2017-01-11, 15:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Bra att du tar upp hallucinationer.
Det brukar vara ett av kriterierna på psykos. Det andra är att man inte kan skilja på vad som är verkligt och fantasi.

Men psykoser kan drabba äldre, dementa, alkoholmissbrukare och hashpundare. så det är inte bara psykiskt sjuka som får psykoser.

Simon verkar inte ha drogat eller tagit någon medicin på ett felaktigt sätt.

För schizofrena finns ofta samsjuklighet så man kan ha flera diagnoser samtidigt. Så man kan ha tvångstankar, manier och depressioner om vartannat.
Sen gör medicinen att man blir fet eftersom aptiten ökar samtidigt som lusten till fysisk aktivitet minskar.

Simon verkar smal som en räka så om han är schizofren så har han inte medicinerats för det är min gissning.

Smal som en räka är han väl inte, tycker han ser rätt lufsig och lite lönnfet ut. Lite synd att moderator städade bort min och micros medicindiskussion. Det finns antipsykotiska mediciner som har som rätt vanlig biverkning att minska aptit och att den som tar dem kan bli lite rastlös.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-11 kl. 16:35.
Citera
2017-01-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Att märka ord är ju ett lågt värv men iaf; lite märkligt uttryckt av Sammens att 'det känns' som att rätt gm sitter. Illa hade det ju varit annars; 'ja det känns inte som att jag fått rätt gm häktad, men det kan ju vara han som är skyldig trots allt..'.
Självklart måste en åkl 'tro' på att den som hen begär häktad på sannolika skäl är skyldig/inblandad i brottet i fråga.
Varför 'vågar' inte S uttala sig med större övertygelse?

Precis vad jag tänkte när jag läste ordet "känns". Lite luddigt... som att de inte har bra bevis utan går på känn?
Citera
2017-01-11, 16:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Precis vad jag tänkte när jag läste ordet "känns". Lite luddigt... som att de inte har bra bevis utan går på känn?

Ovanligt för den yrkeskategorin att uttrycka sig så i dessa sammanhang ivart fall. Eller så är det att man försöker inrikta sig på motivbilden och det andra bara är transportsträcka varför man uttrycer sig hafsigt om detta?
Citera
2017-01-11, 18:36
Medlem
Mannen och kvinnan hittades döda under torsdagskvällen den 22 december, och 20-åringen greps på fredag eftermiddag. Ett tiotal patruller, helikopter, hundförare och polisens insatsstyrka sattes tidigt in i jakten på den misstänkte dubbelmördaren. Mycket tyder på att denne befunnit sig i skogsområdet i Råbo under flera timmar.

Klart han kan ha försökt gömma sig i stugan när han utfört dådet och poliser strömmar till? Tryckt ett tag och sedan rusat mot silja.
Citera
2017-01-11, 21:22
Medlem
Crustaceas avatar
Någon som vet om KL hade vapen?

Annars har jag en teori, kl e ute på sin tradionsenliga jakt innan jul (mest för att komma bort från julstressen)

När han senare under eftermiddagen är Påväg hem så ser V detta genom fönstret, ensam som hon är så frågar hon Kl om han vill komma in och äta mat med honom.

Kl tycker detta är en bra ide då hans fru ligger och sover då hon skall jobba sent (ngn som nämnde det har jag för mig).

De kanske drar ut på timmarna då de druckit kaffe/glögg kanske tagit ngn julsnaps. V inser att hon måste slå in julklappar och Kl sitter kvar och tjötar.

När Kl kom till stugan så ställde han (vad jag tror) hagelbössan innanför dörren, skotten sitter kvar i och det är endast säkringen som sitter i. Tyvärr vanligt att många slarvar med detta.

S e påväg hem och han har fått medicin mot sömnsvårigheter (zolpidem) denna skall man ENDAST ta strax innan man går och lägger sig

. Men S tycker man får ett gott rus av denna medicin, möjligt att han överdoserar denna oxå. Gör man på detta vis så är det mycket vanligt att man får hallucinationer, även att du kan ha en stor minneslucka dagen efter.

