Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-11, 01:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Allegations = fake news

Va? Tror du inte på goldenshowers?
https://pbs.twimg.com/media/C12WuegUkAAePpK.jpg

Citat:
Donald Trump engaged in 'perverted sexual acts' monitored by Russia intelligence, report says
http://www.nydailynews.com/news/national/russia-compromising-information-trump-report-article-1.2943045?cid=bitly
Senast redigerad av Moosky 2017-01-11 kl. 01:23.
2017-01-11, 01:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du kan rationalisera bort ett par av dessa på det sättet.
Han får vara snabb med detta, annars är han körd för en period till.
VA????

Hur är han "körd"? Han är snart president, hyllad och älskad av sin väljarbas. Allt ligger i hans och republikanernas händer - kongress, senat, vita huset. De kan göra allt de vill och de kommer genomföra mängder av spännande saker. Men du behöver inte oroa dig för de fattiga - de kommer få akutvård och förlossningshjälp. Men kanske inte långvarig behandling.

Ingen kommer dö på gatan av brusten blindtarm för att de förnekats vård. Så såg det ut för runt 20 år sedan och alla tyckte det var skamligt.
2017-01-11, 01:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
VA????

Hur är han "körd"? Han är snart president, hyllad och älskad av sin väljarbas. Allt ligger i hans och republikanernas händer - kongress, senat, vita huset. De kan göra allt de vill och de kommer genomföra mängder av spännande saker. Men du behöver inte oroa dig för de fattiga - de kommer få akutvård och förlossningshjälp. Men kanske inte långvarig behandling.

Ingen kommer dö på gatan av brusten blindtarm för att de förnekats vård. Så såg det ut för runt 20 år sedan och alla tyckte det var skamligt.
Om du har retat upp dessa ~12miljoner tillräckligt, så hjälper det inte om alla dessa ~60miljoner älskar honom mer än gud him self.
Du vet ju vad som händer om det blir ett ökat valdeltagande, och då vinner sällan R.
2017-01-11, 01:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Mycket bra nyheter.

Då kommer alltså Putin att vara chef i minst 4 år nu.

Allt går enligt planerna
Lol. De skulle bara veta. Putin är den store ledaren som ska bana väg för den nya världsordningen där han är Den Store Ledaren och Trump vasall i USA, Le Pen i Frankrike och Åkesson i Sverige. Tillsammans tar vi över jorden, förbjuder feminister, bögar och BLM. Sen öppnar vi gasugnarna och förpestar klimatet så haven höjs och kuststäderna dränks. Sen sitter vi alla i Heartland USA och äter majsbröd och gottar oss åt vår egen förträfflighet.

Så ser planen ut. Nu är den avslöjad för hela världen.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-11 kl. 01:28.
2017-01-11, 01:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om du har retat upp dessa ~12miljoner tillräckligt, så hjälper det inte om alla dessa ~60miljoner älskar honom mer än gud him self.
Du vet ju vad som händer om det blir ett ökat valdeltagande, och då vinner sällan R.
Jaja. Du får tro det om du vill. Själv ser jag inte att det blir några problem att den överväldigande majoriteten får lägre sjukvårdskostnader. Jag tror tvärt om att det blir positiva reaktioner när folk plötsligt sparar ett par tusen dollar per år.
2017-01-11, 01:30
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Här läcker det från alla håll. Och vad jag förstod var det CNN och en engelsk underrättelsekälla som påstod att Ryssland hade en hel del på Trump. Hahahhaha... god läsning, och helst det som är markerat.

Men hur känns det att Putin kommer att vara chefen från och med nu?

Nu är det slut med regnbågstrams.
2017-01-11, 01:31
Avslutad
Citat:
En nobody utan sina visselblåsare, som utsätter vanligt folk för uthängning så som homosexuella Saudi araber och utsatta andra offer med fullständiga ID. Han är på ett sätt lik Trump, men kanske lite sjukare än Trump i sista änden. Precis som någon var förvånad över hans läckor om Irak. Du får ta Wikileaks och jag faktakontrollerna. Wikileaks är den störta lögnaren i dagsläget och inte trovärdig som någon password lika lite som sina läckta kodord om pedofili.Han kommer snart bli allvarligt sjuk och bäras ut från ambassaden.

När har Wikileaks påstått att vissa ord som framkommer i mailväxlingar är kodord om pedofili? Ge oss gärna fakta där Wikileaks påstår det, tack. Citera helst mitt inlägg så att jag inte missar svaret.

Som bonus kan du gärna få ge oss fakta på något som Wikileaks publicerat som visat sig vara osant. Någonsin. Vad som helst.
2017-01-11, 01:36
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Citat:
Jaja. Du får tro det om du vill. Själv ser jag inte att det blir några problem att den överväldigande majoriteten får lägre sjukvårdskostnader. Jag tror tvärt om att det blir positiva reaktioner när folk plötsligt sparar ett par tusen dollar per år.
Det är så här verkligheten ser ut, med skygglapparna på?
Du tycks inte riktigt vara med på hur sjukvård fungerar i USA och jag undrar lite hur det är att bara låta de egna fria fantasierna ersätta gällande system och regler? Faktum är att många republikaner sorgligt nog röstat för att avliva sig själva.

