2017-01-11, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Nej jag är också lite tveksam till var KL befann sig initialt. Kan inte dra mig till minnes att jag har läst det någonstans.

Jag har inte läst någon uppgift över huvud taget om varför KL ens befann sig i VN:s hus, men jag kanske har missat någon sådan uppgift?
Citera
2017-01-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Ja, det är ju inte så att var och varannan bipolär får psykoser, men det händer.
Att höra röster är ju en form av hallucination och det är inte heller jättevanligt, men det sker hos en del. Det finns även dom som har visuella hallucinationer. Det kan ju också vara så att dessa människor har en samsjuklighet och egentligen flera diagnoser, det är inte helt ovanligt vid bipolär sjukdom.
Tvångstankar har, precis som jag skrivit tidigare, ingenting med bipolär sjukdom att göra. Däremot är det vanligt inom det autistiska spektrat.

Bra att du tar upp hallucinationer.
Det brukar vara ett av kriterierna på psykos. Det andra är att man inte kan skilja på vad som är verkligt och fantasi.

Men psykoser kan drabba äldre, dementa, alkoholmissbrukare och hashpundare. så det är inte bara psykiskt sjuka som får psykoser.

Simon verkar inte ha drogat eller tagit någon medicin på ett felaktigt sätt.

För schizofrena finns ofta samsjuklighet så man kan ha flera diagnoser samtidigt. Så man kan ha tvångstankar, manier och depressioner om vartannat.
Sen gör medicinen att man blir fet eftersom aptiten ökar samtidigt som lusten till fysisk aktivitet minskar.

Simon verkar smal som en räka så om han är schizofren så har han inte medicinerats för det är min gissning.
Citera
2017-01-11, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Nej jag är också lite tveksam till var KL befann sig initialt. Kan inte dra mig till minnes att jag har läst det någonstans.

Har läst båda varianterna, dels att han gick över till grannen för att
det skulle ha varit stökigt, dels att han skulle ha varit på plats från början.

Däremot har det såvitt jag minns inte stått i någon tidning vem
som skulle ha sagt varken det ena eller andra.
Citera
2017-01-11, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har läst båda varianterna, dels att han gick över till grannen för att
det skulle ha varit stökigt, dels att han skulle ha varit på plats från början.

Däremot har det såvitt jag minns inte stått i någon tidning vem
som skulle ha sagt varken det ena eller andra.

Det här har gått mig helt förbi. Om det var stått i media så står det i media, annat fall så var det felaktiga uppgifter, så kan du ange källa?
Citera
2017-01-11, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Bra att du tar upp hallucinationer.
Det brukar vara ett av kriterierna på psykos. Det andra är att man inte kan skilja på vad som är verkligt och fantasi.

Men psykoser kan drabba äldre, dementa, alkoholmissbrukare och hashpundare. så det är inte bara psykiskt sjuka som får psykoser.

Simon verkar inte ha drogat eller tagit någon medicin på ett felaktigt sätt.

För schizofrena finns ofta samsjuklighet så man kan ha flera diagnoser samtidigt. Så man kan ha tvångstankar, manier och depressioner om vartannat.
Sen gör medicinen att man blir fet eftersom aptiten ökar samtidigt som lusten till fysisk aktivitet minskar.

Simon verkar smal som en räka så om han är schizofren så har han inte medicinerats för det är min gissning.

Så om jag ser en tjock person så kan det bero på att den är schizofren och äter medicin? Gör medicinen alla tjocka?
Citera
2017-01-11, 04:38
Medlem
Det är rätt vanligt att man får fel diagnos oxå.. han kan ha fått det och fått mediciner för något som han absolut inte skulle ha egentligen. Och då kan det verkligen ställa till det i skallen.

Att han inte varit påverkad av droger enligt tidiga tester betyder ju inte att han inte gått på nån medicin.

Skulle det vara fråga om en feldiagnos så är tvångstankar och hallisar biverkningar på dom flesta antipsykotiska (kanske tillochmed alla?) mediciner.

Personer med asd är dessutom ofta extra känsliga för biverkningar.
Citera
2017-01-11, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det här har gått mig helt förbi. Om det var stått i media så står det i media, annat fall så var det felaktiga uppgifter, så kan du ange källa?

Här är en version som inte stämmer.
Larmsamtalet spelades in från mordplatsen.
Du får mer senare om jag hittar det.

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/dubbelmordet-i-hudiksvall-detta-har-hant

Citat:
Polisen blev larmade av en person i en byggnad i närheten som berättade att det var bråkigt i bostaden där den dödade mannen och kvinnan hittades
Citera
2017-01-11, 05:27
Medlem
Citat:

Varianten där grannen redan va hos kvinnan när GM dök upp.
Vill du veta mer får du leta själv

http://www.expressen.se/nyheter/20-aringen-misstanks-ha-rekat-vid-stugan/

Citat:
Den 71-åriga kvinnan ska ha varit i färd med att slå in julklappar när mördaren tog sig in i huset – och hon hade besök av en 62-årig manlig granne.

Tror du att han hade väntat sig att grannen skulle vara där?

– Det kan jag inte kommentera, säger Christer Sammens.

En viktig pusselbit är det telefonsamtal som ringdes från kvinnans hus till SOS Alarm, vid tiden för dådet.
Citera
2017-01-11, 05:39
Medlem
Citat:
Här är en version som inte stämmer.
Larmsamtalet spelades in från mordplatsen.
Du får mer senare om jag hittar det.

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/dubbelmordet-i-hudiksvall-detta-har-hant

Citat:
Varianten där grannen redan va hos kvinnan när GM dök upp.
Vill du veta mer får du leta själv

http://www.expressen.se/nyheter/20-aringen-misstanks-ha-rekat-vid-stugan/

Tack så mycket för att du tog dig tid att kolla upp källor!
Ja, larmsamtalet spelades in från mordplatsen, men journalisten för helahalsingland kanske kan ha fått rätt uppgifter om det var så att larmsamtal ringdes från mordplatsen samt att granne ringde polisen p.g.a stök?
Citera
2017-01-11, 05:52
Medlem
Citat:
Tack så mycket för att du tog dig tid att kolla upp källor!
Ja, larmsamtalet spelades in från mordplatsen, men journalisten för helahalsingland kanske kan ha fått rätt uppgifter om det var så att larmsamtal ringdes från mordplatsen samt att granne ringde polisen p.g.a stök?

Det är inte omöjligt.
I så fall kan han ha sett något, om inte annat så när GM drog iväg.

Misstänkt tyst åklagare nu, undrar om någon tagit honom i örat.
Citera
2017-01-11, 09:03
Medlem
k1ll3rb0bs avatar
Varför får jag känslan att han är oskyldig? Det tar ovanligt lång till med DNA osv. Kan det vara så att dom inget säger för att dom inte vill starta panik med det faktum att en dubbelmördare fortfarande är på fri fot?
Citera
2017-01-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k1ll3rb0b
Varför får jag känslan att han är oskyldig? Det tar ovanligt lång till med DNA osv. Kan det vara så att dom inget säger för att dom inte vill starta panik med det faktum att en dubbelmördare fortfarande är på fri fot?

Det är inte alls ovanligt att resultat från NFC tar lång tid, det är snarast legio. Det är mest troligt att rätt man sitter där han skall. Inspärrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in