2016-08-05, 18:21
Medlem
Drugdors avatar
Jag diggar detta spel mer än d3 och poe men tycker att de skulle kunna finslipa MP lite.. men otroligt roligt spel. har några gubbar nu och börjat få lite små roliga items osv.

Jag lirar en del MP hostar rum brukar kalla de för act 2 osv hade alltid FB förut men slutade sätter upp FB i game name så är det bara att hoppa in. Har dock spärrat så man bara kan vara 10 lvls högre eller lägre den lvl jag är.
Citera
2016-08-13, 19:37
Medlem
kinky_Ms avatar
Innan man lämnar Homestead får man välja vilken av två grupper man skall ansluta sig till.
Vilken som passar bäst gissar jag beror på vilken klass man är. Stämmer det?
Jag tycker att det känns som jag alltid väljer fel. Hur skall man tänka?
Citera
2016-08-14, 14:22
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M

Det beror på vilken typ av skada du mestadels gör. Pratar du med dem så säger de vilka sorters skada de hjälper med. Jag tycker inte det spelar någon större roll vad man väljer så det är inget viktigt val.
Citera
2016-11-06, 15:40
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugdor
Jag diggar detta spel mer än d3 och poe men tycker att de skulle kunna finslipa MP lite.. men otroligt roligt spel. har några gubbar nu och börjat få lite små roliga items osv.

Jag lirar en del MP hostar rum brukar kalla de för act 2 osv hade alltid FB förut men slutade sätter upp FB i game name så är det bara att hoppa in. Har dock spärrat så man bara kan vara 10 lvls högre eller lägre den lvl jag är.

Hade du velat lira?
Nickar Påågen på steam (har påven som profilbild) kan inte vara svår å hitta!
Citera
2016-11-06, 17:43
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Innan man lämnar Homestead får man välja vilken av två grupper man skall ansluta sig till.

Sent svar nu men de religiösa pissmupparna är för magiker/elemental damage. Necromancerna är typ ja har fan inte fått grepp om det riktigt. Sämst kanske? Nej men jag tror det är Frost, vitality, bleeding? De satsar på.
Citera
2016-12-20, 14:49
Medlem
kinky_Ms avatar
Kommer en ny mastery som är bättre på avståndsvapen i expansionen nästa år.
"Inquisitors are also masters of ranged combat, preferring to take their enemies on at a distance rather than risking themselves to corruption or injury from supernatural forces."

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=48843

Kan den andra vara necromancer kanske?
"How about a little hint? In a way, you already know what both masteries are called. You’ve met both actually in your adventures through Cairn."
Citera
2016-12-20, 15:55
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Heh, det här var ju ett riktigt roligt spel, gillade speciellt de där raid dungeons där man inte kan teleportera och monstren är betydligt tuffare än annars. Satt som på nålar, sprang, helade, slafsade, sprang lite till. Det klart bästa hack'n'slash jag spelat sedan Titan Quest. Roligt att det kommer en expansion också
Citera
2016-12-21, 05:20
Medlem
liddens avatar
Jag ser verkligen fram emot expansionen. Patchen som kom i går var bra också.
Citat:
[Major New Features]

The Fall of Valbury, a new Aetherial roguelike dungeon, is now available.
With this massive new outdoor dungeon come 4 new Monster Infrequents, 2 new Unique items, 6 dangerous new bosses and mini-bosses and pages of new Lore to discover. Venture into Port Valbury and witness the complete destruction of a once vibrant commercial center and a reminder of the grim future that awaits all of Cairn should you and the Black Legion fail.
Those seeking death in Port Valbury can begin their adventure in the Conflagration, northeast of Homestead. Those Honored with the Outcast may also want to pay her a visit.
Citera
2017-01-05, 02:31
Medlem
Citat:

Det som spelar roll är Nemesis.
Kymon Chosens Nemesis (The Iron maiden) är svårare än Order of death vigils (Zantarin).
Dessa två Nemesis är lättast att hitta. Minst antal ställen dem spawnar på.

Fabius (Cronley Nemesis) är näst lättast att hitta. Fabius är dock en riktigt tuff Nemesis, tillsammans med The Iron maiden.

Men pratar vi "Augments" så spelar det en annan roll. Då är det viktigast vad din gubbes har för skada och resistans.
Jag föredrar dock Nemesis före utrustningen och augments pga recept och legendariska dropparna från Nemesis , så Zantarin är mitt mål.
Alltså bli vän med Kymons Chosen om du vill ha en lättare Nemesis och som är lättast att hitta av alla Nemesis.

