Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Ingen kommer dö på gatan av brusten blindtarm för att de förnekats vård. Så såg det ut för runt 20 år sedan och alla tyckte det var skamligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jaja. Du får tro det om du vill. Själv ser jag inte att det blir några problem att den överväldigande majoriteten får lägre sjukvårdskostnader. Jag tror tvärt om att det blir positiva reaktioner när folk plötsligt sparar ett par tusen dollar per år.
Det är så här verkligheten ser ut, med skygglapparna på?

Du tycks inte riktigt vara med på hur sjukvård fungerar i USA och jag undrar lite hur det är att bara låta de egna fria fantasierna ersätta gällande system och regler? Faktum är att många republikaner sorgligt nog röstat för att avliva sig själva.
Det kommer dö så många amerikaner de kommande åren, av fullkomligt onödiga och lätt förebyggda orsaker. Det är bara lite trist att inga läxor kommer läras av dessa, eller förbättringar göras inför kommande generationer. För att man är för upptagen med nästa grej kejsaren skriver om på twitter.

Men det är ju också avsikten? Man skulle kunna se det som en väl lärd lektion från bästa kompisen i det allierade landet...
https://www.youtube.com/watch?v=KOY4Ka-GBus
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Han är alltså emot kvicksilver i vaccin. Något som är numera är borttaget från vaccinen i USA och inom EU. Tycker du vi ska återinföra kvicksilver i våra vaccin när det finns andra alternativ? I så fall - varför?
Du kanske inte ska uttala dig om saker du inte har koll på - stolle. Det står för övrigt klart och tydligt i din artikel att det var just thiomersal (kvicksilver) i vaccinen som han var motståndare till. Hans sida vann.
Men killen...

Det var ett väldigt blandande med korten här? Det är väl inte mig eller någon kemisk sammansättning som är aktuella för diskussionen?
Det är att Robert F Kennedy är en kontrafaktisk idiot, och i att han i egenskap av sådan personligen utnämns, av Trump, till ansvarig för en fråga han direkt motarbetar!
Hur kommer det sig det annars att han 2015 står och kallar vaccination för "folkmord"?
Citat:
Känns det jobbigt att han vann?
Har han vunnit? Det är alltså vetenskapligt bevisat att vaccinationer orsakar autism?
Citat:
Mässlingen har återkommit för att det väller in mexikanare. Därav muren.
Ah, standard-svaret:
"Det är vättarnas fel!" Måste vara härligt att ha denna mall att referera till, oavsett vad frågan gäller.