(Mycket lömska dessa mediciner om man ej använder de på rätt sätt, har själv tagit dem långt innan läggdags och detta har inte blivit bra)

S sitter lullig på bussen och får en briljant ide om att råna den ensamma tanten vid sjön (han har varit vid sjön och fiskat så han vet att hon bor själv)

Men när han knackar på/öppnar stugan så är KL där, han hittar på något med att han tappat minnet.

V ringer SOS ( vilket inte S räknat med och han vill inte ha dit ambulans eller polis då han är påverkad och inte vill bli inlagd på Psyk, han skall ju till Skottland)

I hallen där S står får han syn på Kl:s hagelbössa, han tar denna och osäkrar ( vet hur man hanterar vapen via sin pappa som jagar )
Siktar på V som har tel och pratar med SOS för att hon skall lägga på.

Kl ser inte detta då han sitter med ryggen mot hallen, V blir rädd och lämnar över luren till KL.
Kl börjar förklara för SOS hur S sagt att han tappat minnet etc.

Då flippar S och skjuter först V och då Kl hör detta börjar de slåss om vapnet varav ett skott går av i närheten av S hand varav han får några hagel i handen.

S lyckas på något sett övermanna Kl och skjuter oxå honom, avslutar med ett ansiktsskott (var tydligen mycket svårt att identifiera Kl)

S springer till den andra stugan för att lägga om sitt sår, men det går dock inte så bra då han är stressad. Tar med sig hagelbössan och springer till skogs innan polis kommer.

Just därför som polisen är så nojig med skottlinjer och att alla ska hålla sig undan.

Ang hagelbössan så finns det halvautomater som lagligt får ha tre skott i sig, olagligt så kan man plocka bort denna spärr relativt enkelt på vissa skitmärken.

Detta är en av många teorier som sagt och det är en av mina.
Denna bygger iofs på om Kl har tillgång till vapen och varit ute för att jaga

😊
Citera
2017-01-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea

Annars har jag en teori, kl e ute på sin tradionsenliga jakt innan jul (mest för att komma bort från julstressen)

När han senare under eftermiddagen är Påväg hem så ser V detta genom fönstret, ensam som hon är så frågar hon Kl om han vill komma in och äta mat med honom.

Kl tycker detta är en bra ide då hans fru ligger och sover då hon skall jobba sent (ngn som nämnde det har jag för mig).

De kanske drar ut på timmarna då de druckit kaffe/glögg kanske tagit ngn julsnaps. V inser att hon måste slå in julklappar och Kl sitter kvar och tjötar.

När Kl kom till stugan så ställde han (vad jag tror) hagelbössan innanför dörren, skotten sitter kvar i och det är endast säkringen som sitter i. Tyvärr vanligt att många slarvar med detta.

S e påväg hem och han har fått medicin mot sömnsvårigheter (zolpidem) denna skall man ENDAST ta strax innan man går och lägger sig

. Men S tycker man får ett gott rus av denna medicin, möjligt att han överdoserar denna oxå. Gör man på detta vis så är det mycket vanligt att man får hallucinationer, även att du kan ha en stor minneslucka dagen efter.

(Mycket lömska dessa mediciner om man ej använder de på rätt sätt, har själv tagit dem långt innan läggdags och detta har inte blivit bra)

S sitter lullig på bussen och får en briljant ide om att råna den ensamma tanten vid sjön (han har varit vid sjön och fiskat så han vet att hon bor själv)

Men när han knackar på/öppnar stugan så är KL där, han hittar på något med att han tappat minnet.

V ringer SOS ( vilket inte S räknat med och han vill inte ha dit ambulans eller polis då han är påverkad och inte vill bli inlagd på Psyk, han skall ju till Skottland)

I hallen där S står får han syn på Kl:s hagelbössa, han tar denna och osäkrar ( vet hur man hanterar vapen via sin pappa som jagar )

Kl ser inte detta då han sitter med ryggen mot hallen, V blir rädd och lämnar över luren till KL.

Då flippar S och skjuter först V och då Kl hör detta börjar de slåss om vapnet varav ett skott går av i närheten av S hand varav han får några hagel i handen.

S lyckas på något sett övermanna Kl och skjuter oxå honom, avslutar med ett ansiktsskott (var tydligen mycket svårt att identifiera Kl)

S springer till den andra stugan för att lägga om sitt sår, men det går dock inte så bra då han är stressad. Tar med sig hagelbössan och springer till skogs innan polis kommer.

Just därför som polisen är så nojig med skottlinjer och att alla ska hålla sig undan.

Ang hagelbössan så finns det halvautomater som lagligt får ha tre skott i sig, olagligt så kan man plocka bort denna spärr relativt enkelt på vissa skitmärken.

😊

Har ej hört något om KLs fru i utredningskedet så leta gärna fram information om de?
Citera
2017-01-11, 21:33
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea

😊

Shit!!! Detta var det bästa och mest genomtänkta inlägg i detta ämne.
Är benägen att hålla med dig i allt, du har slagit huvudet på spiken som man säger!
Citera
2017-01-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Shit!!! Detta var det bästa och mest genomtänkta inlägg i detta ämne.
Är benägen att hålla med dig i allt, du har slagit huvudet på spiken som man säger!

Alltså har ni ens varit med från första början i tråden? De har inte ens varit på tanken att ett skjutvapen har använts?

Ett stickvapen är nämnt tidigt i utredningen, och KLs fru har inte ens nämns i tidningarna så hon kan ej har varit i närheten vid just detta tilfället, riktigt luddig teori för övrigt håller inte med alls!
Citera
2017-01-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trodeialf
Mannen och kvinnan hittades döda under torsdagskvällen den 22 december, och 20-åringen greps på fredag eftermiddag. Ett tiotal patruller, helikopter, hundförare och polisens insatsstyrka sattes tidigt in i jakten på den misstänkte dubbelmördaren. Mycket tyder på att denne befunnit sig i skogsområdet i Råbo under flera timmar.

Klart han kan ha försökt gömma sig i stugan när han utfört dådet och poliser strömmar till? Tryckt ett tag och sedan rusat mot silja.

Han kanske sprang o gömde sig i stugan just efter dådet och när han hör sirener och ser blåljus springer han rakt ut i skogen under tiden polisen evakuera boende? Men de förklarar inte vart han befann sig resten av tiden? Satt han på en stubbe i 6 timmar tills de skulle bli morgon igen?
Citera
2017-01-11, 21:48
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Alltså har ni ens varit med från första början i tråden? De har inte ens varit på tanken att ett skjutvapen har använts?

Ett stickvapen är nämnt tidigt i utredningen, och KLs fru har inte ens nämns i tidningarna så hon kan ej har varit i närheten vid just detta tilfället, riktigt luddig teori för övrigt håller inte med alls!

Fast det verkar som om snutarna var rädda för GM eftersom dom varnar grannarna på detta vis.
Tror oxå på vapenteorin..
Citera
2017-01-11, 21:51
Medlem
Frun till KL jobbade den aktuella kvällen. Aldrig att åklagare hade sagt att inga skjutvapen har används om det vore så...
Citera
2017-01-11, 21:55
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie

Ang det första (fetade) så läste jag i ngn tidning att åklagaren var förtegen om mordvapen.

Ang det andra (fetade så var det någon i tråden som skrev att Kl:s fru jobbade kväll ev natt.

Jag kräver inte att du skall hålla med mig heller 😉

Skall se om jag kan hitta något inatt (beror på hur mycket jobb det bli)
Har någon annan vänlig själ svar på det fetade får ni gärna fylla på med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in