2016-07-12, 02:18
Medlem
Tycker helt klart att Path of exile är ett bättre och bredare spel. Mer budget och fler spelare. Multiplayer likt diablo 2 existerar. Vilket det ej gör i grim dawn.
Citera
2016-07-12, 02:38
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Vilket tycker ni är bäst av Grim Dawn och Path of Exile? Har tänkt pröva ett av dem. Borde egentligen pröva båda men har inte riktigt tid att sätta mig in i två spel. Vore tacksam om någon orkade svara. Har spelat Diablo 1 och framförallt 2 i mängder.

Jag tycker Grim Dawn är bättre än PoE, men som du kan se ovan så finns det de som tycker tvärt om. Jag spelar ARPG spel helt som singel player, om multi player är viktigt så är kanske PoE bättre. PoE har servrar som man måste spela på, GD kan spelas utan internet.
Citera
2016-07-12, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dollybooster
Tycker helt klart att Path of exile är ett bättre och bredare spel. Mer budget och fler spelare. Multiplayer likt diablo 2 existerar. Vilket det ej gör i grim dawn.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Jag tycker Grim Dawn är bättre än PoE, men som du kan se ovan så finns det de som tycker tvärt om. Jag spelar ARPG spel helt som singel player, om multi player är viktigt så är kanske PoE bättre. PoE har servrar som man måste spela på, GD kan spelas utan internet.

Tack för era svar hörni! Har enbart tänkt spela singleplayer/ensam så GD låter som det bättre valet här. Men kanske hinner jag pröva båda. Multiplayer brukar ju öka återspelningsvärdet i spel (bl a DII) men när jag spelar spel för första gången brukar jag föredra att uppleva allt själv. Tack igen!
Citera
2016-07-12, 21:34
Avslutad
Hur föreslår ni att man bygger en Warlock förresten? Har ni några guider att rekommendera?
Tog och spelade någon timme eller två efter middagen idag. Det ser riktigt fint ut? Valde dock att spela Shaman men tänkte börja på en Warlock istället (fick för mig att Shamanen skulle kunna bli en varg som på DII! )

Edit: Har kikat på två guider nu:
http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=29256
http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?p=370187#post370187

Den ene skriver vid attributes att blott 13 poäng skall sättas till Spirit och den andre skriver: "We need 87 Points into Physique for Armor Equipment requirements and as much Health as possible" men underlåter att nämna hur mycket som ska till Spirit. Låter ganska antiintuitivt för mig att inte sätta så mycket som möjligt på Spirit som magiker men jag är ju helt okunnig om spelet så hur resonerar ni?
Senast redigerad av Caesare 2016-07-12 kl. 22:33.
Citera
2016-07-14, 21:57
Avslutad
Kommit till level 18 nu. Det är riktigt roligt; lite samma känsla som när man spelade igenom DI för första gången och sedan DII givetvis. Det enda jag tänkt lite på är hur väldigt lätt det är – men det kanske blir svårare senare? Jag spelar på veteran, kör en Warlock och har satsat på Olexas Flash Freeze som ju nedköttar mer eller mindre alla monster (förutom bossar). Ingen större utmaning så att säga. Och ens hp/mana återhämtar ju sig efter bara ett par sekunder utan strid dessutom. Men jag klagar inte; det är roligt som det är att upptäcka nya miljöer osv.
Senast redigerad av Caesare 2016-07-14 kl. 22:00.
Citera
2016-07-14, 22:23
Medlem
liddens avatar
Citat:
Det enda jag tänkt lite på är hur väldigt lätt det är – men det kanske blir svårare senare?

Det blir lite svårare, men som rutinerad ARPG spelare så kommer du inte ha speciellt mycket problem innan du låst upp Elite svårighetsgraden. Normal är så även spelare som är nya i genren ska klara spelet utan allt för stora problem.
Citera
2016-07-16, 20:42
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Vilket tycker ni är bäst av Grim Dawn och Path of Exile? Har tänkt pröva ett av dem. Borde egentligen pröva båda men har inte riktigt tid att sätta mig in i två spel. Vore tacksam om någon orkade svara. Har spelat Diablo 1 och framförallt 2 i mängder.
PoEs största fördel är priset.
Tycker Grim Dawn startar starkare men tappar lite i slutet. Att historien bara berättas genom lappar är tråkigt. Har man satsat på historien måste man berätta den på ett bättre sätt.
PoE är mycket sämre i början men har ett bättre avslut än Grim Dawn.
Citera
2016-08-02, 20:16
Medlem
liddens avatar
Crucible DLC kommer i morgon. Det är en överlevnadsmode där man ska överleva vågor av svårare och svårare fiender. 5 USD, gratis om man köpte spelet före eller under/genom kickstarter-kapanjen.
Citera
2016-08-04, 23:02
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollybooster
Multiplayer likt diablo 2 existerar. Vilket det ej gör i grim dawn.
Det gör det. Minns inte om det fanns från början men nu finns både pvp och coop multiplay i GrimDawn precis som i Diablo.
Citera
2016-08-05, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Det gör det. Minns inte om det fanns från början men nu finns både pvp och coop multiplay i GrimDawn precis som i Diablo.

Hur bra är PVP?
Citera
2016-08-05, 01:49
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Hur bra är PVP?
Har inte testat pvp eller multiplayer alls. Det beror mest på hur många som är aktiva.
Men det finns inga OP runeword iaf.
För mig är pvp helt ointressant men co-op kan vara kul.
Citera
2016-08-05, 01:51
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Det enda jag tänkt lite på är hur väldigt lätt det är – men det kanske blir svårare senare?
Spelar du igenom Diablo på grundinställningar tycker du det också är så lätt att det blir tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in