Måste tacka
Germanofil och
Carobnjak som tipsade mig om nätbutiken
Book Depository som verkar vara en guldgruva om man är på jakt efter engelska/internationella böcker. Blev följande fem böcker därifrån för egen del.
Selected Writings - Meister Eckhart, Penguin Classics.
The Portable Abraham Lincoln - Penguin Classics.
The Founding Fathers: A Very Short Introduction - R B Bernstein, Oxford University Press.
Russian Literature: A Very Short Introduction - Catriona Kelly, Oxford University Press.
Dune - Frank Herbert, Orion Publishing Co. Inbunden.
460 kr för alltihopa, fraktfritt.
Fortsätter samla på mig Penguin Classics. Tror jag har över 25 titlar av deras utgivning vid det här laget, samt ett par Modern Classics och ett par Hardback Classics. Mina inköp från dem har dock gått från skönlitteratur till att bli mer essäer och filosofiska, historiska arbeten.
De där korta introduktionsböckerna av OUP tycker jag också är härliga att samla på. Som alltid vill man köpa flera stycken men budgeten måste säga sitt också, därför blev det i slutändan just dessa två som såg extra intressanta ut.
Har egentligen svårt för sci-fi, men blev så förbaskat positivt överraskad av Bradburys
Fahrenheit 451 att jag är villig att gå utanför min bekvämlighetszon och planerar att börja läsa denna klassiker inom genren. Hoppas att den är bra!