2017-03-14, 22:18
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan jag inte minnas att jag skrev. Jag minns dock att jag har spekulerat i att SP var i Råbo för att begå inbrott, mötte mördaren och skadades av denne. Han vill inte avslöja att han planerade, eller begick, inbrott. Därför ljuger han.

Det enda av vikt du egentligen säger är att du (eller man) ingenting vet, vad har du då för intresse att diskutera det hela?att spekulera kring skuld etc. ? Tycker du inte att det är besvärande att MGM kan placeras ett par100 m från mordplatsen, och Råbo ett ställe som knappt finns utsatt på kartan.

Men du tror likt torpet att MGM träffade någon gammal kåkfarare, fiskare etc. en tredje man helt enkelt.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-03-14 kl. 22:34.
Citera
2017-03-14, 22:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det enda av vikt du egentligen säger är att du ingenting vet, vad har du då för intresse att diskutera
det hela?att spekulera kring skuld etc. ?
Jag vet inte mer än någon annan. Varför diskuterar du och andra? Så länge okunskapen om vad som hände finns finns det utrymme för spekulation och diskussion.
Citera
2017-03-14, 22:40
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Jag vet inte mer än någon annan. Varför diskuterar du och andra? Så länge okunskapen om vad som hände finns finns det utrymme för spekulation och diskussion.

Jag spekulerar bara och tror vissa saker, men du verkar ju vara av den åsikten att det inte finns någon anledning att spekulera eftersom kunskapskriteriet inte är uppfyllt, samtidigt som du tror på allting och ingenting. Du är mycket motsägelsefull.

om sp blev knivskuren i Hudiksvall borde man inte då funnit spår av hans blod på bussen,
i taxin?

Ge mig ett scenario som du anser vara plausibelt, från Hudiksvall till Råbo

snälla säg mig hur allt har gått till, för du verkar ju sitta inne på mycket
funderingar.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-03-14 kl. 22:45.
Citera
2017-03-14, 22:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag spekulerar bara och tror vissa saker, men du verkar ju vara av den åsikten att det inte finns någon anledning att spekulera eftersom kunskapskriteriet inte är uppfyllt, samtidigt som du tror på allting och ingenting. Du är mycket motsägelsefull.
Varför påstår folk att jag säger, tänker och har åsikter istället för att läsa vad jag skriver?
Nu såg jag ditt tillägg.
Citat:
om sp blev knivskuren i Hudiksvall borde man inte då funnit spår av hans blod på bussen,
i taxin?

Ge mig ett scenario som du anser vara plausibelt, från Hudiksvall till Råbo
SP åkte till Råbo i avsikt att begå inbrott, mötte mördaren och blev knivskuren.
Citera
2017-03-14, 22:48
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag tror också att SP är skyldig, men det är fel att som KomissarieBeck påstå att han är skyldig och överbevisad när han inte har konfronterats med bevisen och givits chans att förklara sig.
Nej, KomissarieBeck skrev att han inte vet vilka bevis som Simon har blivit presenterad, inte att Simon inte har blivit presenterad några bevis alls. Låt säga att förhörsledaren förklarar för Simon att man har hittat hans blod på mordplatsen samt på offren, och mobildata placerar honom i området vid tidpunkten, men Simon vidhåller att han aldrig befunnit sig i stugan varken under mordkvällen eller tidigare utan hela tiden varit i centrala hudiksvall - då är Simon överbevisad på den punkten. Man har med teknisk bevisning möjlighet att placera honom i stugan.
Citera
2017-03-14, 22:54
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Varför påstår folk att jag säger, tänker och har åsikter istället för att läsa vad jag skriver?

för att det finns ett icke-verbalt budskap i allt som skrivs och undertexten till dina formuleringar stavas arrogans.

Eftersom du inte tycks tro att MGM är rätt man, skulle jag gärna se att du utvecklade en alternativ
teori på egen hand istället för att leka semantiska ordlekar.
Citera
2017-03-14, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
för att det finns ett icke-verbalt budskap i allt som skrivs och undertexten till dina formuleringar stavas arrogans.

Eftersom du inte tycks tro att MGM är rätt man, skulle jag gärna se att du utvecklade en alternativ
teori på egen hand istället för att leka semantiska ordlekar.
Det vore bra om du läste tråden, åtminstone kvällens inlägg.
Citat:
Det spelar ingen roll vad du och alla andra tror, man är inte överbevisad förrän man har konfronterats med bevisen och inte har någon förklaring.