Guide till bådas specialiteter.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=559520391
Citera
2017-01-05, 19:11
Medlem
Fishurs avatar
Hade inte ens hört talas om detta spel innan jag såg den här tråden. Tycker det verkar intrsessant och vore tacksam om folk kunde berätta lite om det osv 😄
Citera
2017-01-11, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Hade inte ens hört talas om detta spel innan jag såg den här tråden. Tycker det verkar intrsessant och vore tacksam om folk kunde berätta lite om det osv 😄

Spelet har funnits i färdig version i 1 år.
Det är mycket bättre än Diablo 3. Jag har mer än 2000 timmar i Diablo 3 sedan release datumet. Är redan uppe i 1000 timmar i detta spelet.

Varför då kan man undra?
Många anledningar för min del.

-Det finns många fler "builds" som funkar i stortsett i alla lägen. Alltså monster bossar eller svårighetsgrad. Visst jagar man sekunder finns det toppade builds, men det är fler characters som har sådana än i Diablo 3.
-Legendariska och Set droppar inte som bananflugor som i Diablo 3. Man blir riktigt glad när man väl hittar ett fullt set. Eller en riktigt bra grej. Dessutom är det inte bara legendariska som gäller då näst bästa (blåa rare) och 3e bästa (gröna rare) kan vara bättre om man har tur med RNG.
-Eftersom att "Devotion trädet" är mera komplex än Paragon poängen i Diablo 3, vilket leder till fler valmöjligheter att göra sin egen build som funkar.
-Det finns många hemliga områden och till och med quests att hitta. Något som Diablo 3 saknar helt.
Väggar som går att ta sönder som leder antingen till ett hemligt område eller till speciella kistor.
-Man kan bli fiende med en fraktion, när man fyllt "stapeln" som leder till att en ny boss öppnas kallad Nemesis. Som kan vara svår , men med rätt build rätt enkel. Dem bossarna droppar recept och legendariska och sina egna shoulder armor. Som kan vara riktigt bra, men också riktigt dåliga beroende på RNG.
-Många bossar att farma pga att dem och enbart dem släpper en viss sorts utrustning. Inte varje gång utan som vanlig RNG som bestämmer. Vissa bossar har multipla grejer som är specifika för just dem bossarna.
-Snart kommer första expansionen. I år (2017).
-Sedan viktigt att veta, det finns många valmöjligheter då man kan kombinera en typ av karaktär, med en annan. Tex om du väljer Arcanist så kan du även välja Shaman efter level 10 då får man en Druid istället.
Viktigt att kombinera rätt. Ett annat exempel är kombination Soldier med , Nightblade då får man en Blademaster. Finns massor med kombos 15 stycken närmare bestämt. Så vill du ha en av varje måste du skapa 15 karaktärer, men det är svårt då RNG som sagt gör det svårt att hitta ultimat utrustning. Dessutom tar det ett tag att nå level 85. Level cap som förövrigt kommer höjas i expansionen. Så satsa på en gubbe. Gör en ny om du hittar en utrustning som inte passar din karaktär. (special skills)
-Man kan modda spelet med moddar som i spelen Elder Scrolls (T.ex Skyrim). Jag är inte så intresserad av moddar, men den möjligheten finns.
-Spelet blev vald till bästa Kickstarter spelet
Best Kickstarter/Crowdfunded Release 2016: Grim Dawn.
http://www.pcinvasion.com/pc-invasion-readers-awards-2016-results

Det var lite saker, kommer inte på något särskillt mera just nu.
https://grimcalc.com/ visar alla gubbar man kan kombinera för att få en speciell karaktär.
Saboteur (Nightblade och Demolitionist) är min bästa just nu och den tar alla bossar.

Gå in på Grim dawns hemsida och deras forum för att kolla bra "builds". Sedan finns en wiki, med spel guider som det alltid gör.
Builds: http://www.grimdawn.com/forums/forumdisplay.php?f=17
Wiki: http://grimdawn.wikia.com/wiki/Grim_Dawn_Wiki
Senast redigerad av 1988 2017-01-11 kl. 10:11.
Citera
2017-01-11, 13:23
Medlem
jonesy.s avatar
Det finns alltså inga "closed servers" ?
Så folk kan modda / hacka sina karaktärer bäst dom vill?
Tar ju död på hela poängen med spelet...
Lite som att försöka lira co op på Diablo 3 till ps4.
Rysska snorungar med 10miljarder hp på gubbarna...

Just därför ett spel som PoE funkar, och kommer spelas en bra tid framöver då det har stängda servers.
Senast redigerad av jonesy. 2017-01-11 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in