Det kommer dö så många amerikaner de kommande åren, av fullkomligt onödiga och lätt förebyggda orsaker. Det är bara lite trist att inga läxor kommer läras av dessa, eller förbättringar göras inför kommande generationer. För att man är för upptagen med nästa grej kejsaren skriver om på twitter. Men det är ju också avsikten? Man skulle kunna se det som en väl lärd lektion från bästa kompisen i det allierade landet...
https://www.youtube.com/watch?v=KOY4Ka-GBus

Citat:
Han är alltså emot kvicksilver i vaccin. Något som är numera är borttaget från vaccinen i USA och inom EU. Tycker du vi ska återinföra kvicksilver i våra vaccin när det finns andra alternativ? I så fall - varför?

Du kanske inte ska uttala dig om saker du inte har koll på - stolle. Det står för övrigt klart och tydligt i din artikel att det var just thiomersal (kvicksilver) i vaccinen som han var motståndare till. Hans sida vann.
Men killen... Det var ett väldigt blandande med korten här? Det är väl inte mig eller någon kemisk sammansättning som är aktuella för diskussionen?

Det är att Robert F Kennedy är en kontrafaktisk idiot, och i att han i egenskap av sådan personligen utnämns, av Trump, till ansvarig för en fråga han direkt motarbetar!

Hur kommer det sig det annars att han 2015 står och kallar vaccination för "folkmord"?
Citat:
Känns det jobbigt att han vann?
Har han vunnit? Det är alltså vetenskapligt bevisat att vaccinationer orsakar autism?
Citat:
Mässlingen har återkommit för att det väller in mexikanare. Därav muren.
Ah, standard-svaret: "Det är vättarnas fel!" Måste vara härligt att ha denna mall att referera till, oavsett vad frågan gäller.
2017-01-11, 01:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Men hur känns det att Putin kommer att vara chefen från och med nu?

Nu är det slut med regnbågstrams.

Ryssland och Putin äger Trump och det bör han veta om. Känns nog lagom pissljummet för det amerikanska folket. Dom borde sett till så att alla fick utbilda sig, så kanske poletten hade trillat ner.
Dom får be en bön helt enkelt. Vi med kan jag tänka mig.

Goldenshower ett litet påpekande.
https://pbs.twimg.com/media/C12aUrVXAAAbZkw.jpg:large
Senast redigerad av Moosky 2017-01-11 kl. 01:42.
2017-01-11, 01:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Svammel...
Sansa dig. Det kommer inte börja dö folk på gatorna i mängder. Gjorde det det innan Obamavare infördes?

Citat:
Men killen... Det var ett väldigt blandande med korten här? Det är väl inte mig eller någon kemisk sammansättning som är aktuella för diskussionen?
Vilka kort blandas bort. Han är positivt inställd till vaccin, men vill göra vaccin säkrare och minska överanvändningen av vaccin (35 vaccin innan 6 års ålder i USA, 11 stycken i Sverige). Det är bra tycker jag och många andra. Kommer du ihåg vaccinationsskandalen i Sverige om svininfluensavaccinet?
Det är att Robert F Kennedy är en kontrafaktisk idiot, och i att han i egenskap av sådan personligen utnämns, av Trump, till ansvarig för en fråga han direkt motarbetar![/quote]
Jag rycker du är en kontrafaktisk idiot. Du vill ju återinföra det numera borttagna thiomerslet i våra vaccin, trots att alternativ finns.
Citat:
Hur kommer det sig det annars att han 2015 står och kallar vaccination för "folkmord"?
Har han vunnit? Det är alltså vetenskapligt bevisat att vaccinationer orsakar autism?
Ah, standard-svaret: "Det är vättarnas fel!" Måste vara härligt att ha denna mall att referera till, oavsett vad frågan gäller.

Han har aldrig kallat vaccin för folkmord.

Han har vunnit eftersom thiomersal är borttaget från vaccin i USA och i EU, tack vare hans och många andras långvariga kamp mot farliga tillsatser i vaccin. Jag förstår inte varför du vill ha farliga tillsatser i vaccin. Är du dum i huvudet?

Tror du inte att antalet fall av mässling ökar när det flyttar in massa folk som inte är vaccinerade mot mässling? Du har inte någon förmåga till konsekvensanalys, eller hur?
Senast redigerad av Japhy 2017-01-11 kl. 01:48.
2017-01-11, 01:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Sansa dig. Det kommer inte börja dö folk på gatorna i mängder. Gjorde det det innan Obamavare infördes?

Vilka kort blandas bort. Han är positivt inställd till vaccin, men vill göra vaccin säkrare och minska överanvändningen av vaccin (35 vaccin innan 6 års ålder i USA, 11 stycken i Sverige). Det är bra tycker jag och många andra. Kommer du ihåg vaccinationsskandalen i Sverige om svininfluensavaccinet?
Det är att Robert F Kennedy är en kontrafaktisk idiot, och i att han i egenskap av sådan personligen utnämns, av Trump, till ansvarig för en fråga han direkt motarbetar!
[/quote]

Kanon ju. Inget vaccin och murar och stänger in sig helt och bommar igen. Ja, det får väl tiggas sen då kanske för lite vaccin. Autism kanske är något fult för Donald men jag undrar var han kan ha fått det i från att man får autism av vaccin? Vet du det?
2017-01-11, 01:53
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Kanon ju. Inget vaccin och murar och stänger in sig helt och bommar igen. Ja, det får väl tiggas sen då kanske för lite vaccin. Autism kanske är något fult för Donald men jag undrar var han kan ha fått det i från att man får autism av vaccin? Vet du det?
Eftersom du saknar utbildning blir det lite svårt att föra ett samtal kring saker som adjuvans och metylerat kvicksilver. Jag tror det går över ditt huvud. Du känner sannolikt inte ens till vad ett vaccin består av.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-11 kl. 01:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in