Jag tror också att SP är skyldig, men det är fel att som KomissarieBeck påstå att han är skyldig och överbevisad när han inte har konfronterats med bevisen och givits chans att förklara sig.
Citera
2017-03-14, 23:01
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
[quote=Quarrel|60164373

SP åkte till Råbo i avsikt att begå inbrott, mötte mördaren och blev knivskuren.[/QUOTE]

Okej, då vet jag vart du står i skuldfrågan.

Det är så många olika bud quarell och så mycket relativiserande från din sida att man omöjligt
kan hålla reda på allt du säger.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-03-14 kl. 23:04.
Citera
2017-03-14, 23:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej, KomissarieBeck skrev att han inte vet vilka bevis som Simon har blivit presenterad, inte att Simon inte har blivit presenterad några bevis alls. Låt säga att förhörsledaren förklarar för Simon att man har hittat hans blod på mordplatsen samt på offren, och mobildata placerar honom i området vid tidpunkten, men Simon vidhåller att han aldrig befunnit sig i stugan varken under mordkvällen eller tidigare utan hela tiden varit i centrala hudiksvall - då är Simon överbevisad på den punkten. Man har med teknisk bevisning möjlighet att placera honom i stugan.
Då vet inte KommisarieBeck om SP har blivit överbevisad, eftersom hen inte vet om SP har konfronterats med bevisen och givits chans att förklara sig.
Citera
2017-03-14, 23:09
Medlem
5549s avatar
Citat:
Då vet inte KommisarieBeck om SP har blivit överbevisad, eftersom hen inte vet om SP har konfronterats med bevisen och givits chans att förklara sig.
Fast, KommisarieBeck delger oss den information han har fått från någon med insyn. "Simon fortsätter neka men är med hjälp av tekniska bevis överbevisad och kan kopplas till mordplatsen." En sådan information skulle kunna delges vidare i tråden såhär: "Jag har hört att Simon är överbevisad. Ska tillägga att jag inte vet vilka bevis han fått ta del av." Håller du inte med?
Citera
2017-03-14, 23:45
Moderator
KomissarieBecks avatar
För att vi nu skall komma vidare i tråden så kan vi kanske enas om detta:

Jag hävdar mot bakgrund av källa att S.P Är överbevisad och skyldig som synden tro mig.

Källan är enligt min uppfattning högst trovärdig och jag har inga som helst tvivel på den punkten.

Jag vet inte exakt vilka bevis som S.P har konfronterats med.
Det är möjligt att åklagaren håller inne på en del information men likväl anses S.P överbevisad.

Jag tvingar absolut ingen att tro på det jag säger. Det är helt och hållet upp till vem som helst av Er att anse uppgiften korrekt eller inte.

För att alla väl skall vara införstådda så anser inte QUARELL att den uppgiften är korrekt.
Det har vi nog alla förstått efter en dags tjafsande.

Kan vi nu äntligen gå vidare i tråden.

Jag kan nog tycka att vi faktiskt vet ganska lite om denna S.P
Såvitt jag känner till så var/är S.P en hel del för sig själv och ägnar sig bl.a åt dataspel.

Han åkte ofta buss in till Hudiksvall där han bl.a varit på biobesök.

Han verkar fått bekymmer med skolan på slutet och var arbetslös.

Han har varit i kontakt med psykvården. Helt eller delvis beroende på att han haft funderingar på hur enkelt det skulle vara att ha ihjäl en människa.

Han verkar haft en ganska begränsad umgängeskrets.

Det verkar inte som han har haft någon flickvän i vart fall inte på den senaste tiden.

Jag betvivlar inte för en sekund att det har slagit runt rejält i skallen på S.P om man är kapabel att utföra ett dubbelmord.

Någonstans så känns det dock som att det måste finnas mycket mer än så här om denna killen.
Nu har jag säkert missat ett och annat väsentligt om S.P men det kanske vore av intresse och få en lite klarare bild om vem denna personen är.

Skall vi försöka köra vidare härifrån?

Mvh// Beck
Citera
2017-03-15, 08:18
Medlem
[

Försökt hängt me här i tråden... Men senste ja hörde så hävdade simon att han blev nedslagen i Hudik centrum av några och sen inte minns något. Har han ändrat sin story efter det? Fan inte sett ett skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in