2017-01-01, 18:36
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ok. Om VN jobbade till 65 så gick hon i pension i april 2010. Två år tidigare såg du henne på Hudiksvalls Sjukhus.
Vi kan nog glömma kollega -0L0-s spekulationer. Det är just sådana här antaganden som skapar trådsanningar som är så svåra att få bort.
Sen skrev någon nåt om KL och att han vaktmästat (??) åt någon hyrespamp i Hudik. Skulle SP ha hyrt och bott inne i stan och var det i så fall hos denne? Hade det, vid något tillfälle uppstått nåt gruff som nu låg kvar och flöt hos MSM och som gjorde att han sökte sig mot Råbo för att hämnas?
Ok, var kommer, i så fall VN in i bilden?
Citera
2017-01-01, 18:50
Medlem
5549s avatar
Det hör väl knappast till vanligheterna att en 20-åring har någon sorts relation med 65-plussare, som inte är familjemedlemmar eller nära bekanta. Och att den relationen, om den nu fanns, skulle resultera i ett dubbelmord.. Nej, jag tror inte att något motiv finns att hitta i vilka brottsoffren var eller deras tidigare yrken.
Citera
2017-01-01, 19:10
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det hör väl knappast till vanligheterna att en 20-åring har någon sorts relation med 65-plussare, som inte är familjemedlemmar eller nära bekanta. Och att den relationen, om den nu fanns, skulle resultera i ett dubbelmord.. Nej, jag tror inte att något motiv finns att hitta i vilka brottsoffren var eller deras tidigare yrken.
Jag tror att det som åsyftas är att om BO var skolsköterska och SP kände sig extremt sviken av den omgivande vuxenvärlden så skulle dessa kunna komma sas. i skottgluggen. Kuratorer, skolsköterskor och allt vad de kallas. Alla har de stort inflytande över en tonårspojke och hans mående.
I övrigt tror inte heller jag att motivet står att finna i dessa "relationer". Men man kan, helt klart, spekulera...
Citera
2017-01-01, 19:15
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Sen skrev någon nåt om KL och att han vaktmästat (??) åt någon hyrespamp i Hudik. Skulle SP ha hyrt och bott inne i stan och var det i så fall hos denne? Hade det, vid något tillfälle uppstått nåt gruff som nu låg kvar och flöt hos MSM och som gjorde att han sökte sig mot Råbo för att hämnas?
Ok, var kommer, i så fall VN in i bilden?

Vi kan nog bortse ifrån dessa falsarierna också. SP är 20 år, är skriven hos sina föräldrar, avbröt sina gymnasiestudier och saknar inkomst. Jag har svårt att tro att han har hyrt inne i stan men om det i alla fall skulle vara så, varför går han inte till KL då i stället för VN?

Ser att kollega KomissarieBeck sitter på info om att SP saknar relation och historik med VN och KL. Tack för det.
Citera
2017-01-01, 19:23
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Vi kan nog bortse ifrån dessa falsarierna också. SP är 20 år, är skriven hos sina föräldrar, avbröt sina gymnasiestudier och saknar inkomst. Jag har svårt att tro att han har hyrt inne i stan men om det i alla fall skulle vara så, varför går han inte till KL då i stället för VN?

Ser att kollega KomissarieBeck sitter på info om att SP saknar relation och historik med VN och KL. Tack för det.
2016 var det år man myntade uttrycket FALSE NEWS. Nu är det 2017 och vi gräver vidare efter sanningen.
:-)
Citera
2017-01-01, 19:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Jag tror inte han kände eller var bekant med någon av BO däremot håller jag för hyfsat troligt att han hade något slags syfte med att bege sig dit. Likväl som att han måhända var på väg någon annanstans men gått av på fel hållplats. Men inte nödvändigtvis i syfte att döda dem.
Citera
2017-01-01, 19:58
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror inte han kände eller var bekant med någon av BO däremot håller jag för hyfsat troligt att han hade något slags syfte med att bege sig dit. Likväl som att han måhända var på väg någon annanstans men gått av på fel hållplats. Men inte nödvändigtvis i syfte att döda dem.

Att han gick av vid en tidigare hållplats kan vara ett medvetet val från hans sida för att inte direkt kopplas till händelserna i Råbo. Någon form utav alibi alltså.
Nu sket sig denna manöver i och för sig då han fick lift med taxichauffören. Det ska bli intressant att läsa FUPn då den kommer.
Citera
2017-01-01, 20:08
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag tror att det som åsyftas är att om BO var skolsköterska och SP kände sig extremt sviken av den omgivande vuxenvärlden så skulle dessa kunna komma sas. i skottgluggen. Kuratorer, skolsköterskor och allt vad de kallas. Alla har de stort inflytande över en tonårspojke och hans mående.
I övrigt tror inte heller jag att motivet står att finna i dessa "relationer". Men man kan, helt klart, spekulera...
Jo jag vet, men vem dödar sin skolsyrra liksom? Om Simon hade besökt sin skolsyster och bett henne om hjälp för sina psykiska problem så är jag övertygad om att hon hade hjälp honom i den mån hon kunnat. I övrigt så hade man aldrig gått ut och sagt, en vecka efter mordet skett, att gärningsman och brottsoffer inte alls kände varandra om nu BO 1 hade jobbat på hans skola. Den detaljen hade man snappat upp tidigt.
Citera
2017-01-01, 21:18
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Att han gick av vid en tidigare hållplats kan vara ett medvetet val från hans sida för att inte direkt kopplas till händelserna i Råbo. Någon form utav alibi alltså.
Nu sket sig denna manöver i och för sig då han fick lift med taxichauffören. Det ska bli intressant att läsa FUPn då den kommer.
Ska bli mycket intressant!
Nu var det ju någon som påstod att han satt kvar på bussen när den åkte förbi Råbo. Han for även förbi Ilsbo, Vattlång och Yttre. Vid Ingesarven lämnade han, enligt denne nägon, bussen och anträdde en promenad som skulle komma att ta honom närmare tre timmar att gå tillbaka till Råbo. Som en skänk från ovan kommer en taxi...
Citera
2017-01-01, 21:34
Medlem
Citat:
Nu var det ju någon som påstod att han satt kvar på bussen när den åkte förbi Råbo. Han for även förbi Ilsbo, Vattlång och Yttre. Vid Ingesarven lämnade han, enligt denne nägon, bussen och anträdde en promenad som skulle komma att ta honom närmare tre timmar att gå tillbaka till Råbo. Som en skänk från ovan kommer en taxi...

Finns ju massvis med taxibilar nu, inte bara i storstan. Att en taxi åker förbi någon gång under tiden han vandra låter ju inte alls orimligt eller vad mystiskt du menar. Eller vad menar du? med en skänk från ovan.
Citera
2017-01-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Besvikelsen när man kollar fb typ ett dygn senare och ingen har kommenterat min input 😂😒
Förstår ni vad jag menar här? Polisen sökte i skogen hela natten och evakuerade alla stugor i närheten. Jag tror med andra ord inte att han besökt den stugan som det varit inbrott i. För då borde polisen upptäckt det. Eller?

Fast jag har kommenterat hur det är märkligt att han kunde komma undan uppbådet inklusive vovvar. Även om det senare visat sig finnas stora hål i bemanningen hos hälsingepolisen.

Kan det finnas en okänd GM som är still out there. Creepy.
Citera
2017-01-01, 22:09
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Nu är det en torsdagskväll vid 22-tiden utanför Hudiksvall. Då finns det inte så stora behov för taxi så därför tror jag inte att det finns någon taxi söderut mot Huddik. Däremot så är det inte helt otroligt att en taxi är på väg norrut mot Bergsjö för att transportera passagerarna från linje 34 till Hassela, helt enligt tidtabellen. Därför tror jag att SP har lämnat bussen söder om Råbo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in