2017-01-12, 12:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu är det inte riktat mot mig det svaret men jag tycker vi alltmer hamnar i en svår linje mellan vad som är politik och inte beträffande vad klubbarna gör.
På samma sätt som det är svårt att bedöma klubbars CSR-arbeten etc ty där fyller man en funktion som samhället missat. Viktigt och hedervärt men är det verkligen klubbarnas sak? Vad händer om klubben sedan slutar?
Var går gränsen för vad som är politik förresten, arenor och mark etc för sådant är stora politiska frågor i dom flesta kommuner och har absolut med allsvenskan att göra så vad som inte ska eller ska diskuteras blir som sagt en svår linje att dra.

Östersunds teatergrejer etc är givetvis saker man kan skoja om men det har gett dom uppmärksamhet och det har tveklöst inte skadat dom. Dessutom blir det humor när man i artiklar och klipp ska se Tom P och Pizzan dansa stepp eller nåt kommande år.

I teorin kan naturligtvis allt vara politik om man ska dra det riktigt långt. Men i fallet ÖFK så är det uppenbart att det handlar om politiska inslag. HBTQ-vurmande är politik och Maxida Märak är en politisk aktivist. Jag tycker att svenska klubbar borde hålla sig borta från uppenbart politiska aktiviteter, utnämningar och engagemang och på det området ser jag framförallt AIK som en förebild.
Citera
2017-01-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
I teorin kan naturligtvis allt vara politik om man ska dra det riktigt långt. Men i fallet ÖFK så är det uppenbart att det handlar om politiska inslag. HBTQ-vurmande är politik och Maxida Märak är en politisk aktivist. Jag tycker att svenska klubbar borde hålla sig borta från uppenbart politiska aktiviteter, utnämningar och engagemang och på det området ser jag framförallt AIK som en förebild.
Jag gillar inte heller politik, men kan du inte vara lite konservativ? Att fler klubbar engagerar sig för jämställdhet är väl bara positivt ? Jag förstår inte vad alla har emot konceptet
Citera
2017-01-12, 13:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det är väl upp till deras medlemmar att bestämma själva i föreningsdemokratisk anda.
Citera
2017-01-12, 13:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag gillar inte heller politik, men kan du inte vara lite konservativ? Att fler klubbar engagerar sig för jämställdhet är väl bara positivt ? Jag förstår inte vad alla har emot konceptet

Lite konservativ? Jag kan vara mycket konservativ och av den anledningen så anser jag inte att svenska fotbollsklubbar ska arbeta för att skapa en bättre värld för sexuella minoriteter. Vad fan betyder jämställdhet förresten? Du får hemskt gärna förklara det för jag vet ärligt talat inte längre.
Citera
2017-01-12, 13:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är väl upp till deras medlemmar att bestämma själva i föreningsdemokratisk anda.

Det finns problem med föreningsdemokrati och det borde du känna till med tanke på att diverse feminister, med noll intresse för fotboll, försökte kuppa fram ett damlag inom MFF för inte alls längesedan. Du vet vad jag syftar på.
Citera
2017-01-12, 13:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Gick inte AIK i pride iaf förr? Visst att det var ett j-a liv om det men ändå.
Citera
2017-01-12, 13:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Gick inte AIK i pride iaf förr? Visst att det var ett j-a liv om det men ändå.

Det har man i så fall lagt ner. Och vad gäller Pride-paraden så hoppas jag att alla här, även ÖFK:s fans, begriper att den utgör ett politiskt spektakel.
Citera
2017-01-12, 13:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Det finns problem med föreningsdemokrati och det borde du känna till med tanke på att diverse feminister, med noll intresse för fotboll, försökte kuppa fram ett damlag inom MFF för inte alls längesedan. Du vet vad jag syftar på.

Det jag mycket väl, men det finns också ett hyckleri i frågan. Man gillar föreningsdemokrati ibland och ibland inte. Tycker man det är viktigt med föreningsdemokrati så får man också ta det negativa, att beslut går emot vad man själv gillar. Det har inte alla det så lätt med.
Citera
2017-01-12, 13:18
Medlem
Citat:
Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om så snälla håll käften.
Citera
2017-01-12, 13:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om så snälla håll käften.

Jo, det vet jag.
Citera
2017-01-12, 14:07
Medlem
Citat:
Jo, det vet jag.
Okej, utveckla hur detta försök till "kupp" skiljer sig från vad vi i vanliga fall kallar demokrati? Vad gäller "kuppmakarna" så lyckas de dölja sitt ointresse för fotboll väldigt bra men årskort, medlemskap, resor till bortamatcher och otaliga timmar av ideellt arbete är såklart bara ett sätt att infiltrera föreningen.

Lustigt hur du och han som är besatt av S.S vet allt om feministernas hemliga agendor och hur det egentligen går till i Malmö när vi som lever våra liv i Malmö och runt MFF är totalt ovetande.
Citera
2017-01-12, 14:11
Medlem
Citat:
Jo, det vet jag.

Det argumentet var ju talande Men allvarligt varför tar du inte den här debatten i politikdelen om du vill beklaga dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in