacking us, can you give us a question? Mr. President-elect --

TRUMP: Go ahead.

QUESTION: Mr. President-elect, since you are attacking our news organization...

TRUMP: Not you.

QUESTION: Can you give us a chance?

TRUMP: Your organization is terrible.

QUESTION: You are attacking our news organization, can you give us a chance to ask a question, sir? Sir, can you...

TRUMP: Quiet.

QUESTION: Mr. President-elect, can you say...

TRUMP: He's asking a question, don't be rude. Don't be rude.

QUESTION: Can you give us a question since you're attacking us? Can you give us a question?

TRUMP: Don't be rude. No, I'm not going to give you a question. I'm not going to give you a question.

QUESTION: Can you state...

TRUMP: You are fake news. Go ahead.

QUESTION: Thank you. Thank you.

As far as we understand it, the intelligence community are still looking at these allegations, this false news, as you describe it. If they come back with any kind of conclusion that any of it stands up, that any of it is true, will you consider your position...
2017-01-12, 18:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så du menar att allt som sades om Clinton var sant även att hon var besatt av demoner och därmed luktade svavel, mördade människor, hade så pass skadliga mejl som hade läkt att det var värre än watergate skandalen osv, men allt som sades om Trump var falskt? (Frågar bara för att få ett förtydligande)
Menar du att infowars.com är en nyhetskanal?
2017-01-12, 18:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar som Bengazi "Skandalen" som gick igenom förhör så många gånger att folk aktivt slutade bry sig eller för den delen att Clintons mejl skulle vara värre än Watergate skandalen eller varför inte Pizzagate?

Menar du att det inte spreds lögner om Clinton utan att det är endast falska nyheter om Tv och tidningsformen av nyhetsmedia skriver/pratar om det?
Det var Trumps åsikt. Menar du att Trump är en nyhetskanal?

Pizzagate var det väl bara infowars.com som tog upp. Ser du Alex Jones som en nyhetskälla är det illa ställt med dig.
2017-01-12, 18:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det var Trumps åsikt. Menar du att Trump är en nyhetskanal?

Pizzagate var det väl bara infowars.com som tog upp. Ser du Alex Jones som en nyhetskälla är det illa ställt med dig.

Pizzagate kom från fler håll än infowars samt påstods ursprungligen komma från Wikileaks vilket är varför den konspirationsteorin fortfarande existerar
2017-01-12, 18:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det var så att de flesta röstade på Clinton. Så var det!

Själv så ser jag det farliga att tilltro en källa enbart utifrån att de haft fel eller rätt någon gång.
Hur bedömer du källors trovärdighet? Personligen tycker jag källkritik är viktigt. Opinionsundersöknigar är uppenbarligen inte pålitliga när de kommer från liberal media. Hur kommer det sig att du litar på dem? För att de bekräftar dina fantasier eller har du andra skäl till att tro på opinionsundersöknigar från källor som haft fel i sina opinionsundersökningar vad gäller allt från Brexit till Trump?

Själv tycker jag det är ganska farligt för samhället att sätta tilltro till dessa typer av källor. Men, de fick sannolikt ett stort antal Hillarysupportrar att stanna hemma på valdagen, eftersom det var 98% säkert att Hillary skulle vinna. Så fortsätt du att tro på amsagor, skrock och fake news.
2017-01-12, 18:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Menar du att infowars.com är en nyhetskanal?

Menar du att fejkade nyheter endast kommer från nyhetsmedia och inte från sidor som fabricerar historier?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in