Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 16:28
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Vadå inte spelar någon roll? Vad menar du med det?

Okej, du förstår uppenbart inte valsystem så läst LÅNGSAMT nu - i USA vinner den president som vinner mest elektorsröster (och Trump vann med större marginal än någon president på länge, sedan Bill Clintons första val tror jag eller möjligen tom Reagan).

Fattar ännu inte? Läs då igen, och funkar inte det så fortsätt läs - kom igen, du kan klara det!
2017-01-12, 16:29
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Men hur trovärdig är en källa som visat sig ha fullständigt fel tidigare?
Det samma gällde ju brexit.

Bara för att det är en källa måste den ju inte vara sann, eller hur?
Opinionsundersökningar är ett jäkla mög, inte minst för att man inte vet vilka som tillfrågats.

Jag kan naturligtvis inte ta ansvar för vilken tillförlitlighet enskilda Flashbackare tillskriver de källor som finns tillgängliga i sammanhanget.

Källor efterfrågades, jag länkade till de jag hittade som svar på en direkt fråga, och om du eller någon annan hittar källor som motsäger dessa tar jag gärna del av dem.
2017-01-12, 16:29
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Hur fan kunde du värdera källorna så fort när du inte ens visste att de fanns för två sekunder sen?

Beroende på vad just dessa källor presenterade just innan valet när man sa att chansen att Clintion skulle vinna var 98 %.

Hur gick valet nu igen?
2017-01-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Okej, du förstår uppenbart inte valsystem så läst LÅNGSAMT nu - i USA vinner den president som vinner mest elektorsröster (och Trump vann med större marginal än någon president på länge, sedan Bill Clintons första val tror jag eller möjligen tom Reagan).

Fattar ännu inte? Läs då igen, och funkar inte det så fortsätt läs - kom igen, du kan klara det!

Men de flesta ville inte ha Trump som president så den rollen spelar det ju.
2017-01-12, 16:31
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var en kommentar om att han äter KFC med silverbestick det är du som överanalyserar min kommentar.

Möjligen, men bevisligen tyckte du att det var intressant nog att ta upp hur presidenten äter kykling i en politisk debatt.

Jag struntar faktiskt hur Clinton äter fast food tex (och gjorde det innan hon blev irrelevant för all politik också).
2017-01-12, 16:32
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Senatens minoritets ledare Chuck Schumer säger att han inte tänker rösta på Jeff Sessions som Donald Trumps AG:

Schumer opposes Sessions for AG

http://edition.cnn.com/2017/01/12/politics/schumer-opposes-sessions-for-ag/

Sen. Joe Manchin (D) säger att han tänker rösta på Sessions:

Sen. Manchin Says He'll Vote To Confirm Jeff Sessions as AG

https://www.youtube.com/watch?v=VAnRH1teGWw

Jeff Sessions kommer att bli AG.

Ted Cruz utfrågning av Sessions är ju klassisk vid det här laget:

Ted Cruz crushes Al Franken and Democrats at Senate hearing

https://www.youtube.com/watch?v=0p-8MLGHh7g

Man måste ju gilla Lyin' Ted ibland.

Tänk att Ted Cruz ens vågar ha en åsikt om något efter 2016...
2017-01-12, 16:32
Medlem
Citat:
Beroende på vad just dessa källor presenterade just innan valet när man sa att chansen att Clintion skulle vinna var 98 %.

Hur gick valet nu igen?

Det var så att de flesta röstade på Clinton. Så var det!

Själv så ser jag det farliga att tilltro en källa enbart utifrån att de haft fel eller rätt någon gång.
2017-01-12, 16:33
Medlem
Citat:
Möjligen, men bevisligen tyckte du att det var intressant nog att ta upp hur presidenten äter kykling i en politisk debatt.

Jag struntar faktiskt hur Clinton äter fast food tex (och gjorde det innan hon blev irrelevant för all politik också).

Trump pratar ju själv om att han har en fobi för bakterier?
2017-01-12, 16:33
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Men de flesta ville inte ha Trump som president så den rollen spelar det ju.

Nej det spelar NOLL roll för det är antalet elektorsröster som avgör vem som blir president.

Hur kan du inte fatta detta?????
2017-01-12, 16:34
Medlem
Citat:

Om du tror att du kan utbilda idioterna om hur elector systemet fungerar så tror du fel.

Vi kan göra ett försök : eftersom Alaska har färre personer än California - så får Alaska fiktiva electorröster.
2017-01-12, 16:34
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag kan naturligtvis inte ta ansvar för vilken tillförlitlighet enskilda Flashbackare tillskriver de källor som finns tillgängliga i sammanhanget.

Källor efterfrågades, jag länkade till de jag hittade som svar på en direkt fråga, och om du eller någon annan hittar källor som motsäger dessa tar jag gärna del av dem.

Valresultatet? Duger det som källa?
2017-01-12, 16:35
Medlem
Citat:
Nej det spelar NOLL roll för det är antalet elektorsröster som avgör vem som blir president.

Hur kan du inte fatta detta?????

De flesta röstade på Clinton och färre på Trump.

Varför måste du så fort du får ta del av denna fakta tala om att Trump är president elect? Är du verkligen på den nivån att du vill diskutera vem som blev vald? Är inte det rätt utagerat vid detta laget? Varför vill du diskutera detta för? Vad är meningen för dig att diskutera VEM som blev vald? Är inte det rätt klart för dig nu att fler röstade på Clinton